Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون ۷۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت و اجرای قطارشهری مشهد هزینه شده است، گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ در دوره تصدی پنجمین شورای شهر مشهد هزینه و پرداخت شده‌ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد نوروزی، در نطق پیش از دستور یکصد وسی و ششمین جلسه علنی شورای شهر ، افزود: ظرف چهار سال اخیر توفیقات خوبی در مدیریت شهری مشهد حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شورای پنجم شهر مشهد، شهرداری این کلانشهر را در دوران رکود تحویل گرفت و با شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز مواجه شد اما با وجود همه اینها توسعه در شهر رشد شتابانی داشت.

بیشتر بخوانید: قطارشهری مشهد در پایان صفر خدمات ویژه دارد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه طی چهار سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه شهر انجام شده است، اظهارکرد: اجرای هزار و ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری، مناسب‌سازی معابر و پیاده‌راههای مشهد، ساماندهی کارگران در این شهر، بهسازی و توسعه فضاهای گردشگری مشهد بخشی از اقدامات موثر و موفق مدیریت شهری در طول فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بوده است.

نوروزی تصریح کرد: توجه به حقوق شهروندی، توسعه فضای سبز شهری مشهد، همچنین اقدامات کم‌نظیر در محدوده بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) و تغییر رویکرد در این مجموعه از بزرگ‌پروژه‌ها به سمت کوچک‌پروژه‌ها از دیگر اقدامات مفید انجام شده در این دوره است.

وی ادامه داد: شفافیت امور اجرایی نیز در حوزه شهرسازی مشهد در همین دوره شورای شهر اتفاق افتاد و در قالب سامانه‌های مختلف اطلاعات پروژه‌ها بارگزاری شدند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد، افزود: مشکلات پروژه های بزرگ اقتصادی مشهد نیز در این دوره رفع شد و همچنین اقدامات توسعه‌ای خوبی در حوزه بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی انجام شد.

نوروزی در ادامه گفت: البته در کنار این موفقیتها نتوانستیم برخی از کارهایی را که به دنبالش بودیم از جمله پهنبه‌بندی حریم شهر مشهد، طرح بلندمرتبه‌سازی شهر، طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) و پروژه‌های مکمل زیارت را به سرانجام برسانیم که امیدواریم اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد این موارد را پیگیری کنند و به سرانجام برسانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهرداری مشهد قطارشهری مشهد شورای اسلامی شهر مشهد احمد نوروزی شورای اسلامی شهر مشهد دوره شورای شهری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است