Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ ای خبرگزاری فارس، «سرگئی کوژمیاکین» در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین تحت عنوان «کمربند امنیت دریایی» را رویدادی بسیار مهم و ارزشمندی دانست.

در این یادداشت آمده است : ترکیب نیروی دریایی 3 کشور دوست که در چارچوب این رزمایش شکل گرفت به نوعی به یک وزنه قوی در مقابل تمایلات مخرب که خاورمیانه و در مجموع تمام جهان را فرا گرفته است، تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 2019 روابط بین الملل مواجه مشکلات و پیچیدگی‌های متعددی شد زیرا نیروهای «سرمایه جهانی» تحت مدیریت آمریکا با شدت بیشتری اقدام به تخریب  این روابط کردند. امپریالیسم آمریکا و همچنین اروپا از آنکه ساختمان جهان تک قطبی با فروپاشی مواجه شده و کشورهایی مانند چین، روسیه و ایران این سیستم غیر عادلانه را به چالش کشیده‌اند، کاملا وحشت زده شده است.

«واشنگتن» و متحدانش در جهت حفظ هژمونی خود اقدام به سیاست‌های تجاوزکارانه می‌‌کنند که تحریکات نظامی، اعمال تحریم‌ها، پشتیبانی از گروه‌های تروریستی، تشویق جدایی خواهی و ایجاد هرج مرج و بی ثباتی از آن جمله است.

در چنین شرایطی تقویت سیستم‌های امنیتی خودی و همبستگی در برابر حملات دشمن که همواره اقدام به زیر پا گذاشتن موازنه و هنجارهای بین المللی می‌کند، راهکاری مناسب است. البته همه مردم آگاه خواستار صلح و ثبات در سراسر جهان و پایان دادن به خشونت و خصومت هستند اما واقعیت امر این است که برخی از کشورها که خود را صاحب دنیا تصور می‌کنند، تنها به اصطلاح متوجه زبان زور و قدرت بوده و فقط از کشورهای حساب می‌برند که قادر به حفظ خود باشند. 

از این رو رزمایش دریایی سه جانبه ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند بخشی از اقدامات دفاعی در جهت حفظ استقلال و حق حاکمیت این کشورها دانسته می‌شود. انتخاب محل برگزاری رزمایش نیز حساب شده به نظر می‌رسد. آمریکا و متحدانش بالاترین میزان فشارها را علیه ایران اعمال کرده و همواره تلاش می‌کنند نیروهای نظامی خود را به نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی هدایت کنند.

با خروج خودخواهانه از برجام و دامن زدن به توطئه‌ها (که خود واشنگتن در آن دست دارد)، آمریکا با بهانه «تامین آزادی ناوبری» اقدام به ایجاد ائتلاف ضد ایرانی و اعزام ناوگان جنگی خود به سواحل جمهوری اسلامی ایران کرد. برخی از اقمار واشنگتن نیز حرکت‌های مشابهی را انجام دادند. 

کاملا واضح است که آمریکا به دنبال استفاده از تکنولوژی هایی است که در مراحل بعدی علیه سایر رقبایش مورد بهره برداری قرار خواهد داد. در حال حاضر نشانه‌های از این اقدامات خصمانه واشنگتن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان و همچنین در دریای سیاه و در مرزهای غربی روسیه به نظر می‌‌رسد. 

بنابراین واکنش ایران، روسیه و چین نسبت به برگزاری رزمایش مشترک دریایی بسیار به موقع است. «مسکو» و «پکن» پس از خروج دولت ترامپ از برجام و رفتارهای دوگانه اتحادیه اروپا نسبت به این موضوع، سعی در حفظ این توافق کردند و حالا دیگر همبستگی نظامی خود با تهران را به نمایش گذاشتند.

ناراحتی عمیق مقامات واشنگتن از این رزمایش حاکی از برگزاری صحیح و به موقع آن است. 
وزارت امور خارجه آمریکا از این اقدام مشترک ایران، روسیه و چین شدیدا انتقاد کرد. چنین واکنشی ضرورت تقویت همکاری‌های سه جانبه میان کشورهای یادشده در زمینه‌های مختلف و از جمله نظامی و نظامی – فنی را برجسته می‌کند. 

بنابراین بیانیه فرماندهی نیروهای مسلح ایران در خصوص اینکه رزمایش نیروی دریایی سه کشور ادامه خواهد یافت، امیدوارکننده بوده و بر خوش بینی‌ها می‌افزاید.
انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه رزمایش دریایی کمربند امنیت دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از برگزاری روز ملی خلیج‌ فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر خبر داد و گفت: در این آیین شبکه‌های مختلف تلویزیونی کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی حضور دارند. - اخبار استانها -

اسماعیل سجادی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی در خلیج‌فارس جایگاه مهم و ممتاز در این عرصه دارد.

وی از تدوین ویژه برنامه در روز ملی خلیج‌فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای انعکاس برنامه روز ملی خلیج‌فارس علاوه بر شبکه‌های ملی و خبرگزاری‌ها از 19 شبکه خارجی دعوت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به دعوت از شبکه‌ها و کانال‌های خارجی برای حضور در روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر بیان کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی، ترکیه، اسپانیا، آلمان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، آمریکا، انگلیس، امارات متحده عربی، قطر و دیگر کشورها برای انعکاس روز ملی خلیج‌فارس به بوشهر دعوت شده‌اند.

سجادی‌منش با اشاره به دعوت از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌ها، نویسندگان، کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و دیگر هنرمندان برای روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر اضافه کرد: این مجموعه با هدف مشاهده و انعکاس تاریخ مقاومت مردم استان بوشهر در حاشیه خلیج‌فارس در ادوار مختلف تاریخی دعوت شده‌اند.

وی بازدید از کنسولگری انگلیس، عمارت امیریه، ساختمان‌های تاریخی در بافت بوشهر، قبر ژنرال انگلیسی، گورستان متجاوزان انگلیسی و موزه خلیج‌ فارس را از جمله برنامه‌های یاد شده دانست و بیان کرد: اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر در این برنامه نشان داده می‌شود و تا به اطلاع مردم جهان رسانده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تاریخ مقاومت استان بوشهر را پیش از اسلام در منطقه سیراف نام برد و اضافه کرد: استان بوشهر با داشتن قرن‌ها تاریخ مقاومت از جایگاه بالایی در مبارزه با استعمار و استکبارستیزی دارد.

سجادی‌منش با اشاره به اینکه این استان در تاریخ مقاومت خود دارای سرداران بزرگی است گفت: رئیس علی دلواری، نادر مهدوی و دیگر رزمندگان در مبارزه با استعمار و استکبار حماسه ثبت کردند که تاریخ مبارزات این سرداران روایت می‌شود.

وی از برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر خبر داد و گفت: با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه روز ملی خلیج‌ فارس برگزار می‌شود و در این راستا رزمایش اقتدار در نوار ساحلی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه 40 چهره، تاریخ مقاومت استان بوشهر در خلیج‌فارس روایت می‌کنند، اضافه کرد: رزمایش بسیج مردمی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با استقرار دعوت‌شدگان در شناور شهید باقری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا