Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: امروز (سه شنبه ۱۵ تیر) آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌ های مالیاتی است.

به گزارش برنا، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: امروز (سه شنبه ۱۵ تیر) آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌ های مالیاتی است. مودیان مالیاتی می‌توانند اظهارنامه خود را در درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

IR و یا به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی TAX.GOV.IR ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

مودیان مالیاتی در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و یا عدم ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در مهلت مقرر، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد.

محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، اظهار کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان روز سه شنبه ۱۵ تیرماه به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR و یا سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی TAX.GOV.IR ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: مطابق قانون، مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند؛ اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند، لذا روز سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول ۱۴۰۰ نیز خواهد بود.

او اظهار کرد: عدم ارائه به موقع اظهارنامه مالیات بر درآمد و یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌‌های مستقیم و همچنین عدم ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در مهلت مقرر، مشمول جرایم قانونی شده و حسب مورد موجب محرومیت از تسهیلات و معافیت‌ها و نرخ صفر مالیاتی می‌شود.

همچنین امروز آخرین مهلت پرداخت مالیات مقطوع دریافت کنندگان سکه در سال ۱۳۹۹ نیز است؛ دریافت کنندگان سکه در سال ۱۳۹۹ باید نسبت به پرداخت مالیات مقطوع سکه و یا حسب مورد نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند. تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر (۱۵۵) قطعه سکه اقدام کرده‌اند، تا ۱۵ تیرماه مهلت دارند از تسهیلات مالیات مقطوع برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مالیات مالیات قانون معاون مالیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر ارزش افزوده درآمد قانون مالیات بر ارزش افزوده جمهوری اسلامی ایران اظهار نامه مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه مالیاتی اظهارنامه مالیات تسلیم اظهارنامه آخرین مهلت سه شنبه ۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به‌دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های انجام شده از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

وی اظهار کرد: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، فقط مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز کرده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرایم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

کد خبر 6094510 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان