Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای گذشته و در پی شیوع و گسترش ویروس کرونای دلتا، پروتکل‌های جدیدی برای پروازهای خارجی و فهرست‌بندی کشورهای پرخطر و ممنوعه اعلام شده است که بر این اساس مسافران قبل از سفر به ایران باید آن را مطالعه کنند.

بوتسوانا، برزیل، اسواتینی، هند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نپال، آفریقای جنوبی، زامبیا، اروگوئه و زیمبابوه در فهرست کشورهای قرمز قرار دارند و ورود مسافران از این مقاصد به ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس اگر مسافری در چهارده روز گذشته به این کشورها سفر کرده باشد یا بیش از چهار ساعت در این کشورها بوده باشد اجازه ورود به ایران را ندارد.

البته نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، دیپلمات‌ها، نیروهای رسمی دولت که از وزارت امور خارجه ایران مجوز رسمی دارند، خلبان‌های مشغول به کار که برای آموزش به این مقاصد اعزام شده‌اند در صورتی که از سوی خط هوایی مربوطه اجازه‌نامه داشته باشند، می‌توانند به کشور وارد شوند.

این افراد قبل از پرواز به ایران و در هنگام ورود (در صورت نیاز) باید نتیجه تست خودشان را ارائه دهند. همچنین این مسافران باید در خانه یا هتل تحت نظر مسئولان بهداشتی قرنطینه شوند.

پروتکل‌های بهداشتی برای کشورهای پرخطر 

کشورهای آرژانتین، بولیوی، کیپ ورد، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، مصر، لیتوانی، مالزی، مالدیو، مغولستان، نامیبیا، پاراگوئه، پرو، سیشل، سریلانکا، سودان، سوریه، تانزانیا، ترینیداد و توباگو و تونس ۲۲ کشوری هستند که در فهرست مقاصد پرخطر قرار گرفته‌اند و ورود و خروج از و به این کشورها منوط به رعایت کردن پروتکل‌های خاصی است.

برای این کشورها تست قبل از پرواز اجباری است اما مسافران از مبداء لیتوانی اگر به صورت کامل واکسینه شده باشند، نیازی به تست PCR ندارند. منظور از واکسینه شدن کامل در این ابلاغیه این است که ۱۵ روز از دریافت دوز دوم واکسن کرونا گذشته باشد.

البته در یکی دیگر از توضیحات این ابلاغیه درباره تست کرونا قبل از پرواز به مقصد ایران آمده است که باید تست PCR ۹۶ ساعت قبل از پرواز از مسافران گرفته شود و تست باید به زبان انگلیسی باشد و کنسول‌گری ایران آن را تایید کرده باشد. کودکان زیر هشت سال اما نیازی به انجام این تست ندارند.

مسافران اگر از این ۲۲ کشور پرخطر به ایران سفر کنند یا حتی در زمان ترانزیت بیش از جهار ساعت در این کشورها باشند باید هنگام رسیدن به فرودگاه‌های ایران نیز تست PCR بدهند البته برای مسافران لیتوانی که کاملا واکسینه شدند این مورد هم استثناء دارد. اما اگر مسافران در زمان رسیدن به ایران پاسخ تست PCR شان مثبت شود باید قرنطینه شوند.

مسافرانی که حتی نیازی به تست هم برای ورود به ایران ندارند

مسافران دیگر کشورها ورودشان به ایران مجاز بوده و تا اطلاع ثانوی در فهرست سبز قرار دارند و قبل از ورود به ایران باید تست PCR داده باشند اما مسافران بلژیک، اتریش، بلغارستان، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و انگلیس که کاملا واکسینه شدند نیازی به دادن تست PCR پیش از پرواز به ایران ندارند و تنها در صورتی که به هنگام رسیدن به ایران علائم داشته باشند باید تست بدهند و اگر پاسخ تست مثبت شود باید قرنطینه شوند.

در ادامه این پروتکل‌های جدید ابلاغی آمده است که اگر یک تغییر ناگهانی ایجاد شود ممکن است کشورها بدون هیچگونه هشداری بین این سه فهرست و سه رنگ قرمز، زرد و سبز جابه‌جا شوند. همچنین مسافران باید پیش از ورود فرم خود اظهاری را قبل از رسیدن در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی WWW.CAO.IR تکمیل کنند.

مسافرانی که از ایران به یک کشور خارجی سفری کوتاه کرده‌اند اگر از زمان تست‌شان در هنگام خروج کمتر از ۹۶ ساعت گذشته باشد می‌توانند از همان تست به هنگام بازگست به کشور استفاده کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قبل از پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو گفت: معتقدیم نقش سازمان‌های بین المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات، درگیری‌ها و سوء تفاهمات بین دولت‌ها، بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو به سخنرانی پرداخت که متن کامل آن به شرح زیر است:

《بسم الله الرحمن الرحیم

خانم‌ها و آقایان؛ سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید، در جهان به هم پیوند خورده حاضر، تقویت روابط بین فرهنگی و تلاش برای حفظ ارزش‌ها و میراث فرهنگی در سایه افزایش تعامل مردم جهان و مناسبات متقابل کشورها محقق خواهد شد.

گفت‌وگوی صادقانه و به دور از جهالت و تعصب بین جوامع و سعه صدر در پذیرش تفاوت‌ها ضامن زندگی صلح‌آمیز مردم جهان و همگرایی بین ادیان و فرهنگ‌ها خواهد بود.

حضار گرامی اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط فرهنگی توجه ویژه به همسایگان و کشورهای نزدیک و ایجاد ارتباطات متعادل و متوازن با قاره‌های آسیا و آفریقا و سایر مناطق جهان است، همچنین تعامل و گسترش روابط از طریق مشارکت در فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی از جمله اولویت‌های ما است و معتقدیم نقش سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات، درگیری‌ها و سو تفاهمات بین دولت‌ها، بسیار تأثیرگذار است.

این توجه و پیگیری سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و مراکز تابعه آنها و همراهی کشورهای عضو در حل و فصل منازعات و مسائل مهم جهان، از جمله موضوع غزه و جنایت‌های بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان بویژه زنان و کودکان و تبیین و روشنگری در خصوص این جنایات، بر همگان روشن است و بر عهده تمام کشورهای عضو است که با اجرای قطعنامه‌ها و اعلامیه‌های صادره، اثربخشی این سازمان‌ها را تقویت کنند.

شما رفتار، منافقانه را در قبال فلسطین می‌بنید. امروز دانشگاه‌های غرب و آمریکا نشان از آزادی بیان ساختگی و استفاده ابزاری آن‌ها از مفاهیم ارزشمندی چون حقوق بشر است.

ایران همواره مهد توجه به تفاوت فرهنگ‌ها و قومیت‌ها و مذاهب گوناگون بوده است و اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران از آزادی و حقوق برابر با همه مردم کشور برخوردار هستند.

این تجربه ارزشمند قابل استفاده و توجه در همه کشورها و جوامع، به‌ویژه کشورهای مسلمان است‌.

اسلام به ما می‌آموزد که کرامت انسانی و حقوق فردی و اجتماعی تمام انسان‌ها را محترم بشماریم و در پذیرش تنوعات فرهنگی مدارا کنیم.

پیشوای موحدین و مظهر عدالت علی ابن ابی طالب (ع) می‌فرماید: مردم دو نوع‌اند یا برادر تو هستند یا در خلقت با تو برابرند.

سعدی شاعر نامدار ایرانی نیز این تاکید قرآن را چنین به زیبایی سروده است:

دو عاقل را نباشد گین و پیکار / که به دانایی ستیزد یا سبک بار

اگر نادان ببخشد سخت گوید / خردمندش به نرمی دل بجوید

عالیجنابان

اتخاذ سیاست‌های مناسب و طراحی برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های بین فرهنگی چند جانبه به ایجاد توسعه پایدار فرهنگ محور منجر خواهد شد و پذیرش تفاوت‌ها و تنوع فرهنگی و دینی کشورها موجب تبیین روشن مؤلفه‌های فرهنگی خواهد بود.

با توجه به اهمیت تعاملات فرهنگی در توسعه روابط و مناسبات کشورها، فهم و کاربردی شدن گفت‌وگوهای میان فرهنگی و تسهیل مهندسی این فرایند و ایجاد صلح پایدار و حفظ آن، نیازمند تحقیقات گسترده‌تر، آموزش بیشتر و توجه همگانی است.

خانم‌ها و آقایان؛

توجه به ارزش‌های مختلف در این جوامع چند فرهنگی و چند مذهبی باید مورد مطالبه همه کشورها باشد. در دنیای امروز با توجه به گسترش و پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و هوش مصنوعی برای حفظ هویت ارزش‌ها و میراث فرهنگی باید همبستگی و ارتباط فعال بین کشورها برقرار باشد.

با توجه به تأثیرگذاری و قدرت جریان سازی فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در مسائل مختلف به ویژه امور فرهنگی پیشنهاد می‌شود همه کشورها و نهادها در راستای تسهیل فرایند گفتمان فرهنگی بین ملت‌ها و دولت‌ها برای نیل به اهداف صلح محور از رسانه‌های صلح مدار و روشنگر، حمایت و در این امر تشریک مساعی کنند.

همچنین لازم است علمای بزرگ و روشن بین جهان اسلام در برابر معضلاتی از قبیل افراط گرایی و تکفیر دست به دست هم داده و با وحدت و مودت و اخوت اسلامی در برابر این بلای بزرگ با روشنگری و مجاهدت در تبیین و با زبان روز جوانان امت اسلامی را نسبت به این خطر بزرگ که منابع مادی و معنوی جهان اسلام را نابود می‌نماید، آگاه سازند.

در پایان، امیدوارم که این اجلاس، با تلاش‌ها و پیگیری مقامات و کارشناسان تمامی کشورهای این حوزه هرچه سریع‌تر محقق و بر این اساس شاهد هم افزایی مودت و ارتقا سطح گفت‌وگوها و روابط در همه سطوح باشیم.

از برگزار کنندگان این اجلاس مهم به ویژه وزیر محترم فرهنگ کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان و حسن توجه شما بزرگواران صمیمانه سپاسگزارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته》

کد خبر 749800

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • علت ممنوعیت سریال مصری حشاشین؛ تحریف تاریخ ایران
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴