Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، این روزها قطعی برق به یکی از چالش‌های اصلی مردم تبدیل و به اصطلاح نقل محافل شده است؛ هر فرد دلیلی برای این قطعی‌ها متصور است و آنهایی که دلیلی پیدا نمی‌کنند هم معمولا با یک ناسزا به مرحوم تسلا (مخترع برق) بحث را عوض می‌کنند، اما موضوعی که اهمیت دارد این است که راه حل منطقی برای این موضوع چیست؟ 

بر اساس تحقیقات انجام شده برای این که استان ایلام به وضعیت چند روز قبل برگردد و نهایتا ۲ ساعت خاموشی در روز داشته باشد به 40 مگاوات برق نیاز دارد که این میزان برق در حد برق مصرفی یک بلوار در تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کل بار مصرفی استان ایلام به اندازه‌ی خیابان ستارخان در تهران بوده و جالب است بدانید در  استانی مانند اصفهان که ۱۰۰۰ مگاوات کمبود بار وجود دارد با اعمال قطعی برای صنایعی همچون فولاد مبارکه ۸۰۰ مگاوات آن جبران و برای هر شهر هم نهایتا یک ساعت خاموشی اعمال شده است.

در خوزستان هم به همین شکل بوده و کمبود ۱۰۰۰ مگاواتی برق در این استان با ۵۰۰ مگاوات از محل صنایع فولاد خوزستان و ۵۰۰ مگاوات هم از مشترکین خانگی جبران شده است و این در حالی است که ما شاهد قطعی‌های چند ساعته در استان ایلام و در مناطقی همچون مهران و دهلران هستیم که از گرم‌ترین نقاط کشور به حساب می‌آیند.

حال اما برای درک بهتر این اعداد و ارقام جالب است بدانید کارخانه سیمان ایلام روزانه ۲۰ مگاوات برق مصرف می‌کند و کمبود برق در استان ایلام به اندازه‌ی دو کارخانه سیمان است.

عمده مشترکین در استان ایلام خانگی هستند

محمدیان‌شمالی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در خصوص قطعی برق در استانی مانند اصفهان، مشترکین اصفهانی هم خاموشی دارند و اینطور نیست که فقط با خاموشی در صنعت، کمبود بار جبران شود. 

وی ادامه داد: شهروندان اصفهانی هم با قطعی برق مواجه هستند اما این استان به دلیل صنعتی بودن عمده قطعی را به مشترکین صنعتی اختصاص می‌دهد که باعث می‌شود قطعی برق برای مشترکین خانگی کمتر باشد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام افزود: عمده‌ی مشترکین ما در استان ایلام، مشترکین خانگی بوده و به همین دلیل لازم است تا بر اساس سهمیه اعلامی از سوی دیسپاچینگ ملی قطعی بار را برای مشترکین خانگی اعمال کنیم.

چالش تولید برق بزرگتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند

شمالی اظهار داشت: بارها با صنعت برق کشور مکاتبه کرده‌ایم و گفته‌ایم که ما شرکت توزیعی هستیم که عمده مشترکین ما خانگی هستند ولی حقیقت این است که چالش تولید برق کشور بزرگ‌تر از چیزی است که اغلب مردم تصور می‌کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: مصرف در استان ایلام به نسبت سال‌های گذشته بی‌سابقه است و با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

وی در پایان گفت: خوزستان، هرمزگان و بوشهر با شرایط ویژه آب و هوایی هم دچار قطعی برق می‌شوند و این موضوع چالش اصلی کشور طی ۴ روز آینده است که امیدواریم دست در دست هم بتوانیم این چالش را پشت سر بگذاریم.

در رابطه با گرمای هوا در مهران و دهلران این سوال وجود دارد که آیا برابری در خصوص قطعی برق بین نقاط شمالی و جنوبی استان به معنی عدالت است؟ آیا تحمل کردن یک ساعت بی‌برقی در دمای ۵۰ درجه‌ای دهلران برابر با یک ساعت قطع برق در شهرهای شمالی استان است؟

آیا مسوولینی که به هنگام انتقال طرح‌های بزرگ صنعتی به استان‌های همجوار سکوت کرده بودند امروز قطعی‌های برق در اوج گرمای مهران و دهلران را می‌بینند؟ آیا به این فکر می‌کنند که اگر استان ایلام هم از صنعت بهره‌ی بیشتری برده بود امروز می‌توانست باری از دوش مردم استان بردارد؟

واضح است که این بار هم باید مردم بار تدبیر را به دوش بکشند و در راستای جلوگیری از قطع برق در استان نسبت به صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف برق اقدامات لازم را به عمل آورند. 

اما مسوولین به خاطر داشته باشند که مردم ولایت مدار استان ایلام، در سخت‌ترین شرایط معیشتی با وجود آن که بیشترین نرخ تورم را در کشور تجربه می‌کردند، بعد از دو استان دیگر بیشترین نرخ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ را داشتند و قطعا نجات و صبوری این مردم مرزدار نباید موجب تداوم محرومیت در این منطقه شود؛ لذا از تمامی مسوولین انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر نسبت به تصمیم‌گیری عادلانه در این رابطه اقدام کنند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود برق صنایع گرمای دهلران استان ایلام استان ایلام مشترکین خانگی قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آبفای مرکزی از اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع اب شهر خمین اظهار داشت: کنتور‌های فرسوده مشترکین آب، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد است. در این راستا 150 عدد کنتور خراب مشترکین خمین در راستای مدیریت مصرف آب تعویض و به‌روزرسانی شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد حوادث پیش آمده بر اثر فرسودگی شبکه آب و همچنین تغییر قطر لوله به دلیل افزایش مصرف آب‌ و در راستای تاب‌آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه نیز 550 متر از شبکه توزیع آب شهر خمین اصلاح و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از واگذاری بیش از 3 هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی خبرداد و گفت: شرکت آبفای استان مرکزی 197 هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد، به طوری که 3 هزار و 316 فقره  انشعاب جدید فاضلاب طی سال گذشته در  استان مرکزی به مشترکان واگذار شد. 

عباسی تصریح کرد: امسال نصب و واگذاری 4 هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است. این در حالی است که نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام