Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حوزه اقتصاد نسبت به رمزارزها هشدار داد: اسلام روندی را که موجب ثروتی بادآورده شود و به‌صورت توفان زده آن را از بین ببرد، حرام می‌داند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی غضنفری در رابطه با الزامات قانونی و مالیِ حوزه رمز ارزها گفت: این پدیده ناشی از فناوری های نوین و دیجیتالی است که اخیرا به دست بشر خلق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پاسخ به این سوال که آیا این پدیده پس از بورس مشکلاتی برای مردم پدید می آورد یا خیر، اظهار کرد: بورس شناخته شده است و دولت توان عملکرد سریع را دارد؛ رمز ارزها اما پدیده ای نوین است که به دلیل کمبود آن در بین مردم، ارزشمند است.

غضنفری یافتن کدهای این ارز را نیازمند صرف وقت و هزینه دانست که امروزه مبنای ارزش برخی تجارت ها قرار گرفته است؛ درست مانند سنتی دیرینه که طلا مبنای ارزش گذاری سهام بود.

در این میان رمز ارزها حاوی یک کد هستند که توسط هر کس و با توسل با ماینر کشف شود، دنیا برای آن ارزش قائل خواهد شد.

به گفته غضنفری بنیان و شالوده رمز ارزها بر اعتبارات مجازی و نه واقعیت قابل تفسیر است. لذا بانک های مرکزی در دنیا قابل به پذیرش یا رد آن نیستند.

وی با بیان اینکه کشورها در فضای مجازی نسبت به خرید و فروش رمز ارز اقدام نموده است، تاکید کرد که بانک های مرکزی قادر به مهار این تجارت نیستند.

غضنفری ادامه داد: خالقان بیت کوین [یا دوج] بسیار جلوتر از بانک های مرکزی در دنیا هستند و لذا شخصا به سختی می توانم نسبت به آثار و پیامدهای آن در بازار داخلی اظهار نظر کنم!

وی افزود: مردم به صورت جمعی می توانند رمز ارز را خریداری کرده که موجب بالا رفتن شدید قیمت آن خواهند شد؛ همچنین با مقبولیت آن توسط یک شرکت معتبر امریکایی، ارزش ان به چندین برابر می رسد و بالعکس!

غضنفری معتقد است در اینجا بانک های مرکزی همچون تعیین قیمت ارز، در ارزش گذاری این قبیل ارزهای دیجیتال نقشی ندارند و در این بین، اختیار مالی مردم به دست یکسری شرکت اینترنشنال افتاده است که ریسک های وحشتناکی را درپی خواهد داشت.

وزیر اسبق صمت  گفت: اگر ارزش سرمایه یک شخص فرو بریزد، نمی تواند دولت را مقصر بداند و او را سرزنش کند.

غضنفری رمز ارز را بسیار نزدیک به دنیای قمار عنوان کرد و افزود: حتی نسبت به توجیه شرعی چنین کسب و کاری شک دارم و نمی دانم مجتهدین ما نسبت به این نوع کسب سرمایه، [چه نظری دارند].

وی خاطرنشان کرد: اسلام روندی را که موجب ثروتی بادآورده شود و به صورت توفان زده هم آن ثروت را از بین ببرد، حرام می داند و از این روست که اسلام قمار را حرام اعلام کرده است.

غضنفری تاکید کرد در این بحث قصد ارائه مطالب شرعی و آخرتی را ندارد؛ بلکه آسیب رمز ارزها را متوجه زندگی کنونی می داند چراکه ممکن است فرد یکباره از خواب بیدار و با فرو ریختن ارزش کلیه سرمایه ی رمز ارزی خود رو به رو شود.

این کارشناس حوزه اقتصادی همچنین لزوم هم افزایی بانک های مرکزی برای به کار بردن نوعی از رمز ارز که ریسک بالایی متوجه آن نباید را متذکر شد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رمز ارز قمار دیجیتال بانک های مرکزی رمز ارزها رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: محمدرضا فرزین، رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

کد خبر 847463 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی عربستان تهران بانک‌ توسعه‌ اسلامی

دیگر خبرها

  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم