Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اروندکنار با اشاره به لزوم انتفاع از بازارچه مرزی، گفت: ایرادات طرح تفصیلی و جامع شهری اروندکنار، بر پیچیدگی‌های بروکراسی اداری افزوده است.

به گزارش ایمنا، ایوب بچاری اظهار کرد: شهرهای کوچکی همچون اروندکنار درآمد چشمگیری از منابع محلی شهرداری ندارند چرا که متأسفانه نه صنعت پویا و فعالی دارند و نه ساخت و ساز چندانی در شهر صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات شهر اروندکنار حاصل از چندین سال تلنبار شدن می‌باشد، با این حساب عمده منابع درآمدی شهر از اعتبارات دولتی و واریزی سازمان شهرداری‌ها و ارزش افزوده تأمین می‌شود به تعبیری قوام و دوام شهرداری در شهرهای کوچک وابسته به اعتبارات دولتی است.

شهردار اروندکنار در خصوص منابع محلی نیز گفت: تنها بازارچه مرزی استان در اروندکنار است که هیچ گونه استفاده‌ای برای شهر ندارد و از طرف دیگر وضعیت صیادی که فعلاً تنها منبع درآمدی است با مشکلات فراوانی مواجه است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در بحث درآمدهای کوششی در موضوع تأمین اعتبارات از امکانات و منابع محلی غافل نیستیم و اطلاع رسانی، آموزش، فرهنگ سازی و جلب اعتماد عمومی از اهمّ اقدامات ما در این خصوص است تا مردم شهر اطمینان حاصل کنند که پرداخت به موقع عوارض و مشارکت آنها اقدامی در جهت ارتقای سطح خدمات و رفاه خود بوده و در این مسیر با مجموعه شهرداری همسو و همراه شوند.

بچاری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره گفت: یکی از اولویت‌های بنده در بدو پذیرش مسئولیت شهرداری، تکمیل پروژه جمع آوری آب‌های سطحی بوده که بخشی از آن در سنوات قبل انجام گرفته و اکنون وضع آن به معضلی از نظر بهداشتی و شهرسازی تبدیل شده است؛ این پروژه در مرحله تعیین تکلیف پیمانکار است که به زودی شاهد آغاز مجدد پروژه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در بحث پروژه تعریض پل‌ها نیز که از سال ۹۷ در بلاتکلیفی به سر می‌برد در صدد تعیین تکلیف و راه اندازی آن هستیم.

شهردار اروندکنار با اشاره به مشکلات شهرداری گفت: یقیناً شهر اروندکنار دارای پتانسیل‌های بالقوه بسیاری است، اما حجم بدهی انباشته شهرداری و مطالبات به حق پیمانکاران و ارباب رجوع‌ها که از بدو ورود تمامی برنامه ریزی های صورت پذیرفته را تحت تأثیر قرار دهد و خدمات رسانی به شهروندان را دچار مشکلی کند.

وی ادامه داد: شهر اروندکنار می‌تواند با آب و هوای مطلوب و دلپذیر در فصول مختلف سال میزبان سیل انبوه گردشگران از نقاط مختلف کشور باشد که شهروندان فهیم اروندکنار با روحیه مهمان نوازی خود همواره بر این مهم صحه گذاشته و با مشارکت مؤثر در امور عام‌المنفعه وبا کمک به طرح‌های عمرانی و با مشارکت در پرداخت هزینه‌ها به صورت مادی و معنوی همواره یار و یاور شهرداری و گردشگران بوده اند.

بچاری با اشاره به نقاط ضعف و قوت شهرداری گفت: طرح تفصیلی و جامع شهری دارای اشکالات فراوان بوده و نداشتن حریم مصوب شهر باعث ایجاد مشکل در بروکراسی اداری شد و به سبب آن زمان صدور پروانه طولانی و باعث نارضایتی شهروندان شده است که در این دوره میانگین زمان صدور پروانه ساختمانی از شش ماه به یک ماه کاهش داده‌ایم.

وی گفت: در این دوره مدیریت شهری مقدمات اتوماسیون شهرداری در دستور کار بوده و هم اکنون اقدامات قانونی مربوطه صورت پذیرفته و راه اندازی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 505413

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر طرح تفضیلی طرح جامع شهری شهرداری اروندکنار کارنامه پنجم شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود