Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دامداران هنگام خرید و فروش دام‌ها در خارج از استان با مجموعه دامپزشکی هماهنگ باشند اظهار کرد: جلوگیری از بروز هرگونه بیماری از جمله تب برفکی و شیوع آن در بین دام‌ها در این راستا مورد توجه است.

وی با اشاره به استقرار عشایر در استان گفت: اکیپ‌های دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دام‌های عشایر اقدامات لازم را انجام داده‌اند و در صورت مشاهده هر یک از دام‌های مشکوک به بیماری‌های واگیردار نظیر تب‌ برفکی اقدامات جداسازی دام بیمار و واکسیناسیون سایر دام‌های سالم را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان همدان به ضدعفونی محوطه نگهداری دام‌ها در جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی اشاره کرد و ادامه داد: دامداران و عشایر در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به بیماری‌های دام، آن را به دامپزشکی اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: دامداران می‌توانند از طریق دامپزشکانی که به صورت خصوصی در سطح شهر در حال فعالیت هستند نسبت به درمان دام بپردازند.

رسولی تب برفکی را یک بیماری ویروسی و واگیردار در بین دام‌های سبک و سنگین برشمرد و گفت: علائم این بیماری لنگش شدید، کاهش اشتها، کاهش تولید شیر و ایجاد زخم‌های دهانی و ریزش بزاق دهان است که دامداران در صورت مشاهده آنها باید به دامپزشکی مراجعه کنند.

وی با تاکید به اینکه اطلاع از علائم این بیماری برای دامداران امری ضروری است چرا که در صورت بروز بیماری در بین دام‌ها خسارات اقتصادی به همراه دارد تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری در بین سایر دام‌ها، واکسیناسیون تب برفکی مورد توجه است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ضدعفونی محل نگهداری دام‌ها در جلوگیری از شیوع این بیماری در بین سایر دام‌ها موثر است گفت: با توجه به واکسیناسیون‌های صورت گرفته خوشبختانه در استان همدان در خصوص بیماری تب برفکی هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی همدان تب برفکی خرید و فروش دام دام ها تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا، شدید، اخطار کردنی و قابل انتقال مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در این گونه دام‌ها به وجود می‌آورد؛ بنابراین مهار کامل و در نهایت ریشه کنی این بیماری در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

محمود ترخاصی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون دام‌های سبک شهرستان علیه این بیماری با استفاده از توان ۸ نیروی عملیاتی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بصورت رایگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

او گفت:تا کنون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود کلیه جمعیت دامی موجود در واحد‌هایی روستایی و عشایری با اولویت مناطق مجاور با مناطق چهارگانه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و مجاور حیات وحش، علیه این بیماری ایمن سازی شود.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب