Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز دوشنبه ۵ ژوئيه در نشستی میزبان ۶ کشور منطقه بالکان بود تا در خصوص همکاری‌های بیشتر و همچنین روند پیوستن این کشورها به اتحادیه اروپا بحث و گفتگو کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، کشورهای آلبانی، صربستان، کوزوو، مقدونیه، بوسنی و مونته‌نگرو در این نشست حضور دارند.

این نشست در حال برگزاری می‌شود که اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۲۰ اعلام کرد آلبانی که یکی از اعضای ناتو است می‌تواند مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این کشور هنوز تاریخی برای آغاز رسمی مذاکرات دریافت نکرده چرا که اتحادیه اروپا این موضوع را به مسئله پیشرفت مذاکرات با مقدونیه و همچنین درگیری‌ها با بلغارستان پیوند زده است.

مقدونیه شمالی، مانند آلبانی موافقت دولت‌های اتحادیه اروپا را برای شروع مذاکرات در مارس ۲۰۲۰ به دست آورد. این کشور بعد از چالش‌های بسیار با یونان بر سر نام این کشور، بالاخره پذیرفت که «جمهوری مقدونیه شمالی» نامیده شود. با این حال مقدونیه یک مخالف جدی بر سر راه عضویت در اتحادیه اروپا دارد و آن‌هم بلغارستان است. کشوری که خود یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود . صوفیه تاکنون مانع آغاز گفتگوهای رسمی برای پیوستن مقدونیه به اتحادیه اروپا شده است.

بوسنی و هرزگووین که از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ در جنگ بوده هنوز سایه نظارت صلح‌بانان اتحادیه اروپا را در کشور خود مشاهده می‌کند. این کشور هم درخواست کرده که به اتحادیه بپیوندد اما هنوز این درخواست پذیرفته نشده و کار برای این کشور جداشده از یوگسلاوی سابق دشواری‌های بیشتری دارد.

کوزوو که در سال ۲۰۰۸ استقلال خود را از صربستان اعلام کرد، دیگر کشوری است که می‌خواهد به اتحادیه اروپا بپیوندد اما با این کار فاصله زیادی دارد. این کشور باید ابتدا روابط خود را با صربستان از طریق گفتگوهای میانجیگری اتحادیه اروپا که از سوی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه اداره می‌شود، اصلاح کند. مشکل دیگر کوزوو این است که ۵ کشو اسلواکی، اسپانیا، یونان، قبرس و رومانی استقلال کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسند.

مونته‌نگرو دیگر کشوری که در مذاکرات با مرکل حضور دارد که در سال ۲۰۱۷ به پیمان ناتو پیوست. این کشور در حال مذاکره برای پیوستن به اتحادیه اروپا نیز است.

صربستان بزرگترین کشور این منطقه که عضو اتحادیه اروپا نیست با حدود ۷ میلیون نفر جمعیت امیدوار است مذاکرات خوبی را با کشورهای عضو این اتحادیه برای پیوستن به این مجموعه در پیش داشته باشد. کمیسیون اروپا پیشتر در فوریه سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که صربستان می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به این اتحادیه بپیوندد.

برچسب هاآنگلا مرکل اتحادیه اروپا (EU) بالکان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آنگلا مرکل اتحادیه اروپا EU بالکان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • آیا چین می‌تواند؟
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!