Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شاملو روز سه شنبه در بازدید از پروژه های عمرانی روستاهای شهرستان های خدابنده و سلطانیه و در نشست های هم اندیشی در این خصوص افزود: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی فعالیتی فرابخشی است که نیازمند همکاری دستگاه های  اجرایی است.

 به گفته وی، منظومه‌های روستایی به‌عنوان طرحی که ماهیت یکپارچه و فرابخشی دارد، هم‌اکنون در استان زنجان به صورت پایلوت در حال انجام بوده و استان در اجرای این طرح موفق عمل کرده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول خاطرنشان کرد: حفظ معماری بومی و محلی در روستاها هدف بنیاد مسکن و شناسایی روستاهای دارای بافت با ارزش و گردشگری در استان اهمیت دارد و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی نقش مهمی در توسعه روستاها دارد اظهار داشت: این کار با هدف ساماندهی روستاها عملیاتی می‌شود و می‌تواند از ساخت و ساز غیرمجاز و بی رویه و مشخص شدن حریم‌ها کمک تاثیر گذاری داشته باشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در روستاهایی که طرح‌های هادی و عمرانی بخوبی نگهداری شده شاهد بازگشت افراد مهاجرت کرده هستیم  که نشاط بیشتری در روستا ایجاد شده است.

 وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان باید به معیشت و اقتصاد مردم روستایی اهمیت داده  شود، اضافه کرد: بر این اساس  طرح‌ های عمرانی  را باید با توجه به نیاز مردم و مشارکت شوراها، دهیاری اجرا شود.

 این مسوول همچنین ایمن‌سازی در روستاها را در جلوگیری از خسارت های احتمالی مهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با رایزنی‌های انجام داده به خوبی توانسته است اعتبارات و تسهیلات خوبی در این زمینه جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال در مناطق روستایی دارای زمین و یا امکان تغییر کاربری دارد، می توان برای توسعه فعالیت‌ها و واحدهای تولیدی، اقتصادی واشتغالزایی زمین آماده کرده و در اختیار متقاضیان قرار داد.

به گفته  معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،  روستاهای استان زنجان از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار هستند و باید در جهت تقویت وتوسعه این روستاها گام های مطلوب تری برداشته شود.

گفتنی است در سفر معاون عمرانی بنیاد مسکن کشور به خدابنده، افزایش اعتبارات عمران روستایی تا سه برابر نسبت به سال ما قبل در این شهرستان تصویب شد، همچنین اعتبار ویژه ای برای احداث پارک و فضای سبز در روستای زرند خدابنده و  اعتبار دیگر برای تکمیل کانال هدایت سیلاب در وستای گوگجه ییلاق  این شهرستان و منابع ویژه دیگری نیز برای آسفالت ریزی معابر اراضی تفکیکی روستای محمود آباد این شهرستان تخصیص یافت.

دهیاران حلقه واسط نهادهای حاکمیتی هستند 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات روستاهای ابهر نیز گفت: همکاری نهادهای محلی و دهیاری با بنیاد مسکن  در توسعه روستاها و تحقق اهداف این نهاد انقلابی نقش مهمی دارد.

 وی با بیان اینکه دهیاران حلقه واسطه بین نهادهای حاکمیتی، دولت و مردم هستند گفت: می توان با کمک دهیاری ها و کار جمعی با سایر دستگاههای اجرایی زمینه های لازم برای توسعه و پیشرفت را فراهم  کرد.

 این مسوول یادآور شد: در راستای اجرای طرح بافت با ارزش روستایی و گردشگری بنیاد مسکن آمادگی لازم را برای توسعه این مناطق دارد.

وی، کمک به اقتصاد روستا، تلاش برای ماندگاری مردم در روستا و حفظ ویژگی های فرهنگی و اجتماعی با اجرای طرح بافت با ارزش روستایی را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به ایمن سازی روستاها، احداث کانال و دیوار حفاظتی وهمچنین شناسایی و اولویت بندی روستاها ی در معرض آسیب و ساماندهی این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همچنین در این سفر  افزایش اعتبارات  عمران روستایی تا سه برابر نسبت به سال ماقبل در شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه، انتخاب و شناسایی پنج روستای شاخص با رویکرد گردشگری برای مطالعه و شروع عملیات اجرایی، بازنگری ۳۰ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه به تصویب رسید.

برچسب‌ها طرح های عمرانی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های عمرانی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی طرح های عمرانی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی زنجان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عمران روستایی معاون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد