Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، زمین مجموعه  ورزشی کارگران لارستان در پی سفر اول رئیس جمهور وقت در سال ۸۶ و صورتجلسه تنظیمی با حضور فرماندار لارستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس مسکن و شهرسازی لارستان و رئیس اداره کار و امور اجتماعی لارستان به مساحت حدود چهار هکتار در لار واقع در پشت شهرک اندیشه معروف به تنگ اسد به این امر اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۴ سال؛ ۴۰ درصد پیشرفت!

این طرح که برای جامعه کارگری لارستان بسیار حائز اهمیت است پس از گذشت نزدیک به ۱۴ سال فقط ساخت‌وساز بخشی از مجموعه بزرگ ورزشی کارگران آن هم استخر ورزشی این مجموعه با پیشرفت ۴۰ درصدی انجام شده و طی سالیان اخیر کمترین اعتبارات یا به عبارتی هیچ بودجه‌ای به آن اختصاص پیدا نکرده است.

اکنون و پس از گذشت سالها، بر اساس شنیده‌ها مشخص شده که زمین اختصاص یافته به پروژه ورزشی کارگران، از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار است با تغییر کاربری به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یابد.

جدای از تأخیر چند ساله در ساخت و چشم‌انتظاری کارگران برای استفاده از این فضای پیش‌بینی شده با توجه به محرومیت آنان در لارستان از برخورداری حداقلی از امکانات خدماتی و تفریحی، به نظر می‌رسد که می‌توان تصمیمات مناسب‌تری در راستای جذب بودجه و ساخت این مجموعه اتخاذ کرد.

ساخت‌وساز در محدود‌ه تعیین شده انجام نشده!

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تلاش‌های اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان برای تغییر کاربری زمین مجموعه ورزشی کارگران لارستان و اختصاص آن به پروژه طرح مسکن ملی، گفت: زمینی از سوی اداره کل راه‌وشهرسازی برای احداث سالن ورزشی کارگران اختصاص داده شده از روی اشتباه یا به عمد اقدام به ساخت‌وساز در خارج از محدوده تعیین شده که به آنها واگذار نشده، انجام داده‌اند که با وجود اقداماتی که انجام داده‌اند، می‌بایست تخریب شود.

حسن شبانی با اشاره به اینکه علی‌رغم آنکه در زمینی که ملک آنها نبوده و به عبارتی به دولت تعلق داشته است، اقدام به ساخت‌وساز کرده بودند، ادامه داد: به همین دلیل در آن قسمتی که زمین متعلق به دولت بوده و به دوستان واگذار نشده با زمین قبلی جابجا شد و به عبارتی زمین را معوض کردیم.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با بیان اینکه آنها در زمین با موقعیت بهتری ساخت‌وساز کرده‌ و سوله ساخته‌اند که نباید چنین کاری صورت می‌گرفت، تصریح کرد: اکنون مدعی شده‌اند که در آن قسمت سوله و ساختمان مسکونی ساخته‌اند و بخش دیگر زمین را برای احداث پروژه‌های ورزشی در نظر گرفته‌اند.

در صورت تأمین اعتبار ساخت، زمین بهتری اختصاص می‌یابد

وی با اذعان به اینکه با همه این موضوعات به آنان اعلام شده که هر زمان اعتبار را اخذ کردند و قصد احداث مجتمع ورزشی برای کارگران را دارند، زمین در اختیارشان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: زمین کنونی که برای مجموعه کارگران اختصاص یافته، نزدیک به 15 سال رها شده و اکنون که پروژه ساخت مسکن ملی آغاز شده نیاز به زمین است.

شبانی با اشاره به اینکه در زمینی که اکنون در اختیار دارند، می‌توانند تأسیسات لازم را در آن ایجاد کنند، بیان کرد: با این وجود در صورت کمبود، حاضر به واگذاری زمین جهت ایجاد مجتمع‌های رفاهی مورد نیاز خواهیم بود ولی اینکه قرار باشد که در آینده کاری صورت دهند، نمی‌توان زمین را معطل گذاشت و متناسب با قانون و مقررات می‌بایست در مدت زمان خاص پس از واگذاری زمین، طرح‌های پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد و اگر چنین نشد، زمین به مالکیت دولت برمی‌گردد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با بیان اینکه با توجه به هر شهر و سرانه در نظر گرفته شده در زمینه‌های ورزشی، خدماتی، اداری، تفریحی، فضای سبز، مسکونی و غیره زمین اختصاص می‌یابد، ادامه داد: 3 قطعه زمین در شهر لار برای پروژه‌های مسکن ملی در نظر گرفته شده است که یکی از آنها وارد عملیات اجرایی شده، قطعه بعدی نیز در فاز طراحی قرار دارد و قطعه سوم نیز به میزان 7 هکتار زمین برای بیش از یک هزار متقاضی پیش‌بینی شده است.

ساخت ۹ مجموعه ورزشی کارگران در استان فارس

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان نیز به عنوان متولی اصلی امور کارگران و مجری احداث پروژه مجموعه ورزشی کارگران لارستان به خبرنگار فارس گفت: احداث مجموعه ورزشی کارگران در لارستان در کنار ۹ مجتمع دیگر در شهرستان های مختلف استان فارس در جریان سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ به تصویب هیأت وزیران رسید و پس از آن در جلسه استاندار با فرمانداران در ۱۰ مردادماه همان سال به طور رسمی به فرمانداری لارستان ابلاغ شد.

قاسمی با اشاره به اینکه پیرو آن و با تصویب فرماندار لارستان، رئیس مسکن و شهرسازی لارستان، رئیس شورای شهر و شهردار لار قطعه زمینی به مساحت 5 هکتار واقع در پشت اداره کل راه و شهرسازی لارستان در محدوده استحفاظی شهر لار جزئی از پلاک ثبتی ۱۲۷۷/۱۴۰۰۹ از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی فارس برای ساخت این مجتمع اختصاص یافت، افزود: با شروع طرح مسکن مهر و نیاز به تأمین زمین، به درخواست مسئولان لارستان، جلسه ای در فرمانداری برگزار و زمین مورد اشاره به مسکن مهر اختصاص یافت و مقرر شد زمین دیگری برای مجتمع ورزشی کارگران منظور شود.

وی با بیان اینکه متعاقب آن جلسه ای در ۱۰ آبان‌ماه سال ۸۶  در محل فرمانداری لارستان برگزار و طی صورتجلسه ای با امضای فرماندار، رئیس مسکن و شهرسازی، رئیس اداره کار، رئیس شورای شهر، شهردار و معاون فرماندار وقت، قطعه زمینی به مساحت ۴۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در منطقه معروف به تنگ اسد به ساخت مجتمع ورزشی کارگران لارستان اختصاص یافت.

تمام مراحل ساخت‌وساز به صورت قانونی و رسمی انجام شده است

مدیر اداره کار لارستان با اذعان به اینکه بدنبال آن کار جانمایی و نقشه برداری و دیگر مقدمات لازم انجام و در دهه فجر سال ۱۳۸۷ با حضور مدیرکل مسکن و شهرسازی، مدیرکل کار، فرماندار و مسئولان شهرستان کلنگ احداث مجتمع به زمین زده شد که فیلم و عکس مراسم نیز موجود است، تصریح کرد: بعد ازآن و پس از طی تشریفات مناقصه، پیمانکار پروژه تعیین و کار اجرایی از هجدهم تیرماه ۱۳۸۸ در داخل محدوده قانونی زمین واگذار شده شروع شد و همچنین با تعریف ردیف بودجه سالیانه مبلغی به این طرح تعلق گرفت.

این مسؤول با تأکید بر اینکه چنانچه مشاهده می شود تمامی مراحل، از تصویب طرح تا اختصاص زمین، کلنگ زنی، واگذاری به پیمانکار، تخصیص ردیف بودجه و ساخت و ساز همگی بصورت کاملاً رسمی و قانونی و حتی با پوشش رسانه ای انجام شده و تمام مدارک و مستندات و مکاتبات رسمی مربوط، در بایگانی این اداره و اداره کل راه و شهرسازی لارستان و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس موجود بوده و هیچ شک و شبهه ای در آن راه ندارد، خاطر نشان کرد: حتی فراتر از آن با توصیه مدیرکل وقت راه و شهرسازی لارستان یعنی مهندس باقری‌فرد وبا حضور معاون مسکن در اداره کل مذکور و دو تن از کارشناسان، از سال ۱۳۹۷ فرآیند صدور و واگذاری سند ثبتی زمین مذکور به نام اداره کار، از سوی این اداره پیگیری شد و مکاتباتی بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره ثبت اسناد لارستان برای تنظیم صورت مجلس تفکیکی برای سه پلاک از زمین مورد نظر صورت گرفت و تا آستانه صدور سند نیز پیش رفته است.

قاسمی با بیان اینکه برای تمام آنچه گفته شد سند و مدرک موجود است و همه مدیران کل و معاونان مسکن سابق و اسبق در اداره کل راه و شهرسازی لارستان در جریان و حتی در بطن موضوع بوده اند و ادعاهای اخیر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به غایت تعجب آور و احتمالاً برخاسته از گزارش های خلاف واقعی است که در اختیار ایشان قرار گرفته، ادامه داد: اینجانب در همین رابطه چند جلسه با مدیرکل راه لارستان در محل دفتر وی گفت و گو کرده، توضیحات لازم را بصورت مستند ارائه داده و اسناد و مدارک موجود را به ایشان تقدیم کرده است.

وی افزود: ضمنا در پاسخ به اظهارات اقای مهندس شبانی هیچگونه ساخت و ساز مسکونی انجام نشده و مستحدثات ایجاد شده بخشهایی از مجموعه ورزشی کارگران طبق نقشه جانمایی انجام شده هست همچنین  قبل از ادغام اداره کل راه و شهرسازی با سازمان مسکن و شهرسازی واگذاریها انجام گرفته  و در واقع پس از احراز واگذاری ادغام مسکن و شهرسازی انجام گرفته است لذاجدا کردن هر قسمتی از زمین به هر بهانه ای علاوه بر تضییع حقوق کارگران و بیت المال  باعث میشود جانمایی کل مجموعه ورزشی بهم بخورد و بخشهای مهم از پروژه اجرا نگردد و با توجه به جانمایی ها و نقشه های موجود امکان تفکیک  یا قطعه قطعه کردن مجموعه ورزشی و انتقال آن به جایی دیگر وجود ندارد .

ساخت مجموعه ورزشی حق ۱۵۰ هزار کارگر لارستانی است

وی با اشاره به اینکه در جریان گفت‌وگوهای اخیر با مدیرکل راه لارستان تنها اشکال مطرح شده، استفاده و پیشرفت طرح تنها در یکی از دو قطعه زمین پیش بینی شده و توقف ساخت و ساز پروژه ناشی از عدم تخصیص اعتبار بود که برای جبران این کاستی به خیران بلند همت لارستان رجوع  و مثل همیشه خیراندیشانی اعلام آمادگی کردند و حتی با حضور در دفتر معاون مسکن و شهرسازی، آمادگی خود برای تأمین اعتبار اتمام ساخت مجتمع را رسماً به اطلاع ایشان رساندند، عنوان کرد: بنابر همه آنچه گفته شد با تأکید بر حق مسلم 150 هزار کارگر لارستانی و خانواده های آنها برای بهره‌مندی از حداقل امکانات ورزشی و رفاهی، از همه نمایندگان مجلس، فرمانداران و مدیران کل راه و شهرسازی سابق و اسبق که در پیشرفت این طرح همکاری تمام عیاری داشته اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

قاسمی در پایان اضافه کرد: از مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تقاضا می شود تا همکارانی که با دادن گزارش نادرست(به عمد یا اشتباه) زمینه‌ساز تضییع حق کارگران زحمتکش منطقه لار و لارستان بزرگ شده اند مورد بازخواست قرار گیرند و ثانیاً دستور دهند تا کار به روال رسمی و قانونی سابق بازگشته و با همکاری در خصوص انتقال سندزمین مذکور، زمینه تداوم ساخت مجتمع ورزشی کارگران لارستان فراهم شود.


انتهای پیام/ن

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان طرح اقدام ملی مسکن اداره کل راه و شهرسازی لارستان کل راه وشهرسازی لارستان ورزشی کارگران لارستان مجموعه ورزشی کارگران مسکن و شهرسازی مدیرکل راه پیش بینی شده مجتمع ورزشی استان فارس اداره کار ساخت وساز قطعه زمین انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال

صبح امروز بازدید خبرنگاران از ۳ پروژه شهری از جمله مجتمع ورزشی امامزاده یحیی، میدانگاه سبزه‌میدان و خانه بلدیه (خانه شهر) انجام شد.

به گزارش تسنیم، مسعود حق‌لطفیT مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهرانT اظهار کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ و در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که احداث این پروژه پیش از این در اختیار شهرداری منطقه بود که با هماهنگی ایجاد شده فرآیند احداث این پروژه به سازمان عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه آبی، توپی، بیلیارد و ... در مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله این مجموعه در زمان معین و مشخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار سازمان عمرانی قرار دارد، همان خانه بلدیه است. این پروژه در محدوده میدان امام خمینی در حال اجرا است.

حق لطفی در ارتباط با هزینه اجرای این پروژه گفت: پیش بینی ما از احداث و تجهیزات و بهره‌برداری از این مجموعه رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با جزئیات احداث ساختمان شهر (ساختمان بلدیه) اظهار کرد: ساختمان بلدیه‌ای در سال ۱۳۰۳ در همین محدوده ساخته و در سال ۱۳۰۵ به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری آن فراتر از شهرداری بود و اقداماتی در حوزه اقتصاد و دارایی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۴۸ ساختمان بلدیه تهران تخریب و جای آن را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری داد و در ادامه از سال ۹۶ بازآفرینی بلدیه یا خانه شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ان‌شاءالله قبل از روز تهران و در شهریورماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره کاربری خانه شهر (بلدیه) تهران اظهار کرد: رویکرد و کاربری در این مجموعه فرهنگی و تاریخی است البته قرار است بخشی از روابط عمومی شهرداری تهران در این مجموعه جهت نگهداشت این ساختمان حضور پیدا کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به خانه شهر (بلدیه) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پارکینگی برای این مجموعه پیش‌بینی نشده است و افراد می‌توانند از مترو که به این مجموعه متصل شده است استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز