Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: ۵.۵ میلیون متر مکعب آب با مسدود کردن هزار و ۴۶ چاه غیر مجاز از سال ۸۵ در خراسان جنوبی صرفه جویی شد.

سعید پورجعفر، امروز سه شنبه ۱۵ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، از منابع آبی در استان بازدید می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به خصوص در مورد منابع آبی غیرمجاز ابتدا اخطاریه‌های لازم صادر و پس از اخذ حکم قضایی و مراحل قانونی نسبت به پر و مسلوب المنفعه نمودن این چاه‌ها اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی، تعداد چاه‌های غیر مجاز پرشده در استان را از ابتدای امسال ۱۲ حلقه عنوان کرد که منجر به جلوگیری از برداشت ۲۱ هزار متر مکعب آب شده است.

وی افزود: در خراسان جنوبی تاکنون هیچ چاه غیر مجاز عمیقی مشاهده نشده و چاه‌های غیرمجاز موجود با عمق حداکثر ۲۰ متر و با دبی بسیار پایین هستند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: باتوجه به اینکه شناسایی بسیاری از چاه‌های غیرمجاز براساس گزارش‌های مردمی است از هم استانی‌ها خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه بهره برداری غیر مجاز از منابع آبی مراتب را به معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان و یا به امورات منابع آب شهرستان‌ها اعلام کنند.

پورجعفر بیان کرد: با توجه به خشکسالی شدید امسال از هم استانی‌ها خواهشمندیم در مصرف آب به خصوص بخش کشاورزی که ۸۸ درصد مصرف آب استان را دارد صرفه جویی و با استفاده از کشت‌های کم آب بر و اجرای شبکه‌های آبیاری نوین به مدیریت مصرف آب در این بخش کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چاه منطقه خراسان جنوبی بحران کم آبی خراسان جنوبی بهره برداری چاه های غیر غیر مجاز منابع آب چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی