Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش موارد سرپایی در ۱۴ روز اول تیرماه پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده شاهد افزایش موارد بستری بیماران در بخش‌ها و در آی سی یو در استان باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا شریف‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد آخرین تحلیل آماری کرونا (مقایسه بین نیمه دوم خرداد ماه با چهارده روز اول تیرماه) اظهار داشت: در سطح استان متوسط روزانه تعداد موارد مثبت شامل تست‌های مولکولی و تست‌های سریع در نیمه دوم خرداد ماه به طور متوسط روزانه 64 مورد بوده که این عدد در 14 روز اول تیرماه به متوسط روزانه 87 مورد افزایش پیدا کرده و 36 درصد در موارد مثبت در طی این بازه زمانی افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بستری بیماران مبتلا به عفونت‌های تنفسی در نیمه دوم خرداد ماه به طور متوسط روزانه 182 مورد بوده که این عدد در 14 روز اول تیرماه به روزانه 174 مورد کاهش پیدا کرده و 4.4 کاهش نشان می‌دهد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین موارد بستری کرونا مثبت از عدد متوسط روزانه 67 نفر به 55 که 18 درصد کاهش داشته و موارد مثبت بستری در آی سی یو هم از متوسط 9 مورد روزانه به 5 مورد رسیده که 44 درصد کاهش پیدا کرده است.

شریف‌زاده در مورد رتبه‌بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی 3256 در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعیی 3054 در رتبه دوم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی 2925 در رتبه سوم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی 2865 در رتبه چهارم، شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی 2829 در رتبه پنجم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی 2603 در رتبه ششم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی 2515 در رتبه هفتم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی 2000 در رتبه هشتم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی 1838 در رتبه نهم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی 1738 در رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی 1728 در رتبه یازدهم قرار دارد.

کرونای جهش یافته در سیستان و بلوچستان با حداکثر سرعت در حال گسترش استخطر قطعی برق جان بیماران کرونایی را تهدید می‌کند/ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: تاکنون فوتی نداشته‌ایملغو مسابقات آزاد و لیگ دسته یک تیراندازی کشور به دلیل ادامه شیوع کرونا

وی در زمینه افزایش روند مبتلایان در شهرستان نهبندان گفت: در شهرستان نهبندان که موارد مثبت سرپایی خیلی سریع‌تر و زودتر از کل استان شروع شده بود، در نیمه دوم خردادماه روزانه به طور متوسط 6 مورد مثبت داشتیم که این عدد در 14 روز اول تیرماه به 18 مورد افزایش پیدا کرده و به سه برابر افزایش یافته است و موارد بستری بیماری‌های حاد تنفسی هم متوسط روزانه از 9.8 بیمار در روز به 16.1 بیمار در روز با 81 درصد افزایش و متوسط روزانه پذیرش جدید هم از 2.7 به 4.8 نفر در روز افزایش پیدا کرده که 78 درصد افزایش داشتیم.

شریف‌زاده خاطر شان کرد: با توجه به افزایش موارد سرپایی در 14 روز اول تیرماه پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده شاهد افزایش موارد بستری عفونت حاد تنفسی موارد کرونا مثبت و موارد بستری در آی سی یو در استان باشیم.

وی تاکید کرد: قطعا با همکاری همه مردم و مسئولان در رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم برگزاری تجمعات و مراسم‌ها عدم مسافرت به استان‌های همجوار به ویژه سیستان و بلوچستان می‌توانیم از افزایش موارد مثبت و موارد بستری‌ها بکاهیم و با کمترین چالش بتوانیم از این شرایط حاد عبور کنیم.

انتهای پیام/253/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میزان بروز تجمعی 14 روز اول تیرماه افزایش موارد متوسط روزانه موارد بستری موارد مثبت پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد