Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه صنعتی آسیایی که شامل گوگل، فیسبوک و توئیتر می شود هشدار داد در صورتی که هنگ‌کنگ برنامه‌هایش را برای تغییر قوانین حریم خصوصی اجرایی کند، شرکتهای فن آوری ممکن است ارائه خدماتشان را در این دولتشهر متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این هشدار در یک نامه ارسال شده از سوی این گروه تحت عنوان "ائتلاف اینترنت آسیا" که در آن هر سه شرکت یاد شده به همراه شرکتهای اپل، لینکدین و چند شرکت دیگر عضو هستند مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که به تاریخ 25 ژوئن برای ایدا چونگ لای لینگ، کمیسیونر داده‌های شخصی حوزه حریم خصوصی هنگ کنگ فرستاده شده نوشته شده است، اصلاحات پیشنهادی در قوانین حریم خصوصی در هنگ کنگ ممکن است منجر به این شود که افراد هدف "مجازاتهای شدید" قرار بگیرند بدون آنکه این مجازات‌ها را مشخص کند.

در متن این نامه عنوان شد: معرفی مجازاتها علیه افراد با هنجارها و روندهای جهانی همراستا نیست.

در این نامه که نخستین بار وال استریت ژورنال آن را گزارش کرد عنوان شد: تنها راه شرکتهای فن آوری برای اجتناب از این مجازاتها خودداری از سرمایه گذاری و پیشنهاد دادن خدماتشان در هنگ کنگ و به این ترتیب محروم ساختن اصناف و مشتریان هنگ کنگی در ضمن ایجاد موانع جدید برای تجارت است.

جفت پین، مدیر گروه ائتلاف اینترنت آسیا در سند شش صفحه‌ای تصدیق کرد که اصلاحات پیشنهادی متمرکز بر ایمنی و حریم خصوصی مربوط به داده‌های شخصی افراد است. او نوشت: با این حال ما مایل هستیم تاکید کنیم که پخش کردن اطلاعات شخصی یک مساله جدا نگران کننده است.

هنگ کنگ در جریان اعتراضات دموکراسی خواهانه گسترده سال 2019 در این دولتشهر، شاهد موج بی سابقه‌ای از انتشار اطلاعات خصوصی یا شناسایی کننده درباره یک فرد یا سازمان در اینترنت بود. اطلاعات شخصی از سوی احزاب هر دو طرف با هدف گرفتن نیروهای پلیس، سیاستمداران، خبرنگان و فعالان و همینطور خانواده‌هایشان منتشر می‌شدند.

همچنین جزئیات مربوط به آدرسهای خانه‌های برخی افسران و مدارس بچه‌ها از سوی معترضان ضد دولت منتشر شده و برخی از این معترضان به تهدید آنها و خانواده‌هایشان در فضای اینترنت پرداختند.

گروه مذکور گفت: ما معتقدیم هر قانونی ضد انتشار علنی اطلاعات خصوصی که بتواند تاثیر مهار آزادی بیان را داشته باشد، باید بر مبنای اصول ضرورت و تناسب ایجاد شود.

روز سه شنبه کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، قوانین پیشنهادی تنها "انتشار "غیرقانونی"اطلاعات شخصی را هدف قرار می دهند و اظهار کرد کمیسیونر حریم خصوصی این دولتشهر خوشحال خواهد شد که با شرکتهای فن آوری چنانچه آنها نگرانی هایی داشته باشند ملاقات کند.

لام اظهار کرد: حمایت گسترده‌ای از لزوم وضع قوانین علیه انتشار اطلاعات شخصی وجود دارد. اصلاحیه‌های اخیر هدفشان رسیدگی به مساله انتشار اطلاعات خصوصی است. کمیسیونر حریم خصوصی این اختیار را دارد که اقدام کرده و تحقیقات اجرا کند.

لام تاکید کرد همه قوانین جدی نگرانی ایجاد می‌کنند وی قانون امنیت ملی جدید هنگ کنگ را مثال زد و گفت که ترسهای ابراز شده از تاثیراتی که این قانون خواهد داشت نتیجه ندادند. وی افزود، قانون امنیت ملی هدف " افترازنی و بدنامی" قرار گرفت. همین مورد هم برای قانون حریم خصوصی رخ میدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ گوگل فيس بوك توييتر اطلاعات شخصی فن آوری حریم خصوصی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • فناوری در خدمت جنایت
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ