Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آزمایش ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا با سویه دلتا توسط آزمایشگاه مرجع تهران تایید شد.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر علی علی‌محمدی افزود: با شیوع پیک پنجم، هفته پیش رو در استان سخت خواهد بود و مردم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی‌تر از گذشته اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط به ویروس کرونا در استان مرکزی به ۶۵ درصد رسیده که انتظار می‌رود برای جلوگیری از انتشار سویه جدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: روزانه پنج تا ۱۰ مورد مثبت ویروس در استان شناسایی می‌شود که این مهم مطلوب نیست و باید میزان رعایت افزایش یابد.

دکتر علی‌محمدی افزود: باید ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت جامعه واکسن دریافت کنند تا بتوان این بیماری را مدیریت کرد در غیر این صورت شاهد موج‌های متعدد بیماری خواهیم بود.

وی اظهار داشت: قطع برق و آب روند درمان بیماران بستری در مراکز بیمارستانی را با اختلال مواجه می‌کند که این مهم نیز باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا اراک کرونا دلتا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین