Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیابانهای آمریکا در تعطیلات روز استقلال با ۱۴۲ کشته در ۳۷۹ تیراندازی جداگانه به حمام خون بدل شده و شیکاگو و فیلادلفیا بدترین کانونهای بحران شناخته شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، شیکاگو بیشترین مرگ و میر را تجربه کرد و دست کم ۹۲ تیراندازی در جریان تعطیلات روز استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه رخ داد که ۱۶ کشته و ۷۶ زخمی بر جای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریس کارواجال ۱۹ ساله، سرباز گارد ملی آمریکا، تنها قربانی است که نامش منتشر شده است. او که برای جشن روز استقلال نزد خانواده‌اش آمده بود، هدف شلیک قرار گرفت. افرادی از داخل خودرو به او شلیک کردند و انگیزه آن مشخص نیست.

فیلادلفیا شاهد مجموعا ۱۷ تیراندازی در روز تعطیلات بود، با ۲۱ مجروج و هفت کشته. شش تن از کسانی که هدف اصابت گلوله قرار گرفتند، نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ ساله بودند. این تلفات ناگوار شامل دو قتل هم میشود که حین آنها بیش از ۱۰۰ گلوله شلیک شد.

جیم کنی، شهردار فیلادلفیا با صدور بیانیه‌ای در رابطه با خشونتهای روز شنبه گفت: خشونت وحشتناک این تعطیلات یادآور دردناک این نکته است که کووید-۱۹ تنها بحران شهر ما نیست. خشونت با سلاح همچنان جوامع ما را متشنج و زندگی شهروندان فیلادلفیا را به شکلی دردناک کوتاه میکند. با عزیزان قربانیان همدردی میکنم و این فقدان غیر قابل تصور را تسلیت میگویم.

یک عضو انجمن شهر شیکاگو، آنجا را "منطقه جنگی" خواند و از رهبران این شهر به ویژه شهردار آن بابت افزایش جرایم انتقاد کرد. لوری لایت‌فوت که هفته پیش مدعی شده بود ۹۹ درصد از انتقادات بابت جنسیت و نژاد اوست، معضل بیکاری، فقر و قاچاق سلاح را از دلایل این خشونتها برشمرد. اما این عضو شورای شهر شیکاگو، اظهارات لایت‌فوت را "کاملا بی معنا" دانست.

خشونت مرتبط با سلاح روز شنبه دیگر شهرهای مهم آمریکا را هم گرفتار کرد، از جمله سینسیناتی، نیویورک، دالاس و دنور. در جریان مراسم آتش بازی در حومه سینسیناتی، پنج تن کشته هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و دو تن جان باختند. روز شنبه و یکشنبه دست کم ۲۶ تن در نیویورک سیتی هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.

در محله فوث ورث دالاس هم روز شنبه ۲۹ تن هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و بعدا پنج تن از آنان بر اثر شدت جراحات فوت کردند. سه تن از آن قربانیان شامگاه یکشنبه حین جشنی بابت چهارم ژوئیه در پارک همیلتون کشته شدند. روز یکشنبه در دنور هم پنج تن هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.    

رشد جرایم در سراسر آمریکا به یک سری عوامل نسبت داده میشود. به دنبال پاندمی کرونا میلیون ها آمریکایی مشاغل خودشان را از دست دادند و بسیاری از آنها به ابزارهای غیرقانونی برای حمایت از خودشان روی آوردند. همچنین شهرداران در شهرهای لیبرال از جمله بیل د بلاسیو، رهبر نیویورک سیتی به وخیم تر کردن این مشکل با قوانین سبک که به گفته منتقدان باعث تقویت جسارت مجرمان میشود، متهم میشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا تیراندازی روز استقلال روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ NBA| فیلادلفیا، کلیولند و میلواکی پیروز شدند

تیم‌های بسکتبال فیلادلفیا، کلیولند و میلواکی در مرحله پلی‌آف لیگ NBA مقابل حریفان به پیروزی رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله پلی‌آف لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا، NBA صبح امروز (چهارشنبه) با انجام 3 دیدار در شهرهای نیویورک، کلیولند و میلواکی شد.

لیگ NBA| لیکرز حذف شد/ شکست میامی در حضور مسی

فیلادلفیا سونی سیکسرز در نخستین دیدار، میهمان نیویورک نیکس بود و موفق شد با درخشش تایریس مکسی و جوول امبید از سالن MSG برنده خارج شود. مکسی 46 امتیاز و 9 پاس گل و امبید 19 امتیاز، 16 ریباند و 10 پاس گل برای فیلادلفیا کسب کردند. جیلن برانسون نیز 40 امتیاز برای نیکس به دست آورد.

در سایر مسابقات، کلیولند کاوالیرز با 28 امتیاز داناوان میچل بر اورلاندو مجیک غلبه کرد و میلواکی باکس با 29 امتیاز و 12 ریباند کریس میدلتون از سد ایندیانا پیسرز گذشت.

نتایج دیدارهای صبح امروز، چهارشنبه به شرح زیر است:

فیلادلفیا 112 - نیویورک 106 (3 بر 2 به سود نیویورک)
اورلاندو 103 - کلیولند 104 (3 بر 2 به سود کلیولند)
ایندیانا 92 - میلواکی 115 (3 بر 2 به  سود ایندیانا)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند
  • لیگ NBA| فیلادلفیا، کلیولند و میلواکی پیروز شدند
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟