Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم مرادی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره تأثیر قطعی برق بر فعالیت‌های فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: قطعی برق اختلالی در انجام پروازها ایجاد نکرده است چون سیستم‌های مدیریت پروازها بر روی UPS (منبع تغذیه انرژی بدون توقف) فعال هستند و با قطعی برق، به صورت اتوماتیک به برق اضطراری متصل می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه تمام عملیات پروازهای ما با سیستم یوپی‌اس کار می‌کنند، تأخیر یا لغو پروازی بدلیل قطعی برق فرودگاه مهرآباد نداشته ایم؛ با این حال قطعی برق به تجهیزات فرودگاهی ما خسارت زده است؛ مثلاً کندانسورها (سیستم سرمایشی تبدیل بخار به مایع) کولرهای گازی یا تابلوهای اعلام پرواز ما دچار سوختگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: قطعی برق به رفاه مسافران لطمه زده و گرمایی که با قطعی کولرها و سیستم‌های سرمایشی در ترمینال‌ها ایجاد می‌شود، آنها را کلافه می‌کند؛ به خصوص که سالن‌های ترانزیت فرودگاه مهرآباد عموماً شیشه‌ای است و با قطعی برق، توان سیستم‌های سرمایشی با برق اضطراری به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد درنتیجه گرمازدگی و نارضایتی مسافران را در پی دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه سیستم سوخت گیری هواپیماها تا کنون دچار مشکل نشده است، گفت: سیستم‌های سوخت گیری هواپیماها کاملاً منوآل (Manual) و خودکار هستند و سیستم مولد برق اختصاصی دارند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه سیستم برق اضطراری ما توان تأمین ۵۰ درصدی نیازها را دارد، اما برای سیستم‌های ناوبری هوایی و کنترل پروازها تأمین نیازشان ۱۰۰ درصد انجام می‌شود و هیچ مشکلی برای برج مراقبت ایجاد نمی‌شود.

کد خبر 5251791

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم مرادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه مهرآباد اداره کل فرودگاه مهرآباد قطع برق قیمت دلار اوپک پلاس وزارت نیرو اوپک قطع برق وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس رمز ارز ویروس کرونا قیمت نفت بورس تهران اقتصاد آمریکا نهاده های دامی صنعت برق فرودگاه مهرآباد قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، روند نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی یکی از اولویت های اصلی در بخش حمل ونقل به شمار می رود که در حال حاضر این روند توسط شرکت های حمل ونقل هوایی در حال انجام است و از سوی دیگر با توجه به تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای احیا و بازسازی ناوگان بخش هوایی در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام خود یکی از مهم ترین برنامه های است که در دستور کار تمامی بخش ها قرار گرفته است.

براساس این گزارش پیش از این محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خرید هوشمندانه هواپیما و هدفمند کردن این موضوع و جلوگیری از اعمال سلیقه با توجه به نیاز کشور را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم و در صورت عدم تامین این تعداد، عرضه و تقاضا هماهنگ نیستند.

وی تصریح کرد: از موضوعات مهم کارخانه هواپیماسازی سرریز دانش تخصصی، تولید قطعات زیرساخت و هم افزایی در حوزه فرودگاهی است.

در همین رابطه صابر نوروزی، سخنگوی شرکت هواپیمایی اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ MD-83 با شماره ثبت EP-CPV با تامین موتور، قطعات مورد نیاز، انجام چک های دوره‌ای و دریافت لیوری جدید و با انجام بدون مشکل تست پروازی وارد چرخه عملیاتی هواپیمایی کاسپین شد و خوشبختانه موضوع زمینگیری هواپیماهای MD این شرکت به دلیل نبود موتور، قطعات و... به اتمام رسید.

نوروزی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما تعداد ۱۴۶ صندلی در دو کلاس بیزینس و اکونومی به چرخه پروازی ناوگان هوایی کشور افزوده شده است گفت: با بازگشت هواپیما به چرخه پروازی با میانگین ۶ سورتی پرواز روزانه ماهانه ۲۲٫۰۰۰ صندلی افزوده خواهد شد.

نوروزی با تشریح وضعیت ناوگان هواپیمایی کاسپین گفت: با توجه به اجرا گذاشتن سیاست توسعه ناوگان و افزایش بهره وری شرکت توسط مدیریت محترم عامل، کاپیتان عادل نورعلی و با تلاش متخصصان مجموعه های مهندسی تعمیرات و صلاحیت پروازی و تدارکات خارجی شرکت، اکنون ۸ فروند هواپیما از ناوگان بوئینگ MD و بوئینگ B737 فعال هستند.

وی  گفت: در مدت یک ماه نیم اخیر سه فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه گردیده و به حول قوه الهی با برنامه ریزی دقیقی که صورت پذیرفته تا یک ماه آتی با اضافه شدن دو فروند دیگر، تعداد ناوگان فعال این شرکت به ده فروند خواهد رسید که به نوعی یک رکورد بی نظیر در سال های اخیر برای این شرکت محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!