Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دومین همایش بین‌المللی روابط ایران و روسیه در پرتو تحولات نوین منطقه‌ای با محورهای ایران و روسیه و افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو، تحولات ژئوپلیتیکی اخیر در قفقاز جنوبی، چشم ‌انداز بی‌ثباتی و بحران در آسیای مرکزی و قفقاز و نقش ایران و روسیه در حل این بحران ها، نگاه روسیه به کنشگری ایران در خارج نزدیک و ضرورت همکاری های ایران و روسیه در غرب آسیا  بر گزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش با همکاری مرکز مطالعات اوراسیای مرکزی دانشگاه تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، بنیاد مطالعات قفقاز دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، و انجمن ایرانی مطالعات منطقه‌ای در روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰  در مرکز مطالعات اوراسیای دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سال‌های گذشته تحولات مهمی در محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران از جمله قفقاز جنوبی، خاورمیانه و افغانستان رخ داده است که علاوه بر ایران، این تحولات منافع و امنیت همه کنشگران منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار داده است. مداخله کنشگران خارج از منطقه هم در تشدید تنشها و هم در تضعیف امنیت منطقه نقش بسزایی داشته است. از این‌رو یه نظر می‌رسد هم‌اندیشی نخبگان علمی و دانشگاهی برای یافتن سازوکارهای مشترک و  ایده‌های چندجانبه جهت کاهش تنش‌ها و دستیابی به صلح ضروری است. این تلاش‌ها می‌تواند در نزدیکی دیدگاه‌ها و تعامل کم هزینه با تنش‌های منطقه‌ای مثمرثمر باشد.

در این راستا سعی خواهد شد از همه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی استفاده شده و از همه کارشناسان برجسته دعوت به عمل آید.برای اطلاعات بیشتراینجا کلیلک کنید.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی روسیه ناتو آسیای مرکزی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی روسیه ناتو خبرگزاری جمهوری اسلامی روسیه ناتو آسیای مرکزی ایران ایران و روسیه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق با فراخوان منتشرشده در هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۲، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

• «مقالات پژوهشی»
نفر اول سی میلیون تومان
نفر دوم بیست میلیون تومان
نفر سوم پانزده میلیون تومان

• «جُستار‌های آزاد»
جُستار برگزیده بیست میلیون تومان

• «فیلم‌-جُستار»
جُستار برگزیده بیست و پنج میلیون تومان

• «ترجمه»
ترجمه برگزیده پانزده میلیون تومان


آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند. مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارایه؛ یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳.

اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف نقوش صخره‌ای در منطقه تاریخی ورزقان
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد