Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در سه ماهه اول امسال به ۳۰۵ دادخواست در هیئت تشخیص و ۵۵ دادخواست تجدید نظر خواهی در مراجع حل اختلاف شهرستان‌ها بررسی و رسیدگی شده است.

او ادامه داد: در همین جهت ۳۹ درصد آرای صادره به وسیله مراجع حل اختلاف خراسان جنوبی به صورت سازشی صادر شده است که این تعداد، معادل ۱۹۵ درصد تعهد پیش بینی شده استان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرفی از ارائه هزار و ۱۸۰ مورد مشاوره روابط کار در سه ماهه اول سال در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۶۵۳ مورد مشاوره حضوری و ۵۲۷ مورد مشاوره تلفتی ثبت شده در استان انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، تعهد استان در میانگین مدت زمان رسیدگی در هیئت تشخیص را در سه ماهه ابتدایی امسال، ۳۱ روز اعلام کرد و افزود: با همت و پیگیری همکاران فعال در واحد روابط کار ادارات تابعه استان، این مدت زمان به ۲۰ روز کاهش یافته است.

او در ادامه اظهار کرد: تعهد استان در سه ماهه اول امسال در میانگین مدت زمان رسیدگی در هیئت‌های اختلاف ۲۶ روز است که با توجه به اینکه دادخواست‌های تجدید نظر خواهی در این مرحله نیاز به دقت و بررسی بیشتر دارد؛ این میانگین زمان در حال حاضر در استان ۲۵ روز و تقریبا متناسب با تعهد استان است.

اشرفی در پایان عنوان کرد: مدیریت زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، پاسخگویی مطلوب به مراجعین، تلاش برای ایجاد سازش بین طرفین دعوا با هدف بهبود فضای کسب و کار و پیشگیری از بروز اختلاف در پی صدور و اجرای آرا در مراجع حل اختلاف از جمله اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه روابط کار از ابتدای سال است.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف دادگستری مراجع قضایی مراجع حل اختلاف سه ماهه اول خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب «نسل نو» با نگارش نامه‌ای از حضور در این حزب استعفا دادند.

تاکنون آلما فرامرزی، نوید خاصه باف و امیدعلی پورحسن سه تن از اعضای شورای مرکزی حزب نسل نو هستند که از عضویت در این حزب کناره‌گیری کردند.

«عدم برگزاری جلسه شورای مرکزی در یک سال گذشته» و «موضع‌گیری‌های ناصواب دبیرکل حزب» عمده دلایلی است که در نامه استعفای این اعضا دیده می‌شود.

دبیرکلی حزب نسل نو را مهدی اقراریان برعهده دارد. اقراریان از سوی اطرافیانش به اختلاف افکنی بین شورای شهر و شهردار تهران متهم شده است. 

منتقدان اقراریان می‌گویند وی با پوشش انقلابی وارد لیست شورا شد، اما مواضع وی در راستای اختلاف افکنی است به نحوی که غالبا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار می‌گیرد. 

برخی دیگر با استناد به سامانه پیامکی حزب نسل نو، مدعی هستند که وی پس از انتخابات مجلس، این سامانه را جهت اختلاف بین رئیس مجلس و شهردار تهران فعال کرده است.

البته یک عضو شورای شهر به خبرنگار فارس گفت علت تغییر موضع آقای اقراریان ربطی به موضوعات سیاسی ندارد و تحلیل‌های در این زمینه اشتباه است.

وی افزود اختلافات پیش آمده عمدتا مربوط به مسائل شهری و سلایق مدیریتی است. مثلا آقای اقراریان با توجه به سکونتشان در منطقه ۸ شهرداری توقع داشتند که شهردار این منطقه با نظر وی انتخاب شود که عدم موافقت شهرداری با این موضوع آغازگر این اختلافات بوده است. در سایر موارد نیز اختلافات از همین تفاوت سلیقه هاست و بی جهت نباید آن‌ها را با عینک سیاسی تحلیل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ