Web Analytics Made Easy - Statcounter

۶۲ طرح‌ سرمایه گذاری و زیربنایی به ارزشی بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان در مناطق آزاد تجاری - صنعتی با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، در ادامه افتتاح پروژه های مناطق آزاد تجاری - صنعتی که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور انجام می شود، امروز همزمان با ۱۵ تیر ماه بهره برداری طرح های ملی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان در قالب ۶۲ طرح تولیدی اقتصادی و زیربنایی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو، چابهار، ارس، انزلی با سرمایه‌گذاری ۳۱۰۵ میلیارد تومانی اجرا شده و به اشتغالزایی مستقیم برای ۱۶۳۸ نفر منتهی خواهد شد.

تاکید رئیس جمهور بر اهمیت منطقه آزاد چابهار

رئیس جمهور در این مراسم منطقه آزاد چابهار را مورد توجه قرار داد و گفت که منطقه آزاد چابهار اهمیت خاص و ویژه‌ای برای ما دارد به دلیل اینکه خود بندر چابهار جایگاه استراتژیک و مهمی دارد و در آینده جزو بنادر درجه یک و بسیار مهم واردات و صادرات کشور خواهد بود.

این در حالی است که در جریان افتتاح امروز طرح های مناطق آزاد، شش پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار، با اعتبار سرمایه گذاری ۲۱۶ میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای ۱۶۹ نفر افتتاح شد.

از جمله طرح‌های به بهره برداری رسیده در منطقه آزاد چابهار می‌توان به فاز ۳ آریا پروفیل، هتل سه ستاره گیلان، شهرک مسکونی یاس، واحد بازیافت آلومینیوم و طرح مسئولیت اجتماعی اشاره کرد.

۳۸ طرح در ارس اجرا شد

در سایر پروژه ها نیز درمنطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، ۳۸ طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۵۱۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۶۶۳ نفر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل تولید کشنده ۲۶۳۱ یورو ۵ ارس خودرو دیزل، مجتمع مشاهیر آذربایجان فازهای دو، سه و چهار در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع، مجتمع تجاری هایپر اسکار در زمینی به مساحت ۲۰ هزار ۶۷۲ مترمربع، ۱۰ مجتمع مسکونی خدماتی و آزمایشگاه غذا و دارو می‌شود.

سرمایه گذاری ۷۵۸ میلیاردی در ماکو

چهار پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو نیز با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۵۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۳۶۰ نفر بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل بزرگراه شهید سردار سلیمانی، تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو، پروژه مشارکتی پایانه هوشمند و چندمنظوره نوبت‌دهی و خدماتی ۶۵۰ کامیون، پل تقاطع غیر همسطح فرودگاه است.

وضعیت طرح های منطقه آزاد انزلی

 در منطقه آزاد انزلی هم ۱۴ طرح سرمایه گذاری و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری ۶۱۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۴۴۶ نفر با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

واحد صنعتی تولید لامپ و مجتمع مسکونی تجاری مهتاب از طرح‌هایی است که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مناطق آزاد منطقه آزاد چابهار سرمایه گذاری و زیربنایی آزاد تجاری ـ صنعتی منطقه آزاد چابهار مناطق آزاد تجاری میلیارد تومان بهره برداری منطقه آزاد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سپهر خلجی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، اظهار داشت: تهران بر خلاف اینکه پایتخت است و این تصور وجود دارد که دارای امکانات بوده، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران، موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن دولت، این استان نیز مورد توجه قرار گیرد.   خلجی گفت: با این نگاه، برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفر‌های استانی رئیس جمهور، باید به تهران نیز توجه شود، اما چون تهران بزرگ است، باید این سفرها، منطقه به منطقه و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، کارهای لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد