Web Analytics Made Easy - Statcounter

. دلایل بسیاری در این امر دخیل بوده. ما در این مبحث بنا نداریم به دلایل رشد اینترنتی بپردازیم. بلکه توجه ما بیشتر به بخش هایی خواهد بود که فروش اینترنتی چندان رشد نکرده و به اصطلاح بازار سنتی هنوز رونق خود را حفظ کرده است.

یکی از این بازار ها ، بازار صنعت و به خصوص ابزار صنعتی است. ابزاری مانند قلاویز ، یا مته کبالت اصولا تنها در صنایع فلزی کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این بازار آنها کاملا تفکیک شده و واضح است. با وجه به اینکه این ابزار ، جزو کالاهای مصرفی صنعت به حساب می آیند. بسیار طبیعی به نظر می رسد که بازار اینترنتی آنها نیز رشد داشته باشد. امکاناتی نظیر مقایسه ، قیمت مناسب و صرفه جویی هزینه و زمان می تواند در این بازار نیز موجب رونق فروش آنلاین شود. اما همه چیز همینجا خلاصه نمی شود.

تنوع مته کبالت و دشواری های آن !

در این گونه شاخه های تخصصی مشکلاتی نظیر تخصص ، قیمت و تنوع کالا ها عناصر تعیین کننده ای هستند. مثال بازار آن ابزاری مانند مته کبالت است. مته کبالت نوع خاصی از مته است که از ترکیب فولاد تند برش به علاوه عنصر کبالت ساخته می شود. در واقع کبالت موجب سختی بیشتر و بالا رفتن تحمل گرمایی مته می شود. از این رو مته های کبالت برای سوراخ کردن فولاد های سخت کاربرد دارند.

می بینید که مته کبالت کاربرد بسیار خاصی دارد. و استفاده از آن و انتخاب آن نیاز به تخصص و آگاهی لازم دارد. این مسئله را اضافه کنید که مته های کبالت قیمت نسبتا بالایی دارند. بنابر این بحث انتخاب بسیار حساس تر می شود. و هزینه انتخاب اشتباه بسیار بالا خواهد رفت. اما مشکل تنها این نیست یکی از مشکلات بزرگ در این زمینه تنوع سایز های بسیار زیاد مته های کبالت است. اگر تامین کننده ای بخواهد در فروش اینترنتی یا حتی حضوری در زمینه مته کبالت وارد شود نیاز به انبار بسیار بزرگی از انواع سایز های مته ها خواهد داشت. این خود به منزله هزینه اولیه بالا و هزینه های انبار داری و سرمایه ای است.

این تمام ماجرا نیست پیچیدگی های قلاویز از مته کبالت نیز بیشتر است !

اما با همه این احوالات باید در نظر گرفت که مته کبالت تنها یک مورد از ابزار صنعت است. بنابراین برای ایجاد یک فروشگاه صنعتی به موارد بسیار دیگری نیز نیاز است. در بعضی موارد شرایط حتی از مته کبالت هم پیچیده تر است. مثلا وقتی به قلاویز بپردازیم پیچیدگی ها صد چندان می شود. تمام بحث هایی که درباره مته کبالت کردیم در مورد قلاویز هم صادق است با این نکته که قلاویز ها بسیار پیچیده تر و تخصصی تر هستند. ضمن آنکه هزینه و قیمت بسیار بالاتری هم دارند. بنابر این نه تنها نیاز به سرمایه بسیار بالاتری وجود دارد. بلکه تجربه و اطلاعات بسیاری نیز باید در این زمینه وجود داشته باشد. قلاویز از ابزار پایه ای صنعت است. اما تنوع آن ها کاملا کار را دشوار می سازد. تنها به این نکته توجه کنید که قلاویز های در مدل های ماشینی ، دستی ، قلاویز متریک ، دنده ریز ، اینچی ، لوله و قلاویز های چپ گرد هستند. البته اینها تنها دسته های کلی هستند. و تقسیم بندی های زیاد دیگری نیز در این دنیای قلاویز وجود دارد. پیچیدگی آنگاه بیشتر و بیشتر می شود که بدانیم باید مته هماهنگ با قلاویز را نیز بشناسیم بنابر این محدودیت های انتخاب و استفاده بالاتر نیز می رود. البته این نکته را باید توجه داشت که خریداران قلاویز معمولا صنعتگران هستند و غالبا اطلاعاتی خوبی نسبت به محصول مورد نیاز خود دارند اما در صورتی که ابهام یا سوالی داشته باشند فروشنده باید توانایی کامل برای پاسخ گویی به ایشان را داشته باشد.

محصولات دشوارتری هم مثل روغن آب صابون وجود دارند !

همیشه مشکل فقط پیچیدگی یا تنوع نیست. در برخی محصولات مثل روغن آب صابون ارسال محصول واقعا دشوار خواهد بود. روغن آب صابون یک محلول روغنی حل شونده در آب است. البته همین جمله مشخص می کند که این محصول نیز عاری از پیچیدگی های فنی و تکنیکی نیست. اما مشکل اصلی ارسال مایعات به خصوص در حجم های بالا برای مشتریان در گوشه و کنار کشور است. روغن آب صابون از مواد اولیه بسیار پر مصرف در صنعت است و دسترسی به آن برای صنایع فلزی بسیار اهمیت دارد. البته ارسال این محصول از طریق کانال های ارسالی غیر از پست امکان پذیر است. بنابراین نیاز به تنوع روش های ارسال در این مورد ضروری به نظر می رسد.

معرفی یک فروشگاه اینترنتی برای تامین ابزار صنعتی :

در مجموع این ها تنها گوشه ای از مشکلات یک سایت آنلاین فروش ابزار صنعتی است. اما با همه این مشکلات باید در نظر بگیریم که هر کجا تقاضا باشد عرضه نیز ایجاد خواهد شد. حتی در همین زمینه با مشکلات فراوان فروشگاه های اینترنتی محدودی شروع به کار کرده اند. یکی از پیشرو های فروش آنلاین ابزار صنعتی سایت ابزار ماتریس است. ابزار ماتریس با حدود 20 سال فعالیت و تخصص در زمینه ابزار صنعتی با درک مشکلات و پیچیدگی های این بازار وارد فروش آنلاین شده و راه حل های ابتکاری و قابل قبولی برای این مشکلات ایجاد کرده است. به هر حال به نظر می رسد دسترسی همه صنعتگران در همه جای ایران به این مجموعه و تنوع و گستردگی کالاها به همراه روش های ارسال متنوع موجب شده در همین مدت کوتاه ابزار ماتریس بسیار محبوب و پر استفاده شود. البته شرایطی از قبیل ارسال رایگان با شرایط خاص ، امکان مرجوعی و مشاوره رایگان و تخصصی برای کاربران حیطه صنعت بسیار مفید بوده و اقبال از این مجموعه را بالاتر برده است.

امید است در آینده نزدیک با ورود مجموعه های بیشتر و شرایط رقابتی کیفیت خدمات در این حیطه بسیار حیاتی روز به روز بالا تر رفته و موجب رشد صنعت کشور شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: کبالت آب روغن رشد ابزار صنعتی ابزار صنعت پیچیدگی ها مته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت حدود ۶۰۰۰تن کلزا در مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

کامران پیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اعلام اینکه بیش از 90درصد روغن خوراکی  موردنیاز کشور از طریق واردات روغن یا دانه روغنی تأمین می‌شود، اظهار داشت: کشت دانه‌های روغنی برای خودکفایی و کاهش وابستگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه کلزا یکی از محصولات اساسی و استراتژیک برای تأمین روغن است، اضافه کرد: دانۀ کلزا حاوی بیش از 46درصد روغن است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وجود پروتئین 39درصدی در کنجالۀ کلزا، اعلام کرد: کنجالۀ این محصول درصد پروتئین بیشتری از سویا دارد و می‎‌تواند به‌عنوان  خوراک دام و جایگزین سویا استفاده شود.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

پیرزادی با بیان اینکه کاشت کلزا در تناوب با غلات باعث کاهش آفات و بیماری‌ها  در محصولات زراعی و افزایش محصول می‌شود، تأکید کرد: این محصول در توسعۀ صنعت پرورش زنبورعسل هم اثرگذار است.

او بیان کرد: 3504 هکتار سطح زیر کشت دانۀ روغنی کلزا  در لرستان طی سال زراعی جدید است و میانگین عملکرد این محصول نیز 1.7 تن در هر هکتار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: کلزا در سلسله، خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر و  دورود نسبت به سایر شهرستان‌های این استان بیشتر کشت و تولید می‌شود.

پیرزادی اعلام کرد: مبارزۀ شیمیایی با علف‌های هرز کلزا در سطح 768 هکتار به‌صورت پیش‌رویش و مبارزه با علف‌های هرز کشیده‌برگ در 3000هکتار از اراضی لرستان انجام شده‌است.

او با اشاره به مبارزه با علف‌های پهن‌برگ کلزا در سطح 290هکتار از مزارع لرستان، اضافه کرد: مبارزۀ شیمیایی با آفات این محصول در سطح 2538هکتار از مزارع این استان انجام شده‌است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: بیشتر ارقام گندم کشت‌شده در مزارع این استان به بیماری زنگ زرد حساس است.

پیرزادی هشدار داد: کشاورزان به‌دلیل بارندگی‌های اخیر و وجود شرایط لازم برای گسترش زنگ زرد در صورت مشاهده علائم این بیماری مزارع خود را با مشاورۀ کارشناسان سم‌پاشی کنند.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل