Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نجم پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه ۴۳۰ نفر برای سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه خواهران این استان ثبت نام کردند که این رقم نسبت به سال گذشته در سطح چهار ۸۴ درصد و در سطح سه، چهار درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۷۰ نفر از افراد ثبت نام شده در حوزه‌های علمیه خواهران این استان دارای مدارک تحصیلی سیکل، دیپلم و بالاتر هستند همچنین ۱۳۱ نفر از داوطلبان تحصیل درحوزه‌های علمیه سمنان برای سطح سه و ۲۳ نفر دیگر نیز برای سطح چهار طلبگی در هشت علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، ابراز داشت: مجموعاً ۱۲ مدرسه علمیه و مؤسسه آموزش عالی و مرکز تخصصی در نقاط مختلف استان فعالیت دارند که خدمات یک مدرسه علمیه برای دارندگان مدرک سیکل در سطح دو و دو مدرسه علمیه اجرای همزمان مقطع سیکل و دیپلم در سطح دو (کارشناسی)، سه مؤسسه آموزش عالی حوزوی در سطح سه (کارشناسی ارشد) و یک مرکز تخصص نیز در سطح چهار (مقطع دکتری) مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند.

نجم افزود: در سطح چهار رشته تخصصی فقه و اصول با گرایش فقه خانواده و در سطح سه رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت و مهدویت در حوزه علمیه خواهران استان فعال است.

وی در دیگر بخش سخنان خود گفت: در راستای گسترش علم و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و با هدف پرداختن به بیوتروریسم همایش ملی جنگ بیولوژیک ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها فعالیت خود را با مجوز مرکز استنادی علوم جهان اسلام آغاز و توسط حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان با بیان اینکه همایش «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» حاصل تلاش مجاهدان حوزه علمیه خواهران استان سمنان با محوریت مؤسسه آموزش عالی فاطمیه دامغان و با همکاری ۱۴ نهاد علمی کشور در سطح ملی است، تاکید داشت: پایگاه ISCپس از ISI و Scopus در هلند، سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‌شود که ٥٧ کشور در آن مشارکت دارند و کسب مجوز از چنین پایگاهی از اهمیت و جایگاه بسیاری برخوردار است.

نجم با بیان اینکه همایش مذکور اول دیماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۱۵ آبان، آخرین مهلت ارسال اصل مقالات ۳۰ آبان و آخرین مهلت ثبت نام در همایش ۳۰ مهر ۱۴۰۰ است و محورهای همایش جنگ بیولوژیک و حوزه‌های علمیه، ماهیت شناسی و موضوع شناسی جنگ بیولوژیک، جنگ بیولوژیک و مناسبات زیست محیطی و پزشکی، جنگ بیولوژیک و مناسبات اخلاقی اعتقادی، جنگ بیولوژیک و مناسبات فقه و حقوق، جنگ بیولوژیک و مناسبات سیاسی دفاعی و جنگ بیولوژیک و مناسبات اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: مقالات در کتاب الکترونیک همایش پس از اخذ شابک و فیپا از کتابخانه اسناد رسمی جمهوری اسلامی ایران و اعلام وصول اداره کل ارشاد اسلامی به صورت تمام متن چاپ می‌گردند. همچنین مقالات به صورت تمام متن در پایگاه اطلاعات علمی confpaper ناشر تخصصی همایش‌ها و ژونال های کشور با مجوز رسمی ارشاد اسلامی به آدرس اینترنتی:www.confpaper.com در فضای اینترنتی منتشر می‌گردند.

از آنجایی که به چاپ تنها چکیده مقالات امتیازی تعلق نمی‌گیرد، دبیرخانه همایش کلیه مقالات پذیرفته شده و تأیید شده توسط کمیته علمی را پس از اخذ مجوز شابک و فیپا و اعلام وصول اداره کل ارشاد اسلامی به صورت تمام متن و کامل در کتاب الکترونیک مجموعه مقالات چاپ می‌کند و هر فرد می‌تواند حداکثر چهار مقاله به عنوان نویسنده مسئول برای همایش ارسال کند.

کد خبر 5251798

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران جنگ بیولوژیک حوزه های علمیه استان سمنان مهدی نجمی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان انتخابات 1400 اردبیل عکس استانها قطعی برق ایلام اراک خشکسالی حوزه علمیه خواهران حوزه های علمیه سطح چهار ثبت نام سطح سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: قدرت و ظرفیت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است که می‌تواند با توجه به موقعیت استان و جمعیت شناور ایام تعطیلات در کنترل ناهنجاری‌های فرهنگی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران در طول تاریخ سرزمین شخصیت‌ها و پهلوانان بزرگ بوده است و صاحبان اندیشه، روی بینش و منش مخاطبین تاثیرگذار بودند، اظهار کرد: مازندران در آینده باید سراسر از ایمان، دین و فرهنگ باشد.

وی افزود: در عصر حاضر کسی که قدرت تغییر افراد را دارد باسواد است لذا بانوان فرهیخته مازندرانی ظرفیت این مهم را دارند تا باورهای دینی ما را نهادینه کنند چرا که ناهنجاری‌های فعلی حاصل غفلت ما در گذشته است.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: فضای مجازی به‌رغم قدرت شکنندگی که دارد قدرت سازندگی هم دارد لذا تغییر نگرش و رویکرد می‌بایست جزو اهداف اصلی در بخش‌های مختلف جامعه ما قرار گیرد که ارائه مطالب مناسب و سخنان مطلوب می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل اظهار کرد: بی رغبتی و بی میلی به دنیا در بین علمای معاصر به وضوح  قابل مشاهده  است اما باید جستجو کنیم که چرا دیگر شاهد مرجعیت علما و شخصیت‌های دینی در سال‌های اخیر نیستیم.

دیگر خبرها

  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس