Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:03:31 GMT

۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در زنجان فعال است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۴۶۹۴

۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در زنجان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در محل استانداری زنجان گفت: طی روزهای گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه محکم‌ترین و بهترین سد در برابر کنترل، پیشگیری و درمان کرونا با ۹۰ درصد تاثیر گذاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: در استان باید بهداشت فردی و اجتماعی تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: شمار مبتلایان سرپایی در استان رو به افزایش است و ویروس دلتا نیز تا پشت دروازه‌های استان رسیده است.

صائینی با بیان اینکه میزان انتقال این ویروس ۷۰ درصد بیشتر است، ابراز داشت: میزان مرگ و میر آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از ویروس قبلی است.

وی ابراز کرد: رسانه‌ها نسبت به ارائه آمار شفاف همکاری لازم را بکنند تا مردم دچار جو روانی نشوند و تدبیر برای اطلاع رسانی صحیح از وضعیت موجود و خطرات حضور در تجمعات و گردهمایی‌ها و عدم استفاده از ماسک، به شایعات بی پایه و اساس در خصوص عوارض تزریق واکسن و زدن ماسک در بلند مدت مورد تاکید قرار گیرد.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با ۱۴۰ تیم در استان فعال است، گفت: زنجان به این لحاظ نیز در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

صائینی بر لزوم آگاه سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم نسبت به خطرات بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط تاکید کرد و گفت: مردم بر این امر اذعان داشته باشد که تزریق واکسن کرونا تنها جلوی مرگ را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همه مردم باید به این باور برسند که تنها راه نجات و مقابله با این ویروس منحوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: به ازای ابتلای هر فرد به کرونا در استان ۹ نفر رهگیری و از این تعداد از هشت نفر تست گرفته می‌شود.

کد خبر 5251845

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان انتخابات 1400 اردبیل عکس استانها قطعی برق ایلام اراک خشکسالی پروتکل های بهداشتی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پوررضا با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به قم در نهم دی ماه سال ۱۴۰۰ گفت: این سفر دارای شش مصوبه برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم بود که با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده مصوبات اجرایی شده است.

وی گفت: نخستین مصوبه ما در خصوص تکمیل مرکز جامع سرطان با مشارکت خیرین بود که دارای ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بود که ۵۰ میلیارد آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۴۰ میلیارد تومان نیز توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد که از این میزان اعتبار، ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط سازمان برنامه و بودجه تاکنون تأمین و سهم وزارت بهداشت نیز منوط به تکمیل و پیشرفت فیزیکی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: این پروژه در حال انجام بوده و تاکنون حدود ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم بتوانیم با منابع دولتی و مشارکت خیرین محترم به سرانجام رسانده و در اختیار مردم شریف استان قرار دهیم.

پوررضا گفت: دیگر مصوبه سفر، اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای تکمیل مخزن بتنی مجتمع بیمارستانی شهبد بهشتی قم بود که تخصیص یافت و پروژه اجرایی شد.

وی گفت: تسریع در بررسی صدور مجوز ماده ۲۳ احداث دانشکده پزشکی و خوابگاه پسران مجتمع پردیس دیگر مصوبه سفر بود که این مصوبه نیز به صورت کامل اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دیگر مصوبه سفر رئیس جمهور در دور اول به قم گفت: موضوع دیگر شبانه روزی کردن مراکز بهداشتی درمانی شهرهای کهک و جعفریه بود که این مصوبه نیز به صورت کامل انجام شد.

پوررضا گفت: اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایگاه سلامت شهروندی بصیرت نیز جزو مصوبات سفر بود که اعتبار مورد نیاز جذب و پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص آخرین مصوبه سفر رئیس جمهور به قم در حوزه بهداشت و درمان گفت: اختصاص اعتبار برای احداث فاز اول بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی حضرت فاطمه الزهرا (س) توسط وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه و با کمک بنیاد برکت و خیرین پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ بود، که در این زمینه نیز مجوز ماده ۲۳ اخذ و برای عملیاتی شدن پروژه منوط به تخصیص اعتبار خواهد بود.

کد خبر 6098493

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد