Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@08:06:33 GMT

تجمع پرستاران مقابل سازمان تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۴۷۴۸

پرستاران تامین اجتماعی، امروز (سه‌شنبه، 15 تیرماه) برای رسیدگی به حقوق خود مقابل ساختمان مرکزی سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، پرستاران تامین اجتماعی به منظور پیگیری حقوق خود امروز، مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند. 

آن‌ها به حذف برخی آیتم‌ها از احکام حقوق خود اعتراض دارند که موجب شده علی‌رغم افزایش حقوق به صورت سالیانه، ضرایب افزایش به چشم نیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ی پرستاران از دهه ۸۰ احکام آن‌ها مورد بازنگری قرار گرفت که این روند از همان زمان مورد اعتراض آنها قرار گرفت. 

پرستاران تامین اجتماعی همچنین به پرداخت پول بابت ۴ درصد ما به‌التفاوت حق بیمه برای بازنشستگی زودتر از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور اعتراض دارند. 

پیشتر سازمان تامین اجتماعی از آن‌ها چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان (بسته به سنوات سخت و زیان آوری) درخواست کرده بود که این اقدام با اعتراضِ پرستاران مواجه شد؛ اما به تازگی مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور ابلاغیه‌ای، به اصلاح ساز و کار محاسبه ۴ درصد سهم بیمه شده، پرداخت. 

با این حال پرستارانی که امروز مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده‌اند، می‌گویند همچنان باید چیزی در حدود ۵۰ میلیون تومان و بیشتر (بسته به سنوات سخت و زیان آوری) به سازمان در مقام کارفرما پرداخت کنند. 

پرستاران همچنین خواهان رسیدگی دیوان عدالت اداری به درخواست خود برای ابطال آرایی هستند که دست سازمان تامین اجتماعی را برای دریافت پول بابت بازنشستگی زودتر از موعد بازمی‌گذارد. 

پرستاران مرد هم به‌عدم احتساب سنوات بیمه‌پردازی خود در ایام خدمت سربازی در سوابق بیمه‌ای مربوط به بازنشستگی پیش از موعد، اعتراض دارند و می‌گویند که سازمان سوابق آن‌ها را عادی محسوب می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

اینکه درصد افزایش کرایه تاکسی و تعرفه پزشکی، جریمه رانندگی و هزینه اینترنت بیش از رشد حقوق کارگران باشد باعث کاهش انگیزه می شود. - اخبار سیاسی -

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به الزامات  توجه به حقوق کارگری بویژه در سال جاری که  جهش تولید از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در شرایطی که نرخ کالاها و خدمات حداقل 40 درصد افزایش داشته،  انتظار می رود در تعیین حقوق کارگران نیز این مسئله منظور شود به ویژه اینکه مسئله جهش تولید که رکن اصلی آن کارگران هستند، از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید هم قرار گرفته است. 

چرا باید "عقب‌ماندگی دستمزد کارگران" را جبران کرد؟

 

وی افزود: یکی از نکات قابل تامل در مصوبه نهایی شورای عالی کار برای حقوق و دستمزد کارگران ثابت ماندن حق مسکن در سال 1403 ثابت  بود که جای تعجب دارد.  

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: قطعاً همه مسئولان کشور در پی کنترل نرخ تورم هستند اما نباید به بهانه مهار تورم هر سال بخشی از سفره کارگران را کوچک کنیم. البته نمی‌توان مسائل کارفرمایان هم در نظر نگرفت اما در شرایط فعلی که فشار تورم زندگی بخش قابل توجهی از قشر کارگران را تحت شعاع قرار داده، لازم است که درباره مولفه‌هایی مانند حق مسکن و پایه سنوات بازنگری‌هایی منطبق بر تورم حاکم بر اقتصاد کشور صورت گیرد. 

بابابی خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که میزان افزایش حقوق سایر سطوح کارگران نهایتاً 22 تا 25 درصد افزایش داشته  که این رقم هیچ سنخینی با تورم کالاها بویژه تورم اقلام خوراکی را نمی‌دهد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان