Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان 10 چهارشنبه با نام "قم در مسیر تحول" در حال برگزاری بوده که 72 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 10 هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی کلانترزاده همزمان با روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور در برنامه “صبحانه” شبکه نور، به تاریخ تشکیل شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری‌ها از ابتدا به‌عنوان یک‌نهاد خدمت رسان و به نام بلدیه آغاز به کارکرده و در شهر قم بیش از ۹۰ سال قدمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به گستره فعالیت‌ها و خدمات شهرداری‌ها پرداخت و افزود: برای شهرداری‌ها در کلان‌شهرها ۳۷۲ خدمت تعریف‌شده که شهرداری قم با ۶ معاونت و ۱۵ سازمان به مردم خدمات‌رسانی کرده و شهروندان را از بدو تولد تا هنگام فوت تحت پوشش قرار داده است.

افتتاح ۷۲ پروژه در چهارشنبه‌های ” قم در مسیر تحول”

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه به افتتاح پروژه‌های چهارشنبه‌ها و طرح “قم در مسیر تحول” اشاره کرد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان ۱۰ چهارشنبه با نام “قم در مسیر تحول” در حال برگزاری بوده که ۷۲ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با تأکید بر رفع دغدغه مقام معظم رهبری برای جبران عقب‌افتادگی‌های تاریخی شهر قم ابراز کرد: پروژه‌ها طبق برنامه‌ریزی‌ها و باهدف امیدآفرینی افتتاح‌شده و در ۵ چهارشنبه باقی‌مانده پروژه‌هایی مانند تقاطع فردوسی، تقاطع خیابان روحانی و خیابان برقعی و شهربازی بوستان غدیر افتتاح‌شده و ۳۵ دستگاه اتوبوس جدید نیز به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود.

کلانترزاده پروژه‌های چهارشنبه هفته جاری را نیز نام برد و تصریح کرد: با توجه به قدمت هفت‌هزارساله شهر قم، توجه به احیایی بافت فرسوده یکی از اولویت‌های شهرداری قم بوده و این هفته بازار کهنه و بخشی از محور فرهنگی یعنی از محور عشق علی تا لب چال افتتاح و مرمت بازار کفاشان کلنگ زنی می‌شود.

وی به حادثه پارک بازی بوستان علوی اشاره کرد و افزود: افتتاح پارک بازی بوستان علوی طبق جدول زمان‌بندی انجام‌شده و نظارت‌های لازم انجام و استاندارد برای تمامی مجموعه بازی گرفته‌شده و هیچ شتاب‌زدگی در افتتاح پروژه نبوده و حادثه بر اساس بی‌احتیاطی اتفاق افتاده است.

حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین دغدغه مجموعه شهرداری قم است

وی دغدغه‌های شهردار قم و مجموع شهرداری برای حفظ کرامت انسانی را موردتوجه قرارداد و گفت: این چند هفته اخیر اتفاقات پیش‌آمده به‌خصوص برخورد مأموران سد معبر با دست‌فروشان که خاطر شهروندان را مکدر کرده مورد پیگیری جدی شهردار بوده و  سه مأمور اخراج شدند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، با یادآوری مشکلات شهروندان در ابتدای دهه ۹۰ با دست‌فروشان مرکز شهر تصریح کرد: امروز شهر قم به‌خصوص اطراف حرم ازنظر نظم و عدم حضور دست‌فروشان شرایط مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: باید بدانیم دست‌فروشی و ایجاد سد معبر طبق قانون جرم بوده و شهرداری طبق پیوست قضایی اعمال قانون می‌کند. فعالان نیز می‌توانند با حضور در روز بازارها عزتمندانه و طبق قوانین کارکرده و امرارمعاش کنند.

توسعه حمل نقل پاک و لزوم فرهنگ‌سازی استفاده دوچرخه در سفرهای درون‌شهری

کلانترزاده همچنین به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و یادآور شد: دو سازمان تخصصی اتوبوسرانی و تاکسیرانی به شهروندان خدمات‌رسانی کرده و امیدواریم به‌زودی داشتن کارت شهروندی و استفاده از حمل‌ونقل عمومی به فرهنگ همه شهروندان تبدیل شود.

وی به استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت‌های لازم را برای توسعه حمل‌ونقل پاک نیز توجه کرد و اظهار داشت: اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور شهردار و مدیران شهری و استانی، طراحی و اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری در سطح شهر و افتتاح پیست‌های دوچرخه‌سواری در همه مناطق از برنامه‌های مهم شهرداری برای توسعه حمل‌ونقل پاک و فرهنگ‌سازی در این حوزه است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ایجاد فرصت دوچرخه‌سواری برای بانوان را نیز مطرح و تأکید کرد: برای حفظ عدالت، بانوان نیز در بوستان‌های اختصاصی امکان دوچرخه‌سواری داشته و امیدواریم مورد استقبال بانوان شهر قرار گیرد.*

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم در مسیر تحول دوچرخه سواری شهرداری ها حمل ونقل پروژه ها شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش بازدید امانی از محله جوادیه گفت: سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر مردم از این افراد خرید نکنند چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

او با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است افزود: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را دوباره رواج داد و به جای اینکه دوچرخه‌ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به شهرداری تهران پیشنهاد کرد به منظور احیا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رایگان در اختیار دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

او افزود: به شهردار تهران پیشنهاد کردم چون این وسیله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی‌کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه‌ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری با تأکید بر اینکه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و ... می شود تاکید کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.

کد خبر 848391 منبع: ایسنا برچسب‌ها فرهنگ شوراى شهر تهران دوچرخه سواری

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود