Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سامانه ماسک تازه ترین ارزیابی اش را که قرار است از ۱۷ تیر ماه اعمال شود ، امروز سه شنبه منتشر کرده است. طبق این ارزیابی هم اکنون ۹ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

پیش از این مازندران چهار شهرستان شامل چالوس ، آمل ، محمود آباد و قائمشهر با رنگ بندی قرمز داشت که در ارزیابی جدید شهرستان های نور ، نوشهر  ، ساری ، بابل و سوادکوه هم به آنها اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این ، رنگ کرونایی زرد تمامی ۹ شهرستان های مازندران هم طی سه روز گذشته به قرمز یا نارنجی تغییر یافته است.

بدترین شرایط کرونایی طی ۷۲ ساعت گذشته طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک مربوط به شهرستان نوشهر است که به صورت پرشی از رنگ زرد به قرمز تغییر وضعیت داده است.

رنگ زرد شهرستان های بابلسر ،  فریدونکنار ، سیمرغ ، جویبار ، میاندرود ، گلوگاه ، کلاردشت و عباس آباد هم به نارنجی تبدیل شده است.

 هم اکنون ۱۳ شهرستان مازندران در رنگ بندی نارنجی قرار گرفته اند در حالی که تا سه روز پیش تعداد مناطق دارای رنگ نارنجی استان ۹ شهرستان بود.

طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک ، از ۱۲ تیر ماه تاکنون تنها وضعیت کرونایی شهرستان های سوادکوه شمالی ، نکا ، بهشهر ، تنکابن و رامسر تغییری نداشته و نارنجی باقی مانده است.

بر اساس تقسیم بندی که ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای مدیریت و اجرای محدودیت های کرونایی انجام داد، شهرستان های کشور به رنگ بندی های کرونایی شامل چهار رنگ قرمز، نارنجی ، زرد و آبی علامت گذاری می شوند که بر اساس همین الگو نیز مشمول محدودیت ها خواهند بود. 

رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند. رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند. وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر  نیز به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا  در بیمارستان بستری شوند. 

تغییر رنگ بندی کرونایی مازندران در حالی است که طی ۷۲ ساعت گذشته آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان دو برابر شده است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون بیش از یکهزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وضعیت قرمز مازندران محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت قرمز مازندران ویروس کرونا وضعیت قرمز مازندران محدودیت های کرونا وضعیت قرمز ۹ شهرستان رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان توسط فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه و نیرو‌های حفاظتی شرکت چوب و کاغذ یک دستگاه خودروی پیکان وانت که حامل چوب آلات جنگلی غیر مجاز بوده کشف و با اخذ دستور از مقام محترم قضایی خودرو با محموله قاچاق جهت سیر مراحل قضایی و قانونی به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل گردیده است.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل تصرف و تخریب اراضی ملی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • تلاش ستاره قرمز‌ها برای رسیدن به پرسپولیس
  • فریدونکنار قهرمانی مسابقات پرس سینه مازندران
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • هوای اصفهان سالم است/ شاخص شاهین‌شهر و زرین‌شهر بر مدار نارنجی
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی