Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  احمد علیرضابیگی در توضیح راهکارهای تقویت نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا،  اظهار داشت: با توجه به تجربه انتخابات دوره ششم شوراها نواقص قانون شوراها بیشتر نمایان شد، از ابتدا دوره مصمم بودیم تغییرات جدیدی را در قانون ایجاد کنیم  با توجه به گستردگی پیشنهادات و نقطه نظرات مطرح در مجلس، اصلاح قانون پیش از برگزاری دوره ششم به سرانجام نرسید و اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اولویت قرار گرفت که آن هم سیکل خود را طی کرد و در نهایت شورای نگهبان برخی شرایط را به وزارت کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندانی شدن هزار نفر از اعضای دور پنجم شوراها نشان از ناکارآمدی قانون دارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم، افزود: اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کار مجلس است، نواقص در قانون با بهره گیری از نقطه نظرات صاحب نظران و کارشناسان و به طور ویژه وزارت کشور باید اصلاح شود تا قانون جامع و متقنی برای دور هفتم انتخابات شوراهای اسلامی به تصویب برسد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بزرگترین خلاء نظارت بر شوراها، خلاء قانونی است. متاسفانه هزار نفر از اعضای دوره پنجم شوراها در زندان به سر می برند و همین موضوع کفایت می‌کند که بگوییم قوانین ما در حوزه نظارت جامع و کارآمد نبودند.

شوراها به عنوان یک هدف مورد نظر سوء استفاده‌گران

وی یادآور شد: مشکلاتی که در برگزاری انتخابات دور ششم شوراها پیش آمد و تخلفاتی که در سطح وسیعی صورت گرفت نشان می دهد شوراها به عنوان یک هدف مورد نظر سوء استفاده‌گران هستند بنابراین مجلس در این حوزه باید اقدام جدی و موثری انجام دهد.

علیرضا بیگی معتقد است: نظارت بر عملکرد شوراها و تقویت این حوزه قطعا در کاهش تخلفات و سوء مدیریت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، مجلس یازدهم هم اهتمام جدی برای این موضوع دارد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. شوراها باید به پارلمان‌های قوی و کارآمد تبدیل شوند.

 

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات قانون احمد علیرضا بیگی خبرگزاری فارس فارس تبریز نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته، اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند.

وی افزود: نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجاست و چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است، از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین، اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به برکت وجود این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها باید تامین شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود. ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شوراهای قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شوراها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد.


حجت الاسلام عادل‌پور در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

خبرنگار: امید صاحب نژاد
انتهای خبر/

کد خبر: 1228494 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند