Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@02:22:53 GMT

انباشت ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تن کالا در ۱۱ بندر

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۴۹۴۹

انباشت ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تن کالا در ۱۱ بندر

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور تا پایان ۱۲ تیرماه امسال به ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۳۷ تن در ۱۱ بندر رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی «روانبخش بهزادیان» درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور، اظهار کرد: تا پایان ۱۲ تیرماه سال جاری میزان کالاهای اساسی در ۱۱ بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی (ره)، شهید رجایی، چابهار، آستارا، فریدون‌کنار، لنگه، شهید باهنر و خرمشهر، معادل ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۳۷ تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با میزان کالاهای اساسی به تفکیک بنادر، خاطرنشان کرد: در بندر امیرآباد ۳۷۵ هزار و ۵۱۲ تن، نوشهر ۲۰۶ هزار و ۲۵۶ تن، انزلی ۷۲ هزار و ۸۸۲ تن، امام خمینی (ره) ۳ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۲۰۷ تن، شهید رجایی ۲۶۸ هزار و ۲۵۹ تن، چابهار ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ تن، آستارا ۵ هزار و ۱۲۸ تن، فریدون‌کنار ۹۴ هزار و ۲۳۶ تن، لنگه ۷۰ تن، شهید باهنر ۱۲۶ تن و بندر خرمشهر ۳۳۳ تن است.

بهزادیان در مورد شناور کنار اسکله در بنادر کشور تا پایان ۱۲ تیرماه سال جاری، اظهار داشت: ۱۹ فروند شناور کنار اسکله با تناژ ۴۷۲ هزار و ۵۲۶ تن قرار دارند و ۲۸ فروند شناور نیز با تناژ یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۲۴ تن تا این تاریخ در لنگرگاه منتظر بودند.

وی در مورد تعداد کامیون خروجی از این بنادر، تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۷ کامیون با تناژ ۴۷ هزار و ۹۴۲ تن و تعداد ۷۵ واگن نیز با تناژ ۴ هزار و ۱۲۵ تن از بندر خارج شده‌اند.

کد خبر 505487

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کالاهای اساسی کالای اساسی سازمان بنادر و دریانوردی صادرات توسعه صادرات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت

شناور شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه مجهز به موشک‌های برد بلند بالستیک و کروز، در جریان ماموریت خود، از مدار صفردرجه زمین عبور کرد و وارد نیمکره جنوبی زمین شد.   به گزارش  تسنیم، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.   این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.   ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.       این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.   علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک های بالستیک دوربرد است.   در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.   به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲هزار کیلومتری با نام «قدر۴۷۴» نیز نصب شده است.   سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیروهای دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است اما در سالهای اخیر، مامور به حضور در آبهای اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناورهای مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.   به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آبهای دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.   در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مرگبارترین و ترسناک ترین زیردریایی جهان در صورت وقوع جنگ بین ایالات متحده و چین(+عکس) فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس) ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی