Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین دوره بازی های المپیک تابستانی از اول مردادماه به میزبانی توکیو آغاز می شود تا بعد از یک سال وقفه کانون توجهات جهان شود؛ ایران یکی از ۲۰۶ کشور حاضر در این دوره بازی های است که به واسطه درگیری با کرونا با شرایطی متفاوت نسبت به دیگر ادوار بازی ها برگزار خواهد شد.

شکل گیری کاروان ورزش ایران برای حضور در این دوره استثنایی بازی های المپیک به اردیبهشت ماه دو سال پیش باز می گردد؛ زمانیکه نجمه خدمتی از حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین و کسب جایگاه پنجم در مرحله فینال این رقابت‌ها، اولین سهمیه المپیکی ورزش ایران را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن کسب سهمیه توسط دیگر ورزشکاران و تیم‌ها در رشته‌هایی مانند دوومیدانی، کشتی (آزاد و فرنگی)، تیروکمان، بسکتبال، والیبال و … ادامه پیدا کرد اگرچه در میانه راه ظهور کرونا و تغییرات گسترده‌ای که با خود به همراه داشت ورزشکاران کشورمان را به دلیل لغو پی در پی رقابت‌های گزینشی از روال عادی برای دستیابی به سهمیه جدید دور کرد طوریکه طی سال گذشته هیچ سهمیه جدیدی به ترکیب کاروان المپیک اضافه نشد.

این طلسم البته در آخرین روز اسفندماه سال گذشته با المپیکی شدن نیما عالمیان در تنیس روی میز شکسته شد و اینگونه کسب سهمیه المپیک برای ورزش ایران از سر گرفته شد تا به امروز که ۶۸ سهمیه بازی های پیش رو به حساب کاروان کشورمان ثبت شده است.

آخرین سهمیه ورزش ایران برای المپیک تابستانی امسال به واسطه انصراف یکی از بانوان وزنه بردار کشور ساموا به پریسا جهانفکریان تعلق گرفت. با لحاظ شدن این سهمیه و سهمیه ای که از طرف فدراسیون جهانی دوومیدانی به فرزانه فصیحی اختصاص یافت و همچنین سهمیه ای که ثریا آقایی به واسطه انصراف رقیبش به دست آورد، مجموع سهمیه های ورزش ایران به ۶۸ رسیده است.

۵۷ سهمیه مردان و ۱۱ سهمیه بانوان

۶۸ سهمیه ای که ورزش ایران برای حضور در بازی های المپیک توکیو به دست آورده در ۱۷ رشته (۱۶ فدراسیون) است. دوومیدانی، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، دوچرخه سواری، تیروکمان، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، بوکس، تنیس روی میز، قایقرانی، وزنه برداری، شنا، بدمینتون، والیبال و بسکتبال ۱۷ رشته‌ای هستند که ورزشکاران شان برای این دوره بازی‌های المپیک صاحب سهمیه شده‌اند.

برای المپیک ریو اما کاروان ایران صاحب ۶۴ شامل ۵۵ سهمیه مردان و ۹ سهمیه بانوان در ۱۵ رشته شده بود. با این اوصاف ترکیب کاروان ایران با سه رکورد شکنی در تعداد کلی سهمیه ها، تعداد رشته ها و همچنین تعداد سهمیه بانوان تا به امروز نهایی شده است.

شرایط کاروان ورزش ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازی های المپیک به این شرح است:

دوومیدانی: ۴ سهمیه
* احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان، فرزانه فصیحی

تیراندازی: ۶ سهمیه
* نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، فاطمه کرم زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی

کشتی آزاد: ۶ سهمیه
* رضا عطری، حسن یزدانی، امیرحسین زارع، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین خانی، محمدحسین محمدیان

کشتی فرنگی: ۵ سهمیه
* علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی، امین میرزا زاده، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی

دوچرخه سواری: یک سهمیه (By Country)
* سعید صفرزاده

تیر و کمان: یک سهمیه
* میلاد وزیری

تکواندو: ۳ سهمیه
* آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، ناهید کیانی

شمشیربازی: ۴ سهمیه
* مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی

کاراته: ۴ سهمیه
* سجاد گنج زاده، حمید عباسعلی، سارا بهمن یار، بهمن عسگری (عسگری به دلیل دوپینگ اعزام نمی شود)

بوکس: ۲ سهمیه
* دانیال شه بخش و سیدشاهین موسوی

تنیس روی میز: یک سهمیه
* نیما عالمیان

قایقرانی: ۲ سهمیه
* علی آقامیرزایی و نازنین مولایی

* بدمینتون: یک سهمیه
* ثریا آقایی

وزنه برداری: ۳ سهمیه
* علی هاشمی، علی داودی، پریسا جهان فکریان

شنا: یک سهمیه
* متین بالسینی

والیبال: ۱۲ سهمیه
* میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، علی اصغر مجرد، جواد کریمی، امیر غفور، میثم صالحی، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، مهدی مرندی، آرمان صالحی و مسعود غلامی

بسکتبال: ۱۲ سهمیه
*صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، محمد حسن زاده، بهنام یخچالی، آرون گرامی پور، مایک رستم پور، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، محمد سینا واحدی، پویان جلال پور، سعید داورپناه، نوید رضایی فر

اعزام ۶۷ ورزشکار با ۶۸ سهمیه قطعی

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از سهمیه های ثبت شده برای ورزش ایران به نام بهمن عسگری است. البته که این ورزشکار به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش از حضور در بازی های ۲۰۲۰ محروم خواهد بود اما در هر صورت سهمیه وی قطعی و به نام ایران خواهد بود و به همین دلیل از ترکیب سهمیه های کاروان کسر نخواهد شد.

مشابه این موضوع برای کاروان ایران و حضورش در المپیک ۲۰۱۶ هم رقم خورد چراکه کاروان ایران صاحب ۶۴ سهمیه شد اما به خاطر به خاطر برخی مسائل پیرامون یکی از ورزشکاران با ۶۳ ورزشکار عازم ریو شد اما ۶۴ سهمیه به نام ورزش کشور ثبت شد.

با این اوصاف تا به امروز و با وجود محرومیت یکی از المپین ها، ۶۸ سهمیه المپیک به نام ورزش ایران است اما در ترکیب کاروان اعزامی ۶۷ ورزشکار حضور خواهند داشت.

سی و دومین دوره بازی های المپیک طی روزهای اول تا ۱۷ مردادماه در توکیو برگزار می شود. اولین گروه تیم های ایرانی که شامل ورزشکاران والیبال، شمشیربازی، تنیس روی میز، تیراندازی و تیروکمان هستند ۲۶تیرماه تهران را به مقصد توکیو ترک می کنند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کاروان ورزش ایران کسب سهمیه المپیک المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران کسب سهمیه المپیک کمیته ملی المپیک دوره بازی های المپیک ورزش ایران کاروان ایران ۶۸ سهمیه سهمیه ها یک سهمیه روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست

رییس کمیته المپیک از برنامه های برای المپیک پاریس و همینطور ناگویا گفت

طرفداری | محمود خسروی وفا به انتقادات درخصوص کوچک بودن کاروان اعزامی المپیک پاسخ داد.

نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در سالن جلسات کمیته ملی المپیک با حضور محمود خسروی وفا رییس و سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و مدعوین برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا تهرانی، رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه ضمن بر شمردن پاره ای مشکلات ورزش، اقدامات مسئولین کمیته ملی المپیک در جهت افزایش حقوق دریافتی ورزشکاران اعزامی و مدال آوران، فعالیت های مستمر و موثر کمیسیون های مختلف و دیگر تحولات صورت گرفته در این مجموعه را چشمگیر و قابل توجه ارزیابی کرد.

در ادامه محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص تبیین سیاست های کلی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت:

از بدو قبول مسئولیت در کمیته ملی المپیک با چالش هایی مواجه بودیم اما ​باید به این موضوع واقف بود که ​برای رفع مشکلات و کمبودهای موجود جدای از تامین بودجه و سرمایه بیش از هر چیزی نیاز به همدلی و وحدت داریم و همه باید دوشادوش همدیگر و هماهنگ با سیاست های کلان ​ورزش کشورحرکت کرد.اینکه بسیاری از فدراسیون ها در گذشته با سرپرست اداره می شد و یا برگزاری مجامع با تاخیر همراه بود این دیگر به بودجه ربط ندارد بلکه باید برنامه ​داشت و همدل بود و در راستای منافع ملی کشورمان حرکت کرد.

وی خاطر نشان کرد:

در همین راستا در کمیته تلاش کردیم تا با کار کارشناسی،پرداختی بودجه فدراسیون را مشخص و در موعد مقرر آنرا پرداخت کنیم تا در اجرای برنامه های خود با مشکل مواجه نشوند چرا که کار آنها آماده سازی و اعزام به رقابت های قاره ای و جهانی برای کسب سهمیه و ​مدال ​است ​لذا باید مورد حمایت واقع شوند این امر خود باعث افزایش همدلی و همگرایی مجموعه ورزش کشور ​خواهد شد و کمیته در همین زمینه تعامل خوبی با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها دارد تا بیش از پیش جهت داشتن وررزش قوی برای ایران قوی حرکت نماییم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:

در کمیته هم باید جدای از تخصص گرایی با توجه به نوع خدمات ارائه شده ضمن افزایش توانمندی و امکانات،با ارائه خدمات لازم در کنار و حامی و فدراسیون ها باشیم.

خسروی وفا افزود:

باید قبول کنیم ​در برهه ای از زمان ایراداتی در بخش فدراسیون ها داشته ایم به عنوان مثال بسیاری از فدراسیون ها با سرپرست اداره می شدند که همین موضوع کار را سخت می کرد هر چند در حال حاضر شرایط بهتر از گذشته شده در مورد بودجه فدراسیون ها به این موضوع اشاره کنم که  پرداختی کمیته هدفمند شده، پول را به موقع می پردازیم و بالطبع ​انتظار داریم فعالیت هدفمند داشته باشند. خوشبختانه امروزه، تنش در فدراسیون ها به حداقل رسیده اما برخی تنش ها به خاطر اطلاعات نادرستی است که از داخل به خارج ارسال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:

ضمن تعامل خوبی که با وزارت ورزش و جوانان داریم ​با کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا هم تعامل خوبی داشته و تا کنون هم برای المپیک پاریس سهمیه های خوبی کسب شد البته عده ای به تعداد اندک کاروان اعزامی  پاریس اشاره می کنند حال آنکه اگر تیم های والیبال و بسکتبال را که در این دوره امکان کسب سهمیه را پیدا نکردند کنار بگذاریم، کاروان ​اعزامی خوبی در اختیار داریم. کسب سهمیه وظیفه فدراسیون های ورزشی است و ما در این زمینه نقش حامی و پشتیبان آنها را ایفا می کنیم هر چند اعتقاد دارم توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:

امیدوارم در آینده با برنامه ریزی بهتر و هدفگذاری دقیق شاهد نتایج بهتری باشیم و با همین تفکر یعنی داشتن کاروان کیفی  پیش بینی می کنم ​در بازیهای آینده آسیایی (ناگویا -ژاپن)نتایج بهتری کسب و حتی ​شانس پنجم شدن هم داریم.البته اگر مثل امسال،  یعنی در سال المپیک، نیمی از بودجه کمیته المپیک را کم نکنند به همین دلیل در حال رایزنی هستیم تا مشکل برطرف شود که امیدوارم  بزودی این مسئله را حل کنیم .

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم