Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در دیداری با تعدادی از سفرای کشورهای خارجی به مشکلاتی کنونی که لبنان گریبانگیر آن است، پرداخت.

بر اساس گزارش وب‌سایت «النشره»، دیاب گفت: ما اینجا جمع شده‌ایم در حالی که خودروها در لبنان در برابر پمپ‌بنزین‌ها صف کشیده‌اند، کسانی هستند که در داروخانه‌ها دنبال یک قرص یا شیر خشک هستند و از طرف دیگر لبنانی‌ها در منازل  خود برق ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد، تصویر، واضح است. لبنان بر لبه فاجعه قرار گرفته است. پیامدهای این فاجعه در آینده نزدیک یا دور بر خارج از لبنان نیز تأثیر خواهد گذاشت و هیچ کسی نمی‌تواند خود را از خطر فروپاشی لبنان کنار بکشد.

دیاب تصریح کرد: ما دعوت‌های مکرری درباره مرتبط بودن کمک به لبنان به اجرای اصلاحات شنیده‌ایم. بله لبنان نیاز به اصلاحات مالی و اداری دارد. این دولت قبل از استعفا، تصمیمات زیادی گرفت و طرحی کامل شامل اصلاحات مالی و اقتصادی ارائه داد.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه لبنان تنها چند روز تا انفجار اجتماعی فاصله دارد، جهان را به نجات لبنان فراخواند و از «دوستان و برادران» خواست که در کنار لبنان بایستند .

در سایه بی‌توجهی دولت و سیاسیون لبنان به پیشنهاد حزب‌الله برای خرید سوخت از ایران و نجات کشور از فشار تحریمی آمریکا، کمبود سوخت در حال ایجاد بحران نان در لبنان است.(جزئیات بیشتر)

به‌رغم آنکه بسیاری، تحولات لبنان را تنها یک بحران سیاسی و اقتصادی داخلی در نظر می‌گیرند، اما ناظران بر این باورند که مسأله فروپاشی این کشور نه‌ تنها یک رخداد داخلی نیست بلکه سرآغازی برای یک نبرد طولانی‌ مدت منطقه‌ای و جهانی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: انفجار حسان دیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل

 ارتش اسرائیل اعلام کرد که از صبح امروز (دوشنبه) تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، ارتش اسرائیل از تداوم شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت اسرائیل خبر داد.

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که از صبح امروز تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است.

بنابراین گزارش، دقایقی قبل نیز ۱۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شد.

برخی رسانه‌های اسرائیل نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در الجلیل غربی و شلیک ۱۵ موشک از خاک لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که یک هدف نظامی در عرب العرامشه واقع در شمال فلسطین از سمت لبنان هدف آتش قرار گرفت.

همچنین یکی از مواضع اسرائیل در حومه پادگان زرعیت واقع در الجلیل غربی و یکی از مواضع این رژیم در اطراف پایگاه برکه ریشه، هدف قرار گرفت.

رسانه‌های اسرائیل همچنین از شلیک یک موشک ضد زره از لبنان به سمت پادگان زرعیت خبر دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود