Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@16:36:23 GMT

استفاده از کیسه پلاستیکی کجا ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۵۱۶۵

استفاده از کیسه پلاستیکی کجا ممنوع است؟

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ جالب است بدانید اکثر 32کشوری که تصمیم گرفتند برای محدود کردن استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، هزینه (یا مالیات) اخذ کنند، در اروپا واقع شده‌اند. کشورهای در حال توسعه به دلیل اینکه بیشتر با سوء مدیریت مواجه هستند، تنها انواع خاصی از کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع می‌کنند.

کشورهای دارای عملکرد قابل توجه در زمینه ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی شامل فرانسه، اتریش، ایتالیا و - از سال 2022 به بعد - آلمان هستند که انواع خاصی از کیسه‌های پلاستیکی نازک را ممنوع کرده و به عنوان جایگزین از کیسه‌های قابل بازیافت، که نوع بسیار رایج کیسه‌های پلاستیکی در سراسر جهان است، استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که میزان ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما فقط برخی از آنها کلیه کیسه‌های پلاستیکی غیرقابل بازیافت را کاملاً ممنوع کرده‌اند. بسیاری از کشورها کیسه‌های پلاستیکی قابل استفاده مجدد را از ممنوعیت‌های خود معاف می‌کنند اما همزمان از مشتریان می‌خواهند هزینه‌ای برای این کیسه‌ها پرداخت کنند. بخش دیگری از ممنوعیت‌ها شامل محدودیت در تولید یا واردات کیسه‌های پلاستیکی است.

چین از سال2008 که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی نازک را غیرقانونی اعلام کرد و همزمان شروع به اخذ هزینه(مالیات) برای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی با لایه‌های ضخیم  کرد، در این فهرست قرار گرفته است. در اوایل سال2020 چین اعلام کرد که به طور قابل ملاحظه‌ای قوانین خود را در مبارزه با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی گسترش می‌دهد، ابتدا استفاده از کلیه کیسه‌های غیرقابل بازیافت را در شهرهای بزرگ تا پایان سال2020 ممنوع کرد و این ممنوعیت را برای کل کشور تا سال2022 گسترش خواهد داد.

ایالات متحده و استرالیا هنوز ممنوعیت کامل یا اخذ هزینه اضافه بر استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور را ندارند اگر چه این قوانین در برخی از ایالت‌ها اجرا می‌شود. هند که در حال اجرایی کردن ممنوعیت جدید بر استفاده از کیسه‌های پلاستیکی بود، به دلیل همه گیری COVID-19 ، برنامه‌های خود را متوقف کرده است.

پربیننده ترین معلمان رسمی تا پایان۱۴۰۰ رتبه‌ بندی می‌ شوند وام بازنشستگان تامین اجتماعی + لینک ثبت نام سرانجام اعمال فوق العاده ویژه بـرای معلمان تزریق واکسن کرونا به حیوانات باغ وحش + فیلم اهدای حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه به محسنی اژه‌ ای

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زباله استفاده از کیسه های پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا با چشم پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراضات دانشجویان آمریکا را یهود ستیزانه خواند.نمایندگان کنگره آمریکا نیز لایحه‌ای را برای مقابله با تظاهرات حمایت از فلسطین تصویب کردند.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت آب‌نما با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین