Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، این روزها شاهد گلایه‌های متعدد دامداران از کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت خوراک دام هستیم که هزینه‌های دامداران را به میزان قابل توجهی افزایش داده و طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان مربوطه احتمال بروز افزایش قیمت و کمبود در بازار فرآورده‌های دام و طیور در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر به واسطه محدودیت‌های ناشی از کرونا، رکود اقتصادی و در نهایت افزایش قیمت خوراک دام بسیاری از دامداران توان و هزینه نگهداری دام‌های خود را ندارند و اقدام به کشتار و فروش دام می‌نمایند.

کمبود نهاده‌ها، قیمت بالای نهاده‌ها در بازار آزاد و میزان توزیع کم آن از عوامل گلایه دامداران پیشوایی است که خود را در دام مشکلات گرفتار می‌بینند و خواستار رسیدگی به این وضعیت بوده و چاره کار را رسیدگی و نظارت بیشتر مسئولان نسبت به توزیع خوراک دام می‌دانند

دامداران معتقدند امیدی به آینده کاری نیست و ترجیح می‌دهند دارایی خود را بفروشند تا بتوانند چرخ زندگی‌شان را بچرخانند؛ از این رو پای حرف دل چند دامدار پیشوایی نشستیم تا مشکلات را تشریح کنند.

علی تاجیک یکی از دامداران پر سابقه و کهنسال پیشوایی که بیش از 40 سال در زمینه پرورش فعالیت دارد اظهار داشت: مشکلات اصلی ما مربوط به تأمین ‌نهاده‌های دامی است که دامپروری را برای ما با ضرر همراه کرده است.

وی ادامه داد: باید برای کاهش قیمت نهاده‌های دامی و تأمین بیشتر خوراک به قیمت دولتی تدابیری اتخاذ شود تا دامپروری در کشور با قدرت به کار خود ادامه دهد.

رضا صدیقی دامدار جوان پیشوایی با اشاره به مشکلات و اتفاقات تلخ این روزها اظهار داشت: همان‌گونه که می‌دانید بحث تأمین خوراک دام برای دامداران به جهت قیمت بالای آن سخت شده است و هزینه‌های نگهداری دام و تولید شیر با قیمت تمام شده بسیار متفاوت است و باعث شده تا خیلی دامداران به فکر انتخاب شغل دیگری باشند.

وی افزود: اگر از دامداران جهت تأمین نهاده‌های دامی حمایت بیشتری نشود، تعداد زیادی از دامداران ازجمله خودم این شغل را کنار خواهیم گذاشت زیرا توان ادامه دادن نداریم.

بر اساس این گزارش دامداران برای تأمین نهاده دامی خود مجبور به تهیه ملزومات از بازار آزاد هستند و موجب تحمیل هزینه چند برابری به تولیدکننده شده و صرفه اقتصادی ندارد و به‌نوعی امکان ادامه فعالیت تولیدی را از آنها گرفته است که شاهد مثال این چرخه معیوب نیز ارسال دام‌های مولد به کشتارگاه در هفته‌های گذشته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نهاده های دامی خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون