Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:05:41 GMT

آزمون ورودی نمونه دولتی خراسان شمالی لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۵۶۸۶

آزمون ورودی نمونه دولتی خراسان شمالی لغو شد

سعید سیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی زمان جدید برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی  در این استان به اطلاع دانش آموزان و خانواده هاشان خواهد رسید.
وی اضافه کرد: امسال چهار هزار و ۴۴۷ دانش‌آموز استان در آزمون نمونه دولتی با هم به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۸ نفر دختر و یکهزار و ۸۹۹ نفر پسر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ظرفیت پذیرفته شدگان در مدارس نمونه دولتی گفت: در مجموع برای سال تحصیلی آینده یکهزار و ۷۲۱ نفر در رشته های نظری و  هنرستان ها در  آموزشگاه‌های  نمونه دولتی  پذیرفته خواهند شد.

به گفته وی ۸۲۴ نفر از این دانش آموزان را دختران و مابقی پسران تشکیل می دهند و آمار دانش آموزان داوطلب  تحصیل در مدارس نمونه دولتی  برای سال تحصیلی آینده (۱۴۰۱-۱۴۰۰) نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال گذشته سه هزار و ۸۷۷ نفر  داوطلب در  آزمون نمونه دولتی شرکت کردند که این آمار سال جاری با افزایش ۵۷۰ نفری به حدود چهار هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.
به گفته وی ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی آینده ۱۴۵ نفر بیشتر شد.

سعیدی اظهار داشت: این آزمون در بجنورد مرکز استان و هشت شهرستان شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان، بام و صفی آباد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال یکهزار و ۴۱۶ نفر دانش آموز پایه نهم در سطح استان با هم به رقابت می پردازند؛ گفت: از این تعداد ۳۰۸ نفر  رشته تحصیلی ریاضی، ۶۰۸ نفر رشته علوم تجربی و ۵۰۰ نفر علوم انسانی هستند.

خراسان شمالی ۱۸۰هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

براساس آخرین  ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان  هم اکنون شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین که دو سوم جمعیت 863 هزار نفری استان در آن سکونت دارند، در وضعیت قرمز قرار دارند.
براساس این گزارش شهرستان های  مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های گرمه، جاجرم، فاروج و راز وجرگلان  زرد کرونایی قرار دارند..

برچسب‌ها بجنورد آزمون خراسان شمالی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد آزمون خراسان شمالی بجنورد آزمون خراسان شمالی وزارت آموزش و پرورش مدارس نمونه دولتی خراسان شمالی دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر