Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، با توجه به اتصال جاده سراب یاس به چندین روستا و یک قبرستان بزرگ شهر همچنین با توجه به اینکه جاده مسیر تردد منطقه‌های گردشگری تاف و نوژیان و روستاهای جنوب شرقی بخش مرکزی خرم‌آباد است، تعریض آن یکی از مطالبات جدی و مهم مردم است.

سه سال پیش و پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره تفاهم نامه‌ی با ارتش بسته شد و تا حدودی کار پیش رفت اما متاسفانه مانند بسیاری دیگر از پروژه‌ها این پروژه هم با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر عملیات اجرایی در جاده سراب یاس متوقف و مردم از این وضع گلایه‌مند هستند، نبود اعتبار و وجود معارض از مواردی است که طبق گفته مسوولان مانع ادامه کار شده است.    

علاوه بر جاده سراب یاس پل بلیلوند نیز که در این مسیر در حال احداث است از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار نیست و سرنوشت مشخصی ندارد. 

جزئیات تفاهم نامه ارتش با مدیران استانی

معاون مهندسی  و ساخت راه و شهرسازی لرستان در خصوص جاده سراب یاس می‌گوید: با توجه به اینکه محور سراب یاس یکی از محورهای گردشگری و از طرفی محل تردد روستاهای بخش پاپی است همچنین جزو مبادی ورودی شهر محسوب می‌شود تعریض آن یکی از مطالبات مردم و نمایندگان مجلس بود.

گودرز باباعباسی با اشاره به اینکه تعریض این محور چند سال پیش در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه جلسات متعددی با ارتش در راستای تملک زمین انجام شد، می‌افزاید: با توجه به اینکه تامین اعتبار محور از منابع استانی بود و پولی برای تملک در اختیار نداشتیم قرارشد راه و شهرسازی در ازای پول ارتش یک حصار سه کیلومتری  و یک پاسدار خانه احداث کند.

وی بیان می‌کند: در نهایت تفاهم نامه ساخت حصار و پاسدارخانه بین مدیران استانی و ارتش بسته شد و پس از این تفاهم نامه قراردادی را با پیمانکار منعقد کردیم و توانستیم 1880 متر از حصار را انجام دهیم، اما ساخت پاسدارخانه به دلیل نبود اعتبارانجام نشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه  سیل 98 باعث از بین رفتن بخشی از محور شد، می‌گوید: این موضوع باعث جا به جایی محور و در نهایت ورود به ملک ارتش شد که تملک آن نیازمند اعتبار است، پیمانکار پس از سیل و آرام شدن اوضاع چهار بار شروع به تجهیز کارگاه کرد اما ارتش مانع شد.

باباعباسی می‌گوید: حرف ارتش این بود تا زمانی که راه و شهرسازی تمام تعهدات خود را اجرا نکند ما اجازه بهسازی و آسفالت را نمی‌دهیم، ما هم هر چه اصرار کردیم حداقل اجازه بدهید عملیات بهسازی را انجام دهیم شاید از منابع ملی توانستیم اعتباری جذب کنیم اجازه ندادند.

وی عنوان می‌کند: البته ناگفته نماند در تفاهم نامه هم این موضوع ذکر شده بود که راه و شهرسازی در ابتدا باید تمام تعهدات خود را انجام بدهد، اما پروژه یک ریال اعتبارندارد، عملیات اجرایی در محور سراب یاس نیازمند رفع معارض است  و چون اعتباری وجود ندارد کار پیش نمی‌رود.

اعتبار لازم برای تکمیل محور

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی لرستان در خصوص پل بلیلوند نیز با اشاره به اینکه پل در حال حاضر از پیشرفت 39 درصدی برخوردار است، عنوان می‌کند: تاکنون پیمانکار حدود 5 میلیارد تومان هزینه کرده است و تنها یک میلیارد و 900 میلیون تومان دریافت کرده است، اگر بتوانیم از منابع استانی اعتباری جذب کنیم امسال پل تکمیل می‌شود.   

باباعباسی اعتبار لازم برای کل محور را حدود 65 میلیارد تومان عنوان می کند و می‌گوید: برای بهسازی و آسفالت جاده 40 میلیارد تومان، تملک زمین ارتش نیازمند ده میلیارد تومان و تکمیل پل نیازمند 15 میلیارد تومان است، این در حالی است که پروژه اعتباری ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: علاوه بر ممانعت ارتش انتقال راه‌های فرعی و روستایی مطابق مصوبه جلسه شورای عالی اداری وزارت راه و به راهداری منتقل شد، با این وجود ادامه عملیات بهسازی و آسفالت جاده به چز پل بلیلوند که قرارداد آن پابرجا است توسط راه و شهرسازی مقدور نیست.
 
 تاکید بر مشخص شدن درجه راه

معاون فنی و راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ی لرستان در خصوص جاده سراب یاس می‌گوید: اینکه تکمیل محور جزو تعهدات اداره راهداری است یا خیر بر اساس درجات راه‌ها مبنی بر فرعی، روستایی و اصلی مشخص می‌شود.

مصطفی ملکی صادقی می‌افزاید: اگر این محور پس از کارشناسی جزو محورهای فرعی و روستایی باشد که اداره راهداری متولی است ، اما اگر جزو راه‌های اصلی قرار بگیرد که متولی راه و شهرسازی است.

وی ادامه می‌دهد: پس از مشخص شدن متولی باید سراغ رفع معارض و تامین اعتبار رفت، زیرا بهسازی و آسفالت این محور جزو مطالبات مردم است.

انتهای پیام/
/ تملک زمین ارتش/ پل بلیلوند/ نبود اعتبار

پاسخبازارسال

منبع: فارس

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده ی لرستان نوژیان بهسازی و آسفالت میلیارد تومان راه و شهرسازی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آماده بودن عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی استان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی در همایش روز ملی شوراها که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: حدود ۲۰ درصد بیشتر از اعتبارات اختصاص یافته در پروژه های راه و شهرسازی تخصیص داشته ایم و طی سه سال گذشته ۲۷۰ کیلومتر از باندهای دوم تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مودی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته میانگین بهره برداری از باندهای دوم ۳۰ کیلومتر بوده که هم اکنون به ۱۰۰ کیلومتر رسیده افزود: در تمامی شهرستان های استان دارای پروژه باند دوم هستیم که دارای اعتبار ملی و تخصیص است.

وی به پروژه مهم راه آهن در استان اشاره کرد و افزود: از ۹۷۰ کیلومتر طول ریلی مسیر ۴۳۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد که با پیگیری های به عمل آمده تمامی قطعات دارای پیمانکار بوده، تجهیز کارگاه انجام و ردیف اعتباری و بودجه ای آن نیز مشخص و تامین شده و هم اکنون حدود ۷۰ کیلومتر از این پروژه آماده عملیات روسازی و ریل گذاری است.

مودی افزود: در حوزه تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت طی دوسال دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده که این میزان ۴ برابر نیاز کنونی متقاضیان مسکن است که زمین آن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و طرح کلید به کلید اولین استانی هستیم که این طرح را شروع کردیم که برای عملکرد مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم و دستگاه های مرتبط با این امر هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه