Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد رمضی، رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری در حاشیه مجمع سالیانه این فدراسیون گفت: امروز سومین مجمع سالیانه ورزش‌های کارگری (از بدو تاسیس) برگزار شد. فدراسیون کارگری، مجموعه نو و جدیدی است. ورزش کارگری، پیشینه قدیمی در ورزش کشورمان دارد. حدود ۹ سال است که این فدراسیون تاسیس شده و حدود ۷ سال است که کار رسمی خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توانم به جرات بگویم فدراسیون کارگری توانسته است یک اثرگذاری مطلوبی در این ورزش داشته باشد. در حال حاضر ۳۱ انجمن رسمی در ۳۱ رشته ورزشی داریم. در بخش ورزش‌های همگانی و قهرمانی در حوزه کارگران، برنامه‌هایی داریم که حتما اجرا خواهیم کرد. نکته‌ای که باعث می‌شود فدراسیون کارگری اثرگذاری بیشتری داشته باشد، این است که جامعه کارگری کمک رسان ما باشند.

او ادامه داد: یکی از پویش‌های در حال برگزاری، پویش دوشنبه‌های ورزش و کار است. آیین نامه اجرایی ماده ۱۵۴ قانون کار می‌گوید که هم کارفرمایان می‌توانند به ورزش کارگری کمک کنند و هم خود کارگران. یک سری ظرفیت‌ها در آیین نامه‌های بالا دستی وجود دارند که کارگران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند و به کار خود هم مشغول باشند. تلاش می‌کنیم که در حوزه ورزش کارگری، موثر باشیم.

مشکل ورزش کارگری، ناشناخته بودن آن است

او در مورد این که چقدر از این ورزش حمایت می‌شود، اظهار کرد: مشکل ورزش کارگری، ناشناخته بودن آن است. سعی کردیم از طریق رسانه‌های جمعی، این ورزش را بیشتر به کشور معرفی کنیم تا نقطه‌ای که برای آن در ورزش کارگری هدف گذاری کرده ایم، فاصله زیادی داریم. مراجع ورزشی کشور و کمیته ملی المپیک، حامی ما بوده اند. وزارت ورزش و جوانان، وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز از ما حمایت کرده اند. جامعه کارگری در کشور، گسترده است و نزدیک به ۱۴ میلیون کارگر داریم. برای موفقیت، باید کمک‌ها متناسب با جمعیت و جامعه هدف باشد. ان‌شاءالله در آینده با حمایت‌های مسئولین ورزش و مجلس شورای اسلامی، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

او در خصوص این که چقدر به آینده این فدراسیون امیدوار است، گفت: آینده خوبی برای فدراسیون کارگری متصور هستم. نگاه مثبتی به این موضوع دارم.

بیشتر بخوانید

ششمین مجمع سالیانه فدراسیون ورزش های کارگری برگزار شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی ورزش کارگری فدراسیون کارگری ورزش کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است

حسین بامیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد : همانطور که نبی مکرم‌ اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت : نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده،ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت : اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم ، متاسفانه قوانینی که فعلا در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثرا هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد : بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعا این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • تجلیل از برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان یزد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان تجلیل شدند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت