Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@23:54:04 GMT

فروش سنگ و سرامیک شکسته به‌جای گوشی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۶۲۳۳

فروش سنگ و سرامیک شکسته به‌جای گوشی

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، اوایل اردیبهشت امسال مردی به پلیس آگاهی تهران رفت و از فروشنده فروشگاه اینترنتی تلفن همراه به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی در جریان تحقیقات گفت: می‌خواستم گوشی هوشمند بخرم. سایت‌های اینترنتی فروش را در فضای مجازی جست‌وجو می‌کردم تا این‌که با فروشگاه اینترنتی رو‌به‌رو شدم که چند میلیون تومان ارزان‌تر از بقیه فروشگاه‌ها گوشی‌های هوشمند را می‌فروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوشی را انتخاب کردم و بابت آن 15 میلیون تومان پول پرداختم. بعد از آن سفارش خریدم را ثبت کردم تا روز بعد گوشی تحویلم شد. وقتی از طریق پیک بسته را تحویل گرفته و آن را باز کردم با صحنه عجیبی رو‌به‌رو شدم. به‌جای گوشی تکه‌ای از سرامیک شکسته در آن بود. من به تلفن درج شده در فروشگاه اینترنتی زنگ زدم که خاموش بود. اکنون از فروشنده به اتهام کلاهبرداری شکایت دارم.

در ادامه تحقیقات پلیسی‌، زنان و مردان دیگری هم به اداره پلیس آمده و شکایت کردندکه به‌جای گوشی‌ های هوشمند که اینترنتی خریدند، سنگ و سرامیک شکسته تحویل گرفته‌اند.

تحقیقات ادامه یافت تا این‌که دو روز پیش رد متهم فراری در این کلاهبرداری‌ های سریالی به‌دست آمد و او بازداشت شد.

متهم در جریان تحقیقات پلیسی اعتراف کرد و گفت: به‌خاطر اعتیادم از کار بیکار شده بودم. تصمیم گرفتم ابتدا با فروش انگشترهای بدلی از مرم کلاهبرداری کنم که خیلی زود لو رفته و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتم. بعد شیوه جرایمم را تغییر داده و یک فروشگاه اینترنتی فروش گوشی‌ های هوشمند راه‌اندازی کردم. با این ترفند از خریداران پنج تا 40میلیون تومان به صورت اینترنتی می‌گرفتم و بعد به‌جای آن سنگ و سرامیک شکسته را با بسته‌بندی در جعبه‌ های گوشی تلفن همراه برایشان ارسال می‌کردم و با این ترفند مبالغ کلانی کلاهبرداری کردم.

متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او برای روشن شدن دیگر کلاهبرداری‌هایش ادامه دارد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری متهم فراری فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا

بی‌دقتی یک شهروند در بافق منجر به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از وی با پیامک جعلی ثنا قوه قضائیه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در طول سال‌های گذشته بارها و بارها از سوی نیروی انتظامی، قوه قضائیه و برخی دیگر از نهادها پیامک‌های هشدارآمیزی مبنی بر ضرورت هوشیاری در برابری فریب‌های کلاهبرداران مجازی و پیامکی صادر شده است.

در این پیام‌‌های هشدار که به صورت منظم برای مخاطبان ارسال می‌شود، سرشماره‌های رسمی از سوی قوه قضائیه و نیروی انتظامی اعلام شده و تاکید صورت گرفته که پیامک از هر شماره غیر از شماره‌های اعلامی کلاهبرداری است.

با این وجود اما همچنان خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه افرادی فریب چنین پیام‌هایی را خورده‌اند و کلاهبرداران توانسته‌اند از آنها کلاهبرداری کنند.

از جمله این فریب‌ها، شخصی است که در یزد با پیامک جعلی ثنا قوه قضائیه روبرو می‌شود و بدون توجه و دقت لازم، یک میلیارد ریال را به کلاهبرداران می‌سپارد.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در این رابطه از کلاهبرداری یک میلیارد ریالی با پیامک جعلی ثنا قوه قضائیه از شماره شخصی خبر داد و اظهار داشت: انتظار می‌رود شهروندان دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سرهنگ شهرام طولابی‌نژاد افزود: با شکایت فردی درخصوص برداشت غیرمجاز مبلغ یک میلیارد ریال از حسابش، مأموران پلیس فتا شهرستان بافق موضوع را در دستورکار قرار دادند.

طولابی‌نژاد تصریح کرد: با تحقیق از مالباخته مشخص شد که از شماره شخصی، پیامک جعلی ثنا قوه قضائیه برایش ارسال شده و او نیز وارد لینک جعلی شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و مبلغ یک میلیارد ریال از حسابش به صورت غیرمجاز برداشته شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با استعلامات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط پلیس فتا، حساب مقصد شناسایی و بلافاصله مسدود و کلیه وجوه به حساب شاکی بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی بافق با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به دادسرا ارسال شد، خاطرنشان کرد: شهروندان باید دقت لازم را داشته باشند و به لینک‌های ناشناس و لینک‌هایی که از شماره شخصی برای آنها ارسال می‌شود وارد نشوند.

با وجودی که کلاهبرداران شگردهای خود را هر روز متفاوت می‌کنند اما در صورتی که شهروندان هشدارهای انجام شده از سوی دستگاه‌های نظامی و انتظامی را جدی گرفته و به آن عمل کنند قطعا هیچ زمانی به دام کلاهبرداری‌هایی از این دست نمی‌افتند.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد