Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:54:01 GMT

۱۲۱ دستگاه ماینر غیرمجاز در میاندوآب کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۶۳۷۶

۱۲۱ دستگاه ماینر غیرمجاز در میاندوآب کشف شد

 جمال کاظمی‌اصل روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر استخراج ارز در ۲۰ نقطه از شهر، موضوع مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت در هشت نقطه مختلف، این تعداد دستگاه ماینر کشف شد.

وی افزود: صاحبان این ماینر ها به علت استفاده غیرمجاز از برق به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی اصل، با بیان اینکه براساس آمارهای موجود، ماینرها سه درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: تابحال در میاندوآب مجوزی برای فعالیت دستگاه‌های ماینر صادر نشده است.

 مدیر امور توزیع برق میاندوآب‌ در ادامه با بیان اینکه ۹ درصد برق تولیدی و مصرف استان آذربایجان غربی مربوط به میاندوآب‌ است، گفت: متوسط مصرف برق هر مشترک در ماه در این شهرستان ۳۸۸ کیلووات ساعت است، در حالی که متوسط مصرف استانی به میزان ۳۴۸ کیلووات ساعت است.

 کاظمی‌اصل مجموع ظرفیت پست‌های توزیع برق میاندوآب را چهار مورد و به میزان ۱۶۵ مگاولت آمپر عنوان کرد و افزود: ۲۴ خط خروجی برای تامین برق شهرستان از این چهار پست تغذیه می‌کنند.

 وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۳ ظرفیت فوق توزیع برق در میاندوآب ۱۰۰ مگاولت آمپر بود که اکنون به ۱۶۵ مگاولت آمپر رسیده است که در برابر این میزان ظرفیت، میزان توزیع نزدیک به ۲۰۰ مگاولت آمپر است.

وی گفت: در روزهای گذشته اوج مصرف برق در این شهرستان با احتساب ۲۰ مگاوات خاموشی به ۱۲۱ مگاوات رسید، این در حالی است که در سال گذشته این رقم ۱۰۱ مگاوات بوده که با احتساب پنج مگاوات توسعه و فروش جدید، نشان از افزایش حدود ۱۵ درصدی مصرف برق دارد.

به گزارش ایرنا، در میاندوآب ۱۰۴ هزار و ۳۷۳ مشترک برق وجود دارد که از این تعداد ۸۵ هزار و ۹۳ مشترک خانگی، ۲ هزار و ۳۸۴ مشترک عمومی، یک هزار و ۷۴۵ مشترک کشاورزی و ۵۷۶ مشترک صنعتی، ۱۴ هزار و ۱۷ مشترک تجاری هستند.

 امسال میزان مصرف برق از رشد قابل توجهی برخوردار شده است که همین امر موجب خاموشی هایی در نقاط مختلف کشور شده است. 

برچسب‌ها رمز ارز انرژی برق میاندوآب ارز دیجیتال شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز انرژی برق میاندوآب رمز ارز انرژی برق میاندوآب ارز دیجیتال شركت توزيع نيروی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است

یوسف صادقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، طرح توسعه ظرفیت بخش ۲۳۰ کیلوولت پست نیروگاه قم به میزان ۱۶۰ مگاولت آمپر در نیروگاه سیکل ترکیبی قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تصریح کرد: این طرح با هدف تامین برق مستمر و پایدار برای صنایع استان و مردم شریف قم به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قم با چهار واحد گازی و ۲ واحد بخاری هر یک با قدرت ۱۰۰ مگاوات و مجموع توان تولید ۷۱۴ مگاوات، با ۶ خط ۲۳۰ کیلو ولت، در کیلومتر ۱۵ جاده قم ـ اراک به شبکه سراسری برق متصل است. این نیروگاه در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیده‌است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در بخش دیگری از سخنان خود همراهی خانواده و صنعتگران را شرط عبور از پیک مصرف بار در فصل گرم سال یاد کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در سطح کلان، امید می‌رود در تابستان امسال شاهد خاموشی برق در بخش خانگی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب و به‌تبع آن مصرف خارج از قاعده برق را از برنامه‌های جاری این شرکت در تابستان سال جاری یاد کرد.

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آیت‌الله رییسی، رییس جمهور روز بیستم اردیبهشت‌ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم سفر خواهد کرد.

در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است