Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که کمیته‌های استیناف و انضباطی همه عموال اشتباه در یک دیدار لیگ برتر را تبرئه کردند حال این سوال ایجاد می‌شود که چه کسی در اشتباهرخ داده مقصر است؟

به گزارش مشرق، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال دو روز پیش حکم دیدار جنجالی پیکان و سایپا را منتشر و اعلام کرد نتیجه این مسابقه ۳ بر صفر به سود پیکان و حکم کمیته انضباطی لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته هم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نشستی را برگزار و در این نشست تمامی ارکان برگزاری مسابقه تا افرادی که به جنجال کشیدن این مسابقه تاثیر داشتند را تبرئه کرد.این اتفاق در حالی رخ داد که پیش بینی می‌شد کمیته انضباطی با کسانی که در تعویض اشتباه تیم پیکان تاثیر داشته و باعث ایجاد چنین پرونده‌ای شدند برخورد کند اما این اتفاق هم رخ نداد.

با این اتفاق چند سوال جدی در اذهان ایجاد می‌شود. اگر نتیجه بازی با حکم کمیته استیناف به حالت اولیه برگشته و از طرفی کمیته انضباطی هم معتقد است هیچ فردی در این اشتباه تاثی ندارد پس چه کسی مقصر است؟

اگر پیکان در مسابقه با سایپا دچار تعویض اشتباه و استفاده از بازیکن غیر مجاز شده و کمیته استیناف و انضباطی به جمع بندی رسیدند که هیچ کس در این پرونده مقصر نیست، پس چه کسی مقصر است؟

سوالی که از رئیس و دبیر فدراسیون هم باید پرسید این است که یک اتفاق عجیب در یک مسابقه اتفاق افتاده اما در نهایت با احکام صادر از سوی ۲ کمیته فدراسیون همه تبرئه شدند و آیا نظارتی روی صدور چنین احکامی می‌شود یا خیر؟ نکته جالب تر اینجا است که کمیته استیناف بعد از لغو حکم کمیته انضباطی اعلام کرد که باید با مسببان این اتفاق برخورد شود اما کمیته انضباطی هیچ فردی را در این مسابقه و اشتباه رخ داده در آن مقصر تشخیص نداد!

به نظر می‌رسد آرای صادره از سوی هر دو کمیته دچار نواقص فنی و حقوقی فراوان است که رئیس فدراسیون فوتبال و البته دبیر کل آن باید روی موارد مشابه دقت و نظارت بیشتری داشته باشند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

نامه کمیته انضباطی فدراسیون بعد از تبرئه ارکان دیدار پیکان و سایپا را در زیر ببینید:

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کمیته انضباطی لیگ برتر عملکرد فدراسیون فوتبال سایپا پیکان کمیته استیناف کمیته انضباطی کمیته استیناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری فوتبال کشور در حالی وارد پنج هفته پایانی خود شده است که تب رقابت‌های این دوره نه تنها معطوف به صدر و قعر جدول شده است بلکه ناهنجاری روی سکوی تماشاگران نیز باعث ایجاد حساسیت‌های کاذب شده است.

حاشیه‌های به وجود آمده در جریان دیدار پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته گذشته باعث حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون در جلسه کارگروه ویژه وزارت ورزش شد تا او شخصا پیگیر ماجرا شود.

تاج که از حساسیت‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور تماشاگران اطلاع دارد به هیچ وجه نمی‌خواهد حلقه حضور هواداران زن در ورزشگاه تنگ‌تر شود. از این رو در ۵ هفته پایانی روی حضور ارکان قضایی و حقوقی فدراسیون همچون کمیته‌های اخلاق و انضباطی حساسیت بیشتری به خرج داده است تا آنها با ناظران ویژه در هر یک از بازی‌ها تصمیمات فوری برای برخورد با برهم زنندگان نظم و انضباطی در هر یک از دیدارها را در کمترین زمان ممکن بگیرند.

تاج در جلسه به ارکان قضایی فدراسیون اعلام کرده است تصمیم‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با توجه به فشردگی رقابت‌ها بگیرند تا هرگونه جریمه ای شامل فصل جاری شود و به لیگ برتر فصل آینده نکشد.

باید دید عملکرد کمیته‌های اخلاق و انضباطی در هفته‌های پایانی تأثیر بازدارنده ای روی این موضوع خواهد گذاشت یا تأثیری در حجم تنش‌ها در داخل بازی و همچنین نیمکت‌های مربیان و طرفداران حاضر در ورزشگاه نخواهد گذاشت.

کد خبر 6097687

دیگر خبرها

  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی
  • استقلال ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شد
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع
  • استقلال 100 میلیون تومان جریمه شد
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی