Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:50:30 GMT

صنعت نفت - نساجی؛ شانس فرار به نقطه امن

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۶۶۴۰

صنعت نفت - نساجی؛ شانس فرار به نقطه امن

به گزارش ایرنا، مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال کشور که دیروز با انجام یک بازی بین ذوب‌آهن و سایپا به پایان رسید، امروز با انجام هفت مسابقه دیگر دنبال می‌شود که در ششمین بازی نساجی مازندران باید از ساعت ۲۱ در آبادان به مصاف زردپوشان این شهر یعنی صنعت نفت رتبه دهمی برود. دیداری که می‌تواند برای شاگردان ساکت الهامی فرصت فاصله گرفتن از رتبه‌های چهاردهم تا شانزدهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو رقیب اصلی نساجی برای بقا در لیگ برتر روز دوشنبه ۱۴ تیر در اصفهان به مصاف هم رفتند که نتیجه این بازی بهترین نتیجه ممکن برای نساجی بود. ذوب‌آهن و سایپا که هر دو ۲۲ امتیازی بودند در این دیدار جنجالی به نتیجه ۱ – ۱ رضایت دادند تا هیچ کدام‌شان با نساجی هم‌امتیاز نشوند.

این نتیجه در شرایطی رقم خورد که شهاب گردان دروازه‌بان مازندرانی ذوب‌آهن در دقیقه ۱۳ از زمین اخراج شد و تیم اصفهانی ۱۰ نفره شد. سایپا نیز دقیقه ۵۹ توانست از ۱۰ نفره بودن سایپا استفاده کند و پیش بیفتد. اما ذوب‌آهن در آخرین لحظات بازی و دقیقه ۹۱ گل تساوی را وارد دروازه مهمانش کرد تا دست‌کم در جدول به لطف تفاضل گل همچنان چهاردهم بماند و سایپا که با حکم کمیته ساتیناف به جایگاه اصلی خود یعنی رتبه پانزدهم برگشته بود نیز از این رتبه بالاتر نیاید.

تقسیم امتیازات در اصفهان به سود نساجی

با نتیجه‌ای که در اصفهان رقم خورد، حالا نساجی‌چی‌ها در گرمای بیش از ۴۰ درجه آبادان با خیالی راحت و اضطراب کمتر وارد زمین برزیلی‌های ایران می‌شوند و خیال‌شان از این بابت می‌تواند راحت باشد که با کسب هر نتیجه‌ای دست‌کم در پایان این هفته و تا پیش از پایان هفته بیست‌وهفتم رتبه سیزدهم را از دست نخواهد داد. اما از نگاه هواداران این فرصت باید برای نساجی به بهترین شکل استفاده شود و آن هم کسب سه امتیاز کامل بازی است.

بازیکنان و کادر فنی نساجی که دیدار هفته گذشته را پس از سه برد پیاپی با پذیرش شکست ۱ – ۰ مقابل پیکان پشت‌سر گذاشتند، امروز با حکمی که دو روز پیش کمیته استیناف اعلام کرد و انگیزه‌ای که از برگرداندن حکم کمیته انضباطی درباره بازی سایپا و پیکان به دست آورده، مصمم هستند دست‌کم اگر برد به دست نیاوردند، با یک امتیاز از آبادان خارج شوند تا ۳ امتیاز اختلاف خود با ذوب‌آهن و سایپا را حفظ کنند. اهمیت این فاصله سه امتیازی در چهار هفته باقیمانده بسیار بیشتر خواهد شد. هفته‌هایی که به دلیلی نزدیکی امتیازات تیم‌ها حتی یک گل نیز می‌تواند سرنوشت تیم‌ها را تغییر دهد.

اما اگر نساجی بتواند در دیدار امشب صنعت نفت را شکست دهد ۲۸ امتیازی خواهد شد و حتی با توجه به دیدار نفت مسجدسلیمان با پدیده در مشهد در صورت برد مشهدی‌ها می‌تواند روی صعود به پله دوازدهم و سبقت از دیگر تیم خوزستانی لیگ برتر نیز حساب کند.

فرصت طلسم‌شکنی در مقابل زردپوش‌های آبادان

نساجی‌چی‌ها علاوه بر نیازی که به برد برای افزایش فاصله با رقبای خود و قرار گرفتن در حاشیه امنیت دارند، یک انگیزه دیگر نیز می‌توانند به انگیزه‌های پیروزی‌طلبی خود اضافه کنند و آن هم طلسم پیروز نشدن در مقابل صنعت نفت است. نماینده مازندران طی سه فصل حضور در لیگ برتر تا کنون پنج بار مقابل صنعت نفت قرار گرفت که نتیجه این دیدارها کسب دو تساوی و ثبت دو شکست بود. هر دو برد صنعت نفت در قائمشهر رقم خورد و دو تساوی از سه تساوی نیز در زمین آبادانی‌ها بود. به عبارتی دیگر نساجی تا کنون از زمین صنعت نفت بدون امتیاز خارج نشده است. اما کسب برد در دیدار امشب می‌تواند شکستن طلسم پیروز نشدن نساجی در مقابل صنعت نفت هم باشد.

یکی دیگر از نکات امیدوارکننده برای هواداران نساجی عملکرد خوب این تیم با الهامی در بازی‌های خارج از خانه است. الهامی از هشت بازی که در لیگ برتر روی سکوی سرمربیگری نساجی نشست تا کنون آمار خیره‌کننده‌ای داشت. این تیم با الهامی در پنج بازی برنده شد و سه بار هم شکست خورد. نکته قابل توجه نیز این که سه برد از پنج برد نساجی در دوره حضور الهامی در زمین حریفان ثبت شده است. الهامی فقط در دیدار خارج از خانه که مقابل پرسپولیس برگزار شده بود شکست خورد و سایر میزبان‌های نساجی در مقابل تیم او شکست خوردند.

از سوی دیگر عملکرد نساجی با الهامی در لیگ برتر نشان می‌دهد که تیم او تا کنون نتیجه مساوی کسب نکرد. در صورتی که نساجی در این دیدار به تساوی برسد علاوه بر تکرار امتیازگیری تقابل دو تیم در آبادان، نخستین تساوی لیگ برتری نساجی با الهامی نیز ثبت خواهد شد. نساجی در بازی‌های رسمی از زمان حضور الهامی فقط در مسابقه با پیکان از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به نتیجه مساوی رسید که آن مسابقه هم در ضربات پنالتی به سود نساجی پایان یافت.

شرایط نساجی در حال حاضر به گونه‌ای است که می‌توان گفت سرنوشت این تیم اکنون کاملا در دست اعضای آن قرار دارد و اگر بتوانند در بازی‌های پیش رو درست و بدون اشتباه عمل کنند، نیازی به اما و اگرهای محاسباتی در جدول و بازی تیم‌های رقیب نخواهند داشت.

محمدرضا اکبریان داور بازی امشب صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران است و مهدی عالیقد، محمد عطایی و شاهین یزدانی او را در کار داوری همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها تیم فوتبال نساجی مازندران صنعت نفت آبادان لیگ برتر فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم فوتبال نساجی مازندران صنعت نفت آبادان لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران صنعت نفت آبادان لیگ برتر فوتبال لیگ برتر صنعت نفت نتیجه ای ذوب آهن تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰

مورد شگفت‌انگیز و عجیب این فصل فوتبال اروپا، فرارهای بایرلورکوزن از شکست در وقت‌های تلف‌شده بازی‌های مختلف است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم فوتبال بایر لورکوزن که پیش از این قهرمانی خود را در بوندسلیگا قطعی کرده، در دیداری از هفته سی‌ویکم این مسابقات در حالی که با دو گل از اشتوتگارت عقب بود، در پایان با گل دقیقه ۹۶ بازی را به تساوی کشاند تا رکورد شکست‌ناپذیری شاگردان ژابی آلونسو در این فصل به ۴۶ مسابقه برسد.

این دهمین باری بود که لورکوزن در این فصل بعد از دقایق تلف‌شده گلزنی کرده و از شکست گریخته است. پس از این تساوی، هواداران لورکوزن در شبکه‌های اجتماعی با فراگیر کردن عبارت «neverlusen»، به عبارت «neverkusen» که سال‌ها از سوی رقبا به‌دلیل ناکامی در کسب قهرمانی به این تیم داده شده بود، طعنه زدند.

اکانت بایر لورکوزن در ایکس هفته گذشته و پس از تساوی دقیقه ۹۷ برابر دورتموند پست جالبی منتشر و اعلام کرده بود ادمین برای هزارمین بار در این فصل باید عبارت «اولین باخت فصل» را از توضیحات پست نتیجه بازی حذف کند. آنها این هفته با بازنشر پست قبلی نوشتند: «برای هزار و یکمین بار!»

دیگر خبرها

  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد