Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:50:31 GMT

مردی به اتهام جاسوسی برای چین در آلمان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۶۷۲۶

مردی به اتهام جاسوسی برای چین در آلمان دستگیر شد

دفتر دادستانی آلمان امروز (سه شنبه) از دستگیری مردی به ظن جاسوسی برای سرویس مخفی چین خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مرد با نام "کلاوس ال" یک دانشمند سیاسی است و از ۲۰۰۱ در یک اندیشکده مشغول به کار بوده است. وی در جریان یک سفر برای ایراد سخنرانی در شانگهای در ۲۰۱۰ از سوی سرویس اطلاعات چین به کار گرفته شد و اطلاعاتی را به صورت منظم در ازای دریافت پول و سفرهایی به چین تا نوامبر ۲۰۱۹ در اختیار این سرویس اطلاعاتی قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر دادستانی آلمان همچنین نوشت، این مظنون که قرار است امروز در دادگاهی در مونیخ حاضر شود، اطلاعات را از طریق رابط‌های مختلف سیاسی عالی رتبه که در طول چند سال کارش در این اندیشکده با آنها آشنا شده بود، دریافت و جمع آوری می‌کرد.

شبکه خبری ARD آلمان نیز گزارش کرد، این مرد برای بنیاد "هانس شیدل"، اندیشکده مستقر در مونیخ کار می‌کرد که با حزب باواریایی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان یعنی "اتحادیه سوسیال مسیحی" در ارتباط است؛ این بنیاد هنوز جوابی نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان جاسوسي چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل

فرماندار شهرستان اردل از پیدا شدن جسد مردی ۴۵ ساله با دست و پا و دهان بسته در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

یعقوب شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به تماس اهالی یکی از روستاهای شهرستان اردل در خصوص پیدا شدن یک جسد در رودخانه، اظهار داشت: بر اساس این تماس در کنار رودخانه‌ای در روستای بالد شهرستان اردل یک جسد مرد پیدا شد.

وی با اشاره به حاضر شدن دستگاه‌های ذیربط پس از تماس از جمله اورژانس، هلال احمر، دادستان و فرماندار، عنوان کرد: طبق بررسی، جسد فردی غرق شده در آب، با دست و پای بسته و پارچه و چسب بر دهان، در این رودخانه پیدا شد.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به اینکه هویت این مرد 45 ساله نامعلوم است، خاطرنشان کرد: جسد برای انجام آزمایش‌ها به پزشکی قانونی شهرکرد منتقل شد. این جسد 2 هفته در آب بوده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • توضیح آهنگران درباره ادعایش از نفوذ سرویس‌های جاسوسی بین بعضی هیئت‌ها و مداح‌ها + فیلم
  • پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل
  • ادعای مداح معروف از نفوذ سرویس‌های جاسوسی غرب در هیئت‌ها | فیلـم
  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که پسرش را هم کشت!
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو