Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@22:46:07 GMT

هورالعظیم همچنان تشنه آب است (عکس و فیلم)

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۷۰۵۰

هورالعظیم همچنان تشنه آب است (عکس و فیلم)

‍‍‍‍‍‍

عصرایران؛ مهدی جم - عدم تخصیص حق آبه و در کنار آن خشکسالی سبب شده تا هورالعظیم در خوزستان به یک بیابان پهناور تبدیل شود. حدود 25 کیلومتر آنطرف تر از بستان (دشت آزادگان) در نزدیک مرز ایران و عراق به ندرت آب دیده می شود. نخل ها و درختان بی آب، تشنه و رنگ پریده اند. زمین های مردم خشک و مانند چهره یک پیرمرد، ترک خورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوضچه و نهرهای کوچک که تنها امید دامداران است، هم یا خشک هستند یا رو به خشکی می روند.

ضربان قلب هور به شماره افتاده است. تصاویر اخیر در فضای مجازی گویای همه چیز است. مرگ دسته جمعی ماهی ها و پرندگان و تلف شدن گاومیش ها نشان می دهد که هورالعظیم با بحران آب دست و پنجه نرم می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در هورالعظیم چه خبر است؟ در حالی که طی روزهای اخیر از سوی مسئولان صحبت از آبگیری هورالعظیم شده، اما برخی دامداران و ماهیگیران می گویند که همچنان آب نیست. «سعید ساعدی» از دامداران روستای رمیم شمالی (توابع دشت آزادگان) می گوید: از مسئولین حقوق نمی خواهیم، فقط آب می خواهیم. آب نیست و مجبورم هر روز پیاده با گاومیش ها چندین کیلومتر راه بروم تا برای آنها آب پیدا کنم. ساعدی در ادامه می گوید: بخاطر بی آبی هر روز چند گاومیش تلف می شوند.

«فرهاد محمدی»، یکی از ماهیگیران روستاهای اطراف هور به خبرنگار عصرایران می گوید: سال گذشته ارتفاع آب در سمت چذابه خیلی بالا بود اما الان اصلا آبی نیست. اینکه اعلام کردند آب به هور رسیده، چنین چیزی نیست.

«حسن ساعدی» عضو شورای روستای رمیم شمالی (بخش بستان) هم می گوید: یکی دو ماه پیش آب تا دایک مرزی چذابه می رسید اما الان کاملا خشک است. سال های دور اینجا پر از آب بود و زندگی روستاییان رونق داشت اما حالا همه مردم از اینجا رفته اند.

اعراض فعالان محیط زیست به وضعیت هورالعظیم

فعالان محیط زیست 12 تیر ماه در اعتراض به سیاست‌های سدسازی و انتقال آب در مقابل سازمان آب و برق خوزستان تجمع کردند و خواستار تامین حقابه هورالعظیم شدند. فعالان محیط زیست گفته‌اند با وجود رهاسازی آب از سد کرخه اما هنوز بخش‌های زیادی از هورالعظیم خشک است. آیا هورالعظیم تا پایان تابستان تشنه می‌ماند؟

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، هواشناسی فارس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس را تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز اعلام کرد.
بر اساس اعلام هواشناسی فارس، بیشترین میزان بارش سامانه اخیر که از دیروز در فارس فعال شده است، مربوط به فراشبند با ۳۷ و ۴ دهم، فیروزآباد ۳۵ و ۶ دهم و لار ۳۳ میلی متر است.
در این سامانه در شیراز هم ۸ و نیم میلی متر باران باریده است.
میزان بارش در دیگر مناطق به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • ژابی آلونسو: تشنه قهرمانی در اروپاییم!
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • چرا روس‌ها تشنه کپی پهپاد ایرانی هستند؟
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟