Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس که روز یکشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۰ برای تصدی این سمت وارد لندن شد، امروز سه شنبه ۱۵ تیر ماه با حضور در کاخ باکینگهام استوارنامه خود را به رئیس دولت این کشور، ملکه الیزابت دوم تسلیم کرد.

محسن بهاروند پیش از این با حضور در وزارت خارجه این کشور رونوشت استوارنامه خود را تقدیم مقامات این وزارتخانه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در بریتانیا بر اساس قانون، پادشاه و یا ملکه ریاست دولت را عهده‌دار است و سفرای همه کشورها در آغاز مأموریت استوارنامه خود را به وی تسلیم می‌کنند.

«محسن بهاروند» به جای «حمید بعیدی نژاد» عهده‌دار سفارت ایران در لندن شده است.

محسن بهاروند در سال ۱۳۷۳ وارد وزارت امور خارجه شد، متولد ۱۳۴۵ و دارای دو فرزند است. او به زبان‌های انگلیسی و اسپانیولی مسلط است. 

این دیپلمات ارشد ایرانی از بهمن ۱۳۹۸ عهده‌دار معاونت امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و قبل از آن ( ۱۳۹۷ - ۱۳۹۸) دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکا در وزارت امور خارجه بود.

معاون دبیرکل سازمان حقوقی مشورتی آسیایی - آفریقایی (آلکو) وزارت امور خارجه در طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶، معاون مدیرکل اداره کل آمریکای جنوبی وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳، رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بوینوس آیرس (آرژانتین) به مدت چهار سال در سال‌های (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸)، رئیس اداره حقوقی وزارت امور خارجه بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵، معاون اداره حقوقی وزارت امور خارجه در سال‌های ۱۳۸۱ لغایت ۱۳۸۳، کارشناس حقوقی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در ژنو از  ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ و کارشناس اداره دعاوی و حقوق بین‌الملل خصوصی وزارت امور خارجه از ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ از جمله سمت‌های بهاروند در طول مدت حضورش در وزارت امور خارجه بوده است.

سفیر جدید ایران در لندن همچنین در این مدت مسئول مذاکره درباره پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی بود و سه دور مذاکره با طرف اوکراینی در این خصوص انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ملکه انگلیس محسن بهاروند استوارنامه سفیر ایران در انگلیس استوارنامه خود وزارت امور خارجه محسن بهاروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد