Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان سیصد و هشتمین جلسه شورا محمد جواد حق شناس  رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تشریح لایحه نامگذاری که در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته بود گفت: پیشنهاد شورای نامگذاری این است که  بلوار بی نام غربی کنار مجموعه آزادی به نام «علی دایی» نامگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه ایشان در روزهای اخیر به شدت در محافل مجازی مطرح شدند، ضلع غربی ورزشگاه آزادی را پیشنهاد نامگذاری داشتیم. این پیشنهاد با درخواست جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران ورزشی نویس مطرح شده است.

وی در ادامه قرائت سایر تغییر نام های پیشنهادی گفت: تعدادی از کوچه‌های خیابان قائم مقام فراهانی نیز به تناسب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام شماری از اهالی فرهنگ و رسانه و خبرنگاران شهید پیشنهاد شده است. برای کوچه های یکم، سوم، پنجم هفتم، دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم و دوازدهم در خیابان قائم مقام فراهانی  اسامی بزرگانی چون، نسیم شمال شاعر و روزنامه نگار پر آوازه دوره رضا شاه که به شهادت رسید، میرزا صالح شیرازی از چهره های اولیه مطبوعات ایران، خانم صدیقه دولت آبادی، مریم عمید سمنانی دو روزنامه نگاری هستند که در نشر فرهنگ روزنامه نگاری زحمات زیادی کشیدند پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین کوچه چهارم  در خیابان قائم مقام فراهانی به نام  کیومرث صابری فومنی یا گل آقا، کوچه ششم  به نام کاظم اخوان خبرنگار شهیدی که در معیت سردار بزرگ اسلام حاج احمد متوسلیان به اسارت نیروهای اسرائیلی درآمده بود و کوچه هشتم به نام احمد بورقانی چهره نامدار روزنامه نگاری معاصر ایران از همکاران مجلس ششم میباشند و کوچه دهم و دوازدهم به نام ادیب الممالک فراهانی و یوسف اعتصام الملک پدر پروین اعتصامی که ایشان نیز روزنامه نگار بودند، تغییر نام خواهند یافت.

وی تاکید کرد: به علاوه یکی دیگر از پیشنهادات نیز نامگذاری بزرگراه فتح به نام حاج احمد متوسلیان است که هنوز خبری از شهادت ایشان نداریم و بیش از سه دهه در اسارت نیروهای اسرائیل است به همین دلیل عنوان شهید را قید نکردیم. در راستای نامگذاری بنام بانوان ارجمند بنا به درخواست خانمهای محترم شورا کوچه رضا واقع در منطقه ۳ بنام مجتهده بانو امین اصفهانی و کوچه حافظ در منطقه  ۱۱بنام طوبی آزموده تغییر نام خواهند یافت. در راستای شورای سیاستگذاری کمیته نامگذاری بنام استانهای کشور نیز کوچه لادن در منطقه ۲ بنام خلخال، کوچه شقایق در منطقه ۲  بنام نمین، کوچه کاج در منطقه ۲  بنام بیجار، خیابان شقایق در منطقه ۶ بنام فومنات و کوچه نصر نیز در منطقه ۶ بنام صومعه سرا تغییر نام خواهد یافت.

پس از بحث و بررسی اعضای شورا برای این لایحه نهایتا لایحه نامگذاری این معابر با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 612639 برچسب‌ها شورای شهر مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر مدیریت شهری تغییر نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

 به نقل از پایگاه خبری شهر، وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی ، تصادفات رانندگی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند