Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد مرادی کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری‌های مشترک انسان و حیوان از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و هم از جنبه حفظ سلامت و هم از جنبه اقتصادی، جوامع را در معرض تهدید قرار می‌دهند.

او افزود: سالَک یک بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان و بومی در کشور است که به صورت زخم پوستی تظاهر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

افزایش خطر بیماری‌های قابل انتقال میان حیوان و انسان در ایران

مرادی اضافه کرد: در مناطق بومی بیماری سالک، نصب توری به پنجره ها و استفاده از پشه‌بند بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به سالک مهم است.

او اظهار داشت: اگر در مناطق با شیوع بالای سالَک زندگی می‌کنید، لباس‌های پوشیده و روشن بپوشید و از مواد دور کننده حشرات استفاده نمایید.

مرادی تصریح کرد: بیماری هاری از طریق حیوان گزیدگی به انسان منتقل می‌شود در صورت نگهداری سگ و گربه، نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام نمایید.

او گفت: در صورت بروز هرگونه حیوان گزیدگی جراحات حاصله را با آب و صابون به مدت ۱۵ دقیقه شست و شو داده و جهت دریافت خدمات پیشگیری از هاری به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی جهت اقدامات بعدی مراجعه نمایید.

مرادی بیان‌کرد: هرگونه تغییر در رفتار و عادات حیوانات خانگی بویژه بروز رفتار‌های تهاجمی، مشکوک به بیماری هاری است.

او افزود: از تهیه و خرید گوشت‌های عرضه شده در معابر و جاده‌ها و همچنین مصرف جگر خام و گوشت های نیم‌پز پرهیز نمایید.

مرادی اضافه کرد: ذبح دام، صرفا در کشتارگاه تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی صورت بگیرد و به هیچ عنوان دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنند.

او اظهار داشت: در مناطق مار و عقرب‌خیز در پکشیدن لباس و کفش مناسب دقت نمایید در صورت گزش، محل را با آب و صابون شسته و محل گزیدگی را با پارچه تمیز بپوشانید و آرامش خود را حفظ و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

مرادی تصریح کرد: در مسافرت یا گردش در جنگل‌ها، پارک‌ها یا کوهستان‌هایی که ممکن است زیستگاه مار باشند، کوله پشتی و لباس‌ها را نباید روی زمین رها کرد.

او ادامه داد: هنگام دوباره پوشیدن کفش‌ها، باید داخل آن را به دقت جستجو کرد با پوشیدن کفش‌های مناسب مانند چکمه، پوتین و جوراب‌های ضخیم از خود محافظت کنید.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیشگیری و مبارزه مرکز بهداشت انسان و حیوان بیماری مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟

زی‌سان: نوزدهمین مراسم «شب کارگردان» انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و آئین نکوداشت اکبر زنجانپور، عصر روز گذشته، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اهنرمندان عرصه سینما و تئاتر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بنابر عکسی که خبرگزاری مهر از بهروز افخمی منتشر کرده است، او روی ویلچر نشسته که به سوژه کابران فضای مجازی تبدیل شده است. به نظر می‌رسد بهروز افخمی سکته کرده باشد. با توجه به حالت دست‌های او و فرم نشستنش روی ویلچر برخی این گمانه زنی را مطرح کرده‌اند. 

tags # بهروز افخمی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو