Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدابراهیم علوی روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۵۰ پروژه برای گذر از تنش آبی امسال در استان تعریف شده که در حال اجراست و ۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های تنش آبی استان نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخازن ذخیره  برای تعدیل مشکلات ناشی از خشکسالی از جمله این پروژه‌هاست که با اجرای آن، هزار و۲۳۶ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهرها و ۳۳۳ لیتر هم به ظرفیت آب شرب روستاهای استان افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علوی اضافه کرد: میزان برخورداری این شرکت برای تامین اضطراری روستاهای زیر پوشش، ۳۰ دستگاه ژنراتور دیزل است که این تعداد ناکافی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی ادامه داد: این استان در شرایط  سر به سر و ناپایدار تامین آب قرار دارد، تابستان امسال هزار روستای بالای ۲۰ خانواری و ۳۰ شهر استان با تنش آبی مواجهند.

علوی افزود: شرایط تامین آب سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط  شهری و روستایی با توجه به کاهش بارشها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان ۶ درجه در مقایسه با سال قبل، بسیار سخت شده و این در حالی است که پیش بینی می‌شود گرمای هوا در سه ماه تابستان تشدید شود.

شرکت آب و فاضلاب استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در ۷۲ شهر و ۲ هزار و ۴۰۰ روستای این استان، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک را زیر پوشش خدمات خود دارد.  

این شرکت به جز مشهد، به تمام شهرهای استان خدمات‌رسانی می‌کند.

برچسب‌ها مشهد کم آبی صرفه جویی در مصرف آب خشکسالی قطعی برق آبرسانی شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد کم آبی صرفه جویی در مصرف آب مشهد کم آبی صرفه جویی در مصرف آب خشکسالی قطعی برق آبرسانی شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت:طرح جهاد آبرسانی  لرستان برای آبرسانی به ۱۲۵ روستای استان با پیشرفت ۷۰ درصد در حال انجام است .
یاسر اکبریان افزود:با اجرای طرح آبرسانی،۱۲۵ روستای لرستان با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل آبفای لرستان گفت: همچنین ۷۰ روستای لرستان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی روستاها تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.
اکبریان افزود: با پیگیری های انجام شده در وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم که پیش بینی  می شود در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: قرار داد مرحله ی دوم طرح جهاد آبرسانی لرستان به زودی نهایی می‌شود‌.

دیگر خبرها

  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی