Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@09:27:06 GMT

کرونای دلتا وارد پایتخت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۷۹۲۵

کرونای دلتا وارد پایتخت شد

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران خبر داد: دلتا یا همان ویروس جهش یافته هندی کرونا در بیماران تهرانی هم مشاهده شده و به عبارتی این بیماری وارد پایتخت شده است.

نادر توکلی افزود: هرچند امکان بررسی بیماران از لحاظ ابتلا به این ویروس جهش یافته هندی، وجود ندارد اما شواهد موجود بر این موضوع دلالت دارد که رفتار فعلی ویروس در بیماران متناسب با دلتا یا همان ویروس جهش یافته هندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
توکلی تأکید کرد: با وجود اینکه شدت ابتلا و عفونت دلتا نسبت به ویروس انگلیسی بیشتر بوده و این ویروس مسری‌تر است، خوشبختانه مرگ و میر بر اثر این جهش بیشتر نشده است. معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: دقت تست‌های پی سی آر برای تشخیص دلتا، خیلی زیاد نیست و باید بیشتر به علائم بالینی برای تشخیص بیماری توجه کرد. توکلی اظهار داشت: علایم اولیه ویروس جهش یافته هندی موسوم دلتا، شبیه سرماخوردگی است و آبریزش بینی، گلودرد و احتقان بینی مهم‌ترین علائم اولیه ابتلا به کرونای هندی به شمار می‌رود.   برق بیمارستان‌های تهران قطع نمی‌شود در حالی که در فضای مجازی فیلمی تحت عنوان قطع برق در بخش آی سی یو بیمارستانی در تهران منتشر شده، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که در زمان اعمال خاموشی‌های نوبت‌بندی شده در کلانشهر تهران، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برق بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری واکسن‌های کووید ۱۹ قطع نشده و نخواهد شد. این اطلاعیه تأکید کرد: تمامی مراکز حساس همچون بیمارستان‌ها باید به منظور مقابله با قطع برق ناگهانی ناشی از حوادث شبکه و وقوع آسیب‌های پیش‌بینی نشده به تجهیزات و تأسیسات توزیع برق شهری و ارائه خدمات به بیماران تا زمان رفع نقص توسط کارشناسان این شرکت، مجهز به مولدهای اضطراری باشند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس جهش یافته هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • هوای تهران «پاک» است
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح