Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، سمیه محمودی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امیدواریم با انتخاب دولت جدید مشکل تورم و معیشت مردم حل شود وخدمات بسیار خوبی برای مردم در دوره جدید انجام شود، آنچه انتظار می‌رود وفاق و همدلی است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون اقتصادی مجلس، این موضوع را نوید بخش در مدیریت اقتصادی شهرستان دانست و ادامه داد: در هیچ زمانی مردم را فراموش نخواهم کرد تمامی مناطق حوزه انتخابیه اعم از شهری، روستای و عشایری برای من مهم است، در سال جاری و سال گذشته کمک‌های موردی در تهیه جهیزیه برای زوج‌های بی بضاعت به ادارات بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۹۷ کیفیت و کمیت آب تغییر کرد، آب منتقل شده از تصفیه خانه بابا شیخ علی بسیار مطلوب است، شهرهای دهاقان و گلشن و ۱۰ روستا از این آب بهره‌مند می‌شوند، سه روستای همگین، دزج و قمیشلو نیز در دست اقدام است.

محمودی با اشاره به مشکل نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری تشریح کرد: شرط لازم برای اجرای این پروژه جانمایی درست برای حوضچه‌ها است که باید با مدیریت صحیح  اقدام شود، با اعتبارات قطره‌چکانی دولت تکمیل این پروژه ممکن نیست و باید اعتبارات بیشتری در این راستا به شهرستان داده شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیمه کارگران ساختمانی ابلاغ شده و در حال پیگیری است، ادامه داد: با توجه به برگزاری جلساتی با بنیاد مسکن، کمک‌های زیادی در این حوزه برای شهرستان دهاقان اخذ شده است، در بودجه ۱۴۰۰  مبلغ پانزده میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی برای شهرستان دهاقان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیگیری برای تأمین تجهیزات از مرکز برای ادارات و ارگان‌های شهرستان گفت: بیش از ۲ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان شهدای دهاقان، بیش از ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای آموزش و پرورش، و تعدادی خودرو برای شهرداری دهاقان تخصیص یافته است.

همه به رئیس‌جمهور منتخب در راستای حل مشکلات کمک کنند

حجت‌الاسلام اصغر رضوانی در جلسه شورای اداری شهرستان دهاقان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهار داشت: مردم علی‌رغم شرایط سخت موجود در انتخابات مشارکت کردند و با انتخاب نماینده‌شان در شهر و روستا و انتخاب رئیس‌جمهور در این انتخابات نقش‌آفرینی کردند.

امام جمعه دهاقان افزود: اکنون زمان همدلی و رفاقت است و همه باید به رئیس‌جمهور منتخب در راستای حل مشکلات اساسی کشور کمک کنند.

وی خواستار دو بانده شدن مسیر میدان طبیعت  تا شهرک مجلسی شد و ادامه داد: جهت استفاده مردم شهرستان از قطار شهری، پیشنهاد می‌شود در صورت امکان پیگیری‌های لازم در خصوص ایجاد قطار شهری از بهارستان به دهاقان انجام شود.

رضوانی همچنین بیان کرد: اگر قرار است سهمیه‌ای از آب شرب منتقل شده، به شهر گلشن و سایر روستاها داده شود، قبل از ورود به منبع آب شهر دهاقان، خط انتقال دیگری برای آن ایجاد شود.

افزایش مصرف آب در اثر شیوع کرونا

علی‌اصغر قاسمی، مدیر آبفا منطقه دهاقان در این جلسه با بیان این‌که ۲۹ چاه آب شرب در شهرستان  وجود دارد، گفت:  تأمین آب شرب از منابع زیر زمینی و از این چاه‌ها انجام می‌شود، ۱۶ مخزن آب در کل شهرستان وجود دارد.

وی با بیان این‌که در مصرف آب در شهرستان در سال  ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش ۱۰ درصدی را داشته‌ایم افزود: شیوع بیماری کرونا دلیل اصلی افزایش مقدار مصرف آب بوده است.

قاسمی با اشاره به پیشرفت خوب پروژه انتقال آب به شهرستان بیان کرد: هم اکنون ۹۵ درصد خط انتقال آب تکمیل شده است.

آب‌رسانی به ۶۰۰ هکتار باغ به وسیله چاه‌های بحران

احمد تیموری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان در این جلسه با اشاره به میزان بارندگی بسیار پایین در این شهرستان افزود:  ۱۲۶ قنات در شهرستان داریم که ۶۰ قنات به صورت کاملا خشک شده و آب مابقی نیز بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به استفاده از چاه‌های بحران برای احیای باغات گفت: طبق مصوبه شورای مدیریت بحران شهرستان و بازگشایی چاه‌های بحران، حدود ۶۰۰هکتار از باغات شهرستان بدین‌وسیله سیراب شد.

تیموری با تأکید بر لزوم مقابله با پدیده خشکسالی بیان داشت: راهکارهایی در قالب اطلاعیه، بنر، فضاهای مجازی شهرستان تدوین شد تا کشاورزان محصولاتی با نیاز آبی کمتر در شهرستان کشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان همچنین خطاب به فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است اعتبارات ملی در حوزه کشاورزی تخصیص پیدا کند.

مشارکت ۶۰ درصدی مردم دهاقان در انتخابات

سید‌ علی سجادی، فرماندار شهرستان دهاقان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد از حضور مردم شهرستان در انتخابات تشکر کرد و افزود: مردم این شهرستان حضور ۶۰ درصدی در انتخابات داشتند، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۱۲۲ کاندیدا به رقابت پرداختند، انتخابات در شهرستان در کمال و صحت و سلامت برگزار شد، بیش از هزار و ۱۰۰ نفر اعم از عوامل اجرایی، هیأت نظارت شورای نگهبان و شوراها، هیأت بازرسی و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی وظیفه برگزاری انتخابات را در شهرستان دهاقان بر عهده داشتند.

وی با اشاره به فعالیت واحد‌های صنعتی در شهرستان اظهار داشت: تا پایان سال ۹۸ تعداد ۵۶ واحد صنعتی جواز تأسیس اخذ کرده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۵۴ واحد دیگر به این تعداد اضافه شد، با توجه به کمبود زمین اولویت اعطای مجوز با کسانی است که قصد ایجاد اشتغال را داشته باشند.

سجادی در خصوص اجرای پروژه فاضلاب شهری گفت: مبلغ بر آورد شده امسال برای این موضوع ۳۰۰ میلیارد تومان است که از نماینده مردم در مجلس استدعا داریم پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبارات ملی را انجام دهند.

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به پروژه انتقال آب از تصفیه خانه بابا شیخ علی بیان کرد: از پیگیری‌ها و تلاش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جهت انجام این پروژه که یکی از کار‌های اساسی در این شهرستان بوده قدردانی می‌کنیم.

مسؤولان شهرستان راه را برای ورود سرمایه‌گذاران هموار کنند

وی از تخصیص اعتبارات تملک دارایی سال جاری خبر داد و گفت: تمامی ادارات طرح‌های پیشنهادی خود را در اسرع وقت به فرمانداری اعلام کنند، اعتبارات بر اساس گزارش عملکرد، میزان جذب اعتبارات سال گذشته و مشارکت بخش غیر دولتی تخصیص خواهد یافت.

سجادی با تاکید بر لزوم توسعه و گسترش شهرستان گفت: مسؤولان شهرستان راه را برای ورود سرمایه‌گذار هموار کنند و با آن‌ها کمال همکاری را داشته باشند.

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان این‌که به زودی جلسه‌ای در خصوص روشنایی زیر گذر گلشن برگزار می‌شود، بیان کرد: شهرداری گلشن و امور برق پیگیری‌های لازم در خصوص انعقاد تفاهم نامه جهت تسریع در امر روشنایی این زیرگذر انجام دهد.

وی با اشاره به نام‌گذاری ۲۱ تیر ماه به روز ملی عفاف و حجاب و مصادف شدن آن با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تأکید کرد: تمامی ادارات اقدامات لازم در راستای گرامی‌داشت این مناسبت به نحو احسن در اداره خود و جامعه هدف به عمل آورند.

سجادی با اشاره به شروع موج پنجم شیوع کروناپ بیان کرد: با توجه به روند افزایش مبتلایان به این ویروس، اعضای ستاد کرونا تصمیمات لازم جهت مقابله با این ویروس و عبور از موج پنجم اتخاذ کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ر۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی فاضلاب دهاقان مجلس شورای اسلامی برگزاری انتخابات شهرستان دهاقان نماینده مردم پیگیری ها چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود

مسعود زارعی در حاشیه یکصد و شصتمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از پیگیری فنی و کارشناسی موضوع استفاده از آب‌های نامتعارف در کشت محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در شهری مثل شیراز و در سالی که شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا معرفی شده است، آبیاری ۱۳۸۰ هکتار کشت با آب‌های نامتعارف خبر خوشایندی نیست.

او افزود: در سال گذشته با اقدامات کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، هم‌افزایی دستگاه‌هایی، چون محیط زیست، بهداشت، جهاد کشاورزی و همکاری شهرداری‌های منطقه ۶ و ۷، استانداری و فرمانداری و احکامی که توسط مقام قضایی صادر شد، حدود یک هزار هکتار از کشت‌هایی که با آب‌های نامتعارف انجام گرفته بود، امحا شد.

زارعی یادآور شد: به طور قطع صرف گزارش دادن‌ها یا بازدید کردن‌ها مشکلات را رفع نکرده و مانع ورود فاضلاب به کانال‌های کشاورزی یا مانع استفاده از فاضلاب در تولید محصولات کشاورزی نمی‌شود و باید اقدامات را به ویژه وقتی پای سلامت مردم در میان است به فوریت انجام داد تا تولید چنین محصولی به بازار نرسیده متوقف شود.

او ضمن اشاره به این موضوع که این‌گونه فعالیت‌ها برخورد با معلول است، بیان کرد: اصولا مدیران و مسئولان مرتبط باید موضوع را کنترل کنند و اجازه این کشت‌های نامتعارف داده نشود.

زارعی ادامه داد: متاسفانه در یکسال اخیر برخورد‌ها با کشاورزان متخلف بازدارنده نبوده است، لذا سلامت شهروندان خط قرمز ما است و با توجه به برخی مواد غذایی تولید شده با جدیت این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز از امحاء مجدد کشت‌های نامتعارف خبر داد و گفت: به جهت اهمیت سلامت مردم و با توجه به اینکه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری دو عنوان سلامت و حفظ محیط زیست را به عهده دارد، در این جلسه کمیسیون با دعوت از همه مسئولان مرتبط با حوزه سلامت عمومی و زیست محیطی این موضوع ویژه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و با تمرکز کل جلسه بر این موضوع تصمیماتی خوبی اتخاذ شد.

او با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه در حل این معضل بیان کرد: شرکت آبفا باید مسئولیت آب‌های آلوده رها شده در سطح شهر را برعهده بگیرد و دنبال کند چرا که راه حل اصلی بر این است که آب‌های آلوده نداشته باشیم.

زارعی از انتقال فاضلاب شهری به جنوب شرق شیراز خبر داد و گفت: متاسفانه در این مکان تصفیه‌خانه‌هایی که ظرفیت لازم شبکه‌های ایجاد شده را داشته باشند، وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از این تصفیه‌خانه‌ها بخشی پساب و بخشی فاضلاب خام بیرون می‌آید که نهایتا یکی شده و بخشی از آن در مسیر کانال‌های کشاورزی و بخش دیگر به دریاچه نمک وارد می‌شود.

زارعی بیان کرد: شرکت آبفا باید در این خصوص ورود جدی کرده و با احداث تصفیه‌خانه‌های لازم پساب موجود را تصفیه و قابل استفاده کند.

او یادآور شد: با فرض احداث تصفیه‌خانه پساب‌های تصفیه شده دارای گرید A تا C هستند و این مساله باید توسط جهاد کشاورزی مشخص شود که کدام فاضلاب قابل استفاده برای کشاورزی است.

زارعی در پایان با ابراز تاسف از اینکه کشت محصولات با فاضلاب انسانی وارد زنجیره غذایی مردم می‌شود که این خود تهدید و خطر بزرگی برای سلامتی شهروندان محسوب می‌شود، افزود: در این جلسه مقرر شد، علاوه بر امحاء محصولات کشت شده، با تشکیل کارگروه ویژه و ارائه راهکار‌های کوتاه و بلند مدت، مسیر دسترسی به فاضلاب به صورت دائم قطع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند