Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان فرهنگ عمومی یک نگاه همگانی را می‌طلبد، گفت: برخی از ادارات، همکاری لازم را نداشته و کم‌لطفی می‌کنند و نگاه قابل توجه را ندارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۱۵ تیرماه در جلسه شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه در اجرای طرح آزمایشی «محله پیشران، شهر پیشرفته» تنها مطالبه از دستگاه‌ها مدنظر نیست، اظهار کرد: در این طرح با فعال کردن ظرفیت محلات ، خلاءهای موجود شناسایی شده و آن‌گاه از دستگاه‌ها برای حل آن‌ها کمک گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان فرهنگ عمومی یک نگاه همگانی را می‌طلبد، افزود: برخی از ادارات، همکاری لازم را نداشته و کم‌لطفی می‌کنند و همراهی قابل توجه را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در واقع  فریضه امر به معروف و نهی از منکر مظلوم است و فاصله زیادی میان مطالبه و توقع ولی امر مسلمین و شرایط جامعه وجود دارد، وقتی جامعه‌ای حساسیت و دغدغه‌مندی لازم را نداشت، ضد ارزش‌ها و منکرات در جامعه تقویت می‌شوند.

نکونام خاطرنشان کرد: برخی از افراد ترس را در جامعه ایجاد و شیطنت می‌کنند و الفاظی مانند دیوارکشی را به‌کار می‌برند، باید گفت منظور از امر به معرف به معروف و نهی از منکر، برخورد خشن نیست.

وی در پایان تاکید کرد: حداقل کار لازم برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر این است که نباید اجازه داد ارزش چادر کم شود، افرادی که با چادر در محیط کار، فعالیت دارند، اذعان می‌کنند که این پوشش مانع نیست، بلکه انگیزه‌ها را تقویت می‌کند و عفت جامعه را بالا می‌برد، بهتر است در هفته عفاف و حجاب، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با همکاری دیگر دستگاه‌ها، بانوان چادری را تشویق کند.

۷۰۰ دیده‌بان پیشگیری در دادگستری چهارمحال و بختیاری وجود دارد

در ادامه جلسه سید محمد موسوی- معاون پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری در خصوص علت ورود دادگستری به طرح «محله پیشران، شهر پیشرفته»، اظهار کرد: مطالبه‌گری اجتماعی از باب حقوق عامه و آزادی‌های مشروع یکی از وظایف سازمان دادگستری است، در خود این سازمان نیز کمیته‌ای تحت عنوان بررسی مطالبات اجتماعی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ دیده‌بان پیشگیری در دادگستری وجود دارد، افزود: طبق نظر جامعه‌شناسان، مردم ایران برخلاف سنت‌های قدیمی، فردگرا و فردمحور شده‌اند، در حالی که کشورهای غربی برای انجام کارهای اجتماعی با هم متحد می‌شوند، از این رو، کشاندن مردم به عرصه‌های اجتماعی باعث می‌شود در جریان واقعیات قرار بگیرند.

 ستاد احیای امر به معروف با کمبود فضای اداری مواجه است

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح «محله پیشران، شهر پیشرفته»  اظهار کرد: ثبت این طرح از هفته گذشته آغاز شده و در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ تیرماه در بروجن برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، مطالبه‌گری شناخت مسائل، مشکلات و ارائه راهکار است، در ابتدا و در محلات، مشکلات اجتماعی سنجیده می‌شود و به مدیران مربوطه راهکار داده می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این ستاد، از نظر فضای ادارای دچار مشکل است، البته تلاش‌هایی مبنی بر مراجعات مردمی و برگزاری جلسات صورت گرفته است.

احمدی در پایان به پیشنهادات مطرح شده در این جلسه پرداخت و عنوان کرد: همکاری اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با طرح «محله پیشران، شهر پیشرفته»، نشست مشترک با شهرداری در خصوص فضاسازی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل قرارگاه مردمی حجاب و عفاف، تشکیل کمیته حمایتی از آمران و ناهیان توسط دستگاه‌های انتظامی و قضایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در راستای ساختمانی متناسب برای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در آینده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر هفته عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری شهر پیشرفته ستاد احیای دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بارش باران در استان باعث طراوت هوا و خوشحالی مردم شد. بیننده تصاویری از بارش باران بهاری باشید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری نیمه ابری تا ابری
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری بارانی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!