Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا؛ مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا و با اشاره به ابلاغیه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توسعه صادرات کالاهای صنعتی و معدنی در قالب معاملات رینگ صادراتی بورس کالا اظهار کرد: ضروری است تولیدکنندگان برای رشد کالاهای خود نگاهی به بازارهای جهانی داشته باشد تا بتوانند در بازارهای بین المللی رقابت و درآمدزایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولات معدنی کشور پتانسیل زیادی در این زمینه دارند به طوریکه در سال های اخیر با وجود شدت و ضعف در عرضه، جایگاه خود را در بازارهای جهانی بازکرده اند اما چه بهتر که این مهم از طریق بازار سرمایه و بورس کالا انجام شود.

محمودرضا الهی فرد با مثبت خواندن صادرات از طریق بورس کالا، بیان کرد: بورس کالا، شرایط عادلانه و یکسانی برای همه خریداران و فروشدگان مهیا می کند و از طرفی با ایجاد بستر مناسب برای رقابت بهتر، به نفع تولید کنندگان نیز هست.

مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا توضیح داد: پیش از این آلومینیوم و برخی محصولات پتروشیمی مانند قیر و گوگرد نیز در رینگ صادراتی بورس کالا مورد معامله قرار می گرفتند. در حال حاضر از منابع کافی و بعضاً مازاد آهن اسفنجی و دانه بندی، سنگ آهن کنستانتره و حتی سیمان برخورداریم که می توانیم به صادرات آن ها در بورس کالا بپردازیم.

وی افزود: البته پیش از این در خصوص سنگ آهن تجربه صادرات وجود داشته است و این محصول در گذشته هم پذیرش شده بوده است، اما حدود دو سالی است که عرضه های این محصول کاهش یافت و رفته رفته از رینگ صادراتی بورس حذف شد. براین اساس، می توان از تجربه گذشته این محصول در راهبری ابلاغیه جدید وزرات صمت بهره لازم برد.

الهی فرد با اشاره به مزیت نسبی صادرات از طریق بورس کالا گفت: از آنجاییکه کرایه حمل برای محصولات معدنی موضوع بسیار مهمی است، تولیدکنندگان و خریداران می توانند از طریق بورس کالا به کاهش هزینه های خود بپردازند.

محمودرضا الهی فرد: «صادارت محصولات معدنی و فولادی از طریق بورس کالا، سبب می‌شود تا این معاملات در بستری شفاف و منصفانه کشف قیمت و عملیاتی شود. در نظر داشته باشید که هرچقدر صادارت غیرنفتی افزایش پیدا کند، درآمد غیرنفتی کشور رشد پیدا می‌کند.»

وی همچنین با تاکید بر این که تولیدکنندگان محصولات معدنی می توانند از این طریق سریعتر به پول خود برسند، افزود: در این خصوص با توجه به شرایط مشتریان و تولیدکنندگان شیوه های تسویه اعم از ریالی ، تعهد صادراتی و ضمانت نامه های ارزی و غیره متفاوت و منعطف است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.     

پربیننده ترین سنگین ترین صف های خرید و فروش / عقب نشینی هپکو از صدر فروش سهامداران آینده بورس تهران(بخش دوم) / چرا بازار صعودی خواهد بود؟ جزییات توزیع مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت نمای پایانی بورس امروز (۱۵تیر۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۲۶هزار واحدی همراه شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا طریق بورس کالا محصولات معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مظهری مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، گفت: این مرکز متولی شماره گذاری کالا و خدمات است که طی ۲۸ سال گذشته بارکدهای بین‌المللی که در فروشگاه‌ها اسکن و استفاده می‌شود، توسط این نهاد صادر شده و در همه دنیا با پیش شماره ۶۲۶ قابل شناسایی هستند؛ این کدها، مشخصات تولید کننده و مشخصات را ارائه می‌دهد؛ بر همین اساس ۷.۵ میلیون قلم کالا در کشور شماره گذاری شده و بسیاری از این کالاها به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

وی ادامه داد: عده‌ای ادعا می‌کردند، زمانیکه امکان صادرات به کشورهای اوراسیا داشتند، باید به الزام زمانی در استانداردی طی کنند؛ به همین دلیل باید بسته بندی‌های نو را مجدد جدا و برچسب‌های جدید را روی کالا نصب می‌کردند. انجام این فرآیند موجب آشفتگی بسته‌بندی می‌شد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در مصاحبه رادیویی تصریح کرد: برای همین مساله ذکر شده، در حاشیه نمایشگاه اکسپو تهران پیگیری‌هایی برای برگزاری جلسه با نماینده این نهاد بودیم تا در ایران نمایندگی مرتبط به این استاندارد دایر شود؛ پس از این مذاکرات، جلسه‌ای با رایزن اقتصادی ایران در روسیه و مدیران توسعه و تجارت تفاهم نامه‌ای با این شرکت که استاندارد اتحادیه اوراسیا داشته امضا کردیم تا نمایندگی ایران در این شرکت فعال و استاندارد روی کالا در کشور ایران اعلام شود.

مظهری خاطرنشان کرد: یکی از کدهایی که در این کالاهای صادراتی الزام داشت، «ایران کد» بود که پیش نیاز آن، کد استاندارد است؛ در نتیجه اگر کالایی برچسب استاندارد دارد، قطعاً شروط لازم استاندارد اوراسیا آسیا یا (EAC) را نیز دارد.

این مسؤول افزود: البته این تفاهم‌نامه موجب تعامل با نمایندگی می‌شود و دیگر در گمرکات کشورهای اوراسیا معطلی رخ نخواهد داد.

وی گفت: مزیتی که ایجاد شده آن است که تجار ایران باید در کشورهای طرف برای هر کالا ۱۰ روبل هزینه این استاندارد را پرداخت کنند اما در ایران این هزینه به شکل ریالی دریافت می‌شود که این هزینه هم به سود تجار است و از سوی دیگر مانع خروج ارز کشور خواهد شد و هزینه تجار را نیز به یک دهم می‌رساند.

کد خبر 6096116

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا