Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@22:36:09 GMT

پاسخ کتبی آیت‌الله رئیسی به پیام تبریک پوتین

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۸۲۸۸

پاسخ کتبی آیت‌الله رئیسی به پیام تبریک پوتین

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰ با «آندری فورسنکو» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار و پاسخ کتبی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به وی تقدیم کرد.

جلالی در این دیدار ابراز امیدواری کرد دوره ریاست جمهوری جدید در ایران دوره‌ای تاره از رشد و شکوفایی همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان و تجار ایرانی

وی همچنین مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان و تجار ایرانی در پی ممنوعیت‌های ورود به روسیه را مطرح و خواستار حل این مشکل شد. 

دستیار رئیس جمهور روسیه تقویت و تحکیم روابط ایران و روسیه را در شرایط پیچیده جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و گفت: اعتقاد راسخ دارم استقامت، پایداری و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورها الگو است و ایران جزو مستقل‌ترین کشورهای جهان است. 

فورسنکو در این دیدار در خصوص مشکلات ورود دانشجویان و تجار ایرانی به روسیه هم عنوان کرد: با مقامات دولت، معاون نخست‌وزیر و وزارت علوم در این باره صحبت خواهم کرد و تلاش می‌کنم تا موانع موجود از جمله تزریق و ارسال واکسن را حل کنیم.

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین اولین مقام خارجی بود که پس از پیروزی آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری به وی تبریک گفت. وی در این پیام به حسن همجواری و روابط دوستانه ایران و روسیه اشاره و ابراز امیدواری کرده که در این دوران شاهد گسترش روزافزون همکاری‌ دوجانبه دو کشور باشیم

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله رئیسی پیام تبریک پوتین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

سازوکار مجلس برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

خبر موافقت مجلس با ارجاع اختلاف شرکت‌های توانیر ایران و گنت ترکیه به داوری را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی